Strona głównaUżytkownik

poniat | użytkownik

poniat
poniat
2 262,22
4370 dni, 11 godzin, 46 minut temu
10 marca, 2011
dotnetomaniak.pl

Pierwszy project MonoGame dla Windows 8 gotowy. Ale poprzednio wspomniałem, że obecna wersja MonoGame nie obsługuje XNA Content Pipeline. W tym poście podam rozwiązanie (mam nadzieję, że tylko tymczasowe) tego problemu, bo Content i assety są nam baaaardzo potrzebne. Ten post jest częścią serii poświęconej tworzeniu i portowaniu gier dla Windows Store w technologii XNA (MonoGame).

XNA Content Pipeline w MonoGame | Wojciech Poniatowski [PL]

Inne 4361 dni, 14 godzin, 38 minut temu poniat 57 źrodło rozwiń

Wiemy już czym jest MonoGame i jak je zainstalować więc czas na utworzenie pierwszego projektu. Ten post jest częścią serii poświęconej tworzeniu i portowaniu gier dla Windows Store w technologii XNA (MonoGame).

Pierwszy projekt MonoGame dla Windows 8 | Wojciech Poniatowski [PL]

Windows 4361 dni, 14 godzin, 38 minut temu poniat 51 źrodło rozwiń

We wcześniejszym wpisie pisałem już o projekcie MonoGame. Dzisiaj przyszedł na wskazówki dotyczące instalacji tego dobrodziejstwa. Normalnie bym to pominął, ale sam miałem kilka problemów więc abyś nie tracił czasu na szukanie rozwiązania, zebrałem wszystko w jednym miejscu. Poniżej znajdziesz prawidłową kolejność odpowiednich SDK wraz z linkami.

Instalacja MonoGame dla Windows 8 | Wojciech Poniatowski

Windows 4362 dni, 14 godzin, 7 minut temu poniat 39 źrodło rozwiń

Wreszcie znalazłem czas by zająć się MonoGame dla Windows Store apps. Ten post jest wstępem do kilku następnych wpisów poświęconych tworzeniu i portowaniu gier dla Windows Store.

MonoGame na Windows 8 | Wojciech Poniatowski [PL]

Windows 4366 dni, 32 minuty temu poniat 106 źrodło rozwiń

Jeśli ktoś (tak jak ja) pierwsze kroki z XNA stawiał w Windows Phone, to możliwe, na w swoich projektach założył dość sztywne reguły, np: rozdzielczość urządzenia to 800×480 pikseli. Tak właśnie zrobiłem ja. Na jakiś czas (około 1 rok) było to ok, bo wszystkie telefony z Windows Phone pracowały właśnie w tej rozdzielczości. Ale czasy się zmieniły...

XNA – skalowanie i centrowanie | Wojciech Poniatowski [PL]

Inne 4368 dni, 11 godzin, 13 minut temu poniat 50 źrodło rozwiń

Jasna polityka prywatności jest bardzo ważnym elementem aplikacji Metro. Microsoft zwraca na to uwagę podczas certyfikacji aplikacji wiec poniżej kilka słów o tym co, gdzie i jak.

Dziel się z innymi:
Metro Apps 5: Privacy policy | Wojciech Poniatowski [PL]

Windows 4461 dni, 23 godziny, 3 minuty temu poniat 56 źrodło rozwiń

Zapewne każdy zna podstawowe gesty ekranów dotykowych. Wiemy też, że każdy telefon z Windows Phone 7 musi spełniać kilka podstawowych wymagań w tej dziedzinie (np. obsługa co najmniej 4 punktów dotyku). Co więcej, w SDK (dokładnie w XNA Framework) znajdziemy wbudowana obsługę pewnych gestów (np. Tap, FreeDrag, DoubleTap, Vertical/HorizontalDrag, Pinch itd). Ale jeśli to dla nas za mało to zakłwsze możemy “zejść” na niższy poziom API i tworzyć własne gesty.

WP XNA 8: Większa kontrola nad gestami (Raw gestures) | Wojciech Poniatowski [PL]

Mobile development 4461 dni, 23 godziny, 3 minuty temu poniat 49 źrodło rozwiń

Windows Phone jako jedyna platforma umożliwia tworzenie aplikacji z tzw. Trial‘em. Wiem, ktoś może powiedzieć, że przecież w AppStore czy Android Market też są aplikacje płatne i darmowe. Czym więc różni się Windows Phone? Tym, że możemy stworzyć jedną aplikację, która będzie jednocześnie wersją Trial i pełną, a Windows Phone Marketplace automatycznie zadba o procedurę kupna i podniesienia wersji z darmowej na pełną. W tym poście opiszę moje podejście do tego tematu.

WP XNA 13: Trial | Wojciech Poniatowski [PL]

Mobile development 4461 dni, 23 godziny, 3 minuty temu poniat 75 źrodło rozwiń

Ten wpis jest częścią cyklu o moich przygodach w tworzeniu gier XNA dla Windows Phone. Ustawienia gry takie jak:Efekty dźwiękowe on/offPoziom głośności muzykiWibracja on/offWybrany język to coś co każda (a jeśli nie to większość) gier powinna posiadać. Ustawienia mają charakter globalny dla aplikacji więc powinno się do nich łatwo dobierać i dobrze jeśli będą się same zapisywać po zmianach. W tym celu tworzę statyczną klasę Settings ze statycznymi właściw...

Tagi: settings, wp7, XNA
Dziel się z innymi:
WP XNA 2: Ustawienia (Settings) | Wojciech Poniatowski [PL]

Mobile development 4526 dni, 17 godzin, 23 minuty temu Paweł Łukasik 51 źrodło rozwiń

Ten wpis jest częścią cyklu o moich przygodach w tworzeniu gier XNA dla Windows Phone. Gdy tworzyłem swoją pierwszą grę (tzn. przepisywałem z tutoriala) nauczyłem się, że:Texture2D – reprezentuje dowolną grafikę, teksturęVector2 – punkt na ekranie, np. aktualna pozycja gracza/wroga, początkowa pozycja gracza/wroga, pozycja tektury przycisku, pozycja wyświetlania się wynikówRectangle – przydaje się do wykrywania wszelkich kolizji np.: gracz vs wróg, pocisk v...

Tagi: tekstury, wp7, XNA
Dziel się z innymi:
WP XNA 4: Jak zapanować nad teksturami (Texture2D, Vector2, Rectangle) | Wojciech Poniatowski [PL]

Mobile development 4511 dni, 8 godzin, 52 minuty temu Paweł Łukasik 90 źrodło rozwiń

Gry w odróżnieniu do aplikacji “biznesowych” często wydają z siebie dźwięki i muzykę. W wytycznych certyfikacji na Windows Phone Marketplace znajdziemy zapisy, które regulują co w kwestii dźwięków jest wymagane z naszej strony. Poniżej przedstawię przydatną klasę SoundProvider, która uprości nam zarządzanie dźwiękiem. WP Marketplace wymaga m.in od nas aby użytkownik mógł...

Tagi: dźwięk, wp7, XNA
Dziel się z innymi:
WP XNA 5: Wygodne zarządzanie dźwiękiem (SoundProvider) | Wojciech Poniatowski [PL]

Mobile development 4507 dni, 6 godzin, 48 minut temu Paweł Łukasik 27 źrodło rozwiń

Telefony z Windows Phone wyposażone są w wibrację, z której możemy korzystać zarówno w grach jak i normalnych aplikacjach. Podstawowe API kontrolera wibracji (VibrateController) pozwana na pojedynczą wibrację, która trwa określony czas. Problem pojawia się gdy chcemy “zagrać” sekwencję wibracji o różnych czasach trwania, z różnymi przerwami. Poniżej przedstawiam klasę VibrationProvider.

WP XNA 6: Wygodne zarządzanie wibracją (VibrationProvider) | Wojciech Poniatowski [PL]

Mobile development 4496 dni, 22 godziny, 34 minuty temu poniat 46 źrodło rozwiń

Bardzo lubię TFS, może nie jest doskonały ale ja go lubię. Ostatnio poszukiwałam jakiejś kontroli wersji do użytku prywatnego, dlatego ucieszyłam się na wiadomość że nowy TFS będzie również w wersji Express.

Dziel się z innymi:
Programistka i kot: TFS 11 Express Beta

Narzędzia 4613 dni, 10 godzin, 12 minut temu poniat 244 źrodło rozwiń

Trzeci z serii artykułów, w których pokażę swój pomysł na ożenienie WPF, Silverlight i Windows Phone. Przedstawiam tutaj działającą, prostą architekturę pozwalającą na komunikację wszystkich 3 klienckich platform z serwerem przy pomocy socketów.

Multiplatforomowe aplikacje w .NET, Silverlight i Windows Phone Cz.3 - Konfiguracja komunikacji socketami ~ Premium Hands

Architektura 4649 dni, 10 godzin, 38 minut temu premium-hands-net 58 źrodło rozwiń

Drugi z serii artykułów, w których pokażę swój pomysł na ożenienie WPF, Silverlight i Windows Phone. Przedstawiam w nim zarys komunikacji dwustronnej klient/serwer - serwer/klient przy pomocy socketów.

Dziel się z innymi:
Multiplatforomowe aplikacje w .NET, Silverlight i Windows Phone Cz.2 - Wstęp do komunikacji socketami ~ Premium Hands

Architektura 4649 dni, 10 godzin, 38 minut temu premium-hands-net 65 źrodło rozwiń

.NET pozwala na tworzenie aplikacji na wiele platform. To pierwszym z serii artykułów, w których pokażę swój pomysł na ożenienie WPF, Silverlight i Windows Phone. W tym znajdziecie trochę ogólnej teorii oraz informację o sposobach współdzielenia plików.

Dziel się z innymi:
Multiplatforomowe aplikacje w .NET, Silverlight i Windows Phone Cz.1 - Współdzielenie klas ~  Premium Hands

Architektura 4649 dni, 10 godzin, 38 minut temu premium-hands-net 115 źrodło rozwiń

Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że Silverlight nie pozwala na „przechwytywanie” i obsługę wciskania wielu klawiszy jednocześnie np: CTRL + C, ALT + X itd. Ale to tylko pierwsze wrażenie. Poniżej opiszę jak radzić sobie z tym problemem.

Obsługa kombinacji klawiszy

Silverlight 4647 dni, 22 godziny, 38 minut temu poniat 101 źrodło rozwiń

Często spotykamy się, że różne programy, w których wyświetlają się okna dialogowe (pop-up) można zamykać m.in klawiszem ESC. Jest to fajne, szybkie i intuicyjne. Natomiast denerwuje mnie, gdy jakiś program nie ma takiej funkcjonalności i trzeba wycelować kursorem w krzyżyk albo klawisz Close. W tym poście opiszę jak przy pomocy kawałka kodu zamykać okna w Silverlight’cie, aczkolwiek w ten lub analogiczny sposób można to zrobić to WPF czy np. WindowsForms.

Dziel się z innymi:
Zamykanie okna klawiszem ESC | Wojciech Poniatowski [PL]

Silverlight 4669 dni, 15 godzin, 20 minut temu poniat 234 źrodło rozwiń

Przejrzałem 152 prezentacje, oglądam filmy. Warte utrwalenia screenshoty z obejrzanych prezentacji (z wyłączeniem slajdów ppt) wrzucam do katalogu BUILD na skydrive. Obecne wrażenia: 1. Nowy dotyk - pointer na wszystko (mysz, touch, …) 2. Inny binding przy listach w JS, zupelnie inny 3. Sharing 4. Search 5. Taski w tle / triggery, rejestracja na różne zdarzenia (np. zalogowanie użytkownika, zmiana stanu sieci itp.) 6. lokalizacja/resourcy (tak samo dla C#, JS, C++), nowy format ...

Tagi: Build, Windows 8
Dziel się z innymi:
Windows 8 Summary - odc.2 | WinMK Live

Windows 4775 dni, 12 godzin, 40 minut temu poniat 191 źrodło rozwiń

O nowym interfejsie Windows 8 było wiadomo jakiś czas temu, tym niemniej nikt się nie spodziewał aż takiej rewolucji! Jeszcze kilka dni przed konferencją BUILD ukazał się Silverlight 5 RC, a nieco później kompatybilny dla niego Blend… Tymczasem nowy interfejs Metro choć bardzo przypomina ten z Windows Phone 7 zakłada zupełnie nową technologię jego wykonania.  Nie jest to już .NET czy Silverlight. Tak więc oprócz rewolucji dla użytkowników mamy też dużą rewolucję wśród programistów piszących pod Windows. ...

Tagi: Windows 8, WinRT
Dziel się z innymi:
Windows Runtime dla aplikacji Metro w Windows 8 - szybkie zebranie faktów (1) | WinMK Live

Windows 4793 dni, 13 godzin, 18 minut temu poniat 251 źrodło rozwiń

1 2 3