Pierwszy project MonoGame dla Windows 8 gotowy. Ale poprzednio wspomniałem, że obecna wersja MonoGame nie obsługuje XNA Content Pipeline. W tym poście podam rozwiązanie (mam nadzieję, że tylko tymczasowe) tego problemu, bo Content i assety są nam baaaardzo potrzebne. Ten post jest częścią serii poświęconej tworzeniu i portowaniu gier dla Windows Store w technologii XNA (MonoGame).
Strona głównaUżytkownik
poniat | użytkownik
Wiemy już czym jest MonoGame i jak je zainstalować więc czas na utworzenie pierwszego projektu. Ten post jest częścią serii poświęconej tworzeniu i portowaniu gier dla Windows Store w technologii XNA (MonoGame).
We wcześniejszym wpisie pisałem już o projekcie MonoGame. Dzisiaj przyszedł na wskazówki dotyczące instalacji tego dobrodziejstwa. Normalnie bym to pominął, ale sam miałem kilka problemów więc abyś nie tracił czasu na szukanie rozwiązania, zebrałem wszystko w jednym miejscu. Poniżej znajdziesz prawidłową kolejność odpowiednich SDK wraz z linkami.
Wreszcie znalazłem czas by zająć się MonoGame dla Windows Store apps. Ten post jest wstępem do kilku następnych wpisów poświęconych tworzeniu i portowaniu gier dla Windows Store.
Jeśli ktoś (tak jak ja) pierwsze kroki z XNA stawiał w Windows Phone, to możliwe, na w swoich projektach założył dość sztywne reguły, np: rozdzielczość urządzenia to 800×480 pikseli. Tak właśnie zrobiłem ja. Na jakiś czas (około 1 rok) było to ok, bo wszystkie telefony z Windows Phone pracowały właśnie w tej rozdzielczości. Ale czasy się zmieniły...
Jasna polityka prywatności jest bardzo ważnym elementem aplikacji Metro. Microsoft zwraca na to uwagę podczas certyfikacji aplikacji wiec poniżej kilka słów o tym co, gdzie i jak.
Zapewne każdy zna podstawowe gesty ekranów dotykowych. Wiemy też, że każdy telefon z Windows Phone 7 musi spełniać kilka podstawowych wymagań w tej dziedzinie (np. obsługa co najmniej 4 punktów dotyku). Co więcej, w SDK (dokładnie w XNA Framework) znajdziemy wbudowana obsługę pewnych gestów (np. Tap, FreeDrag, DoubleTap, Vertical/HorizontalDrag, Pinch itd). Ale jeśli to dla nas za mało to zakłwsze możemy “zejść” na niższy poziom API i tworzyć własne gesty.
Mobile development 4461 dni, 23 godziny, 3 minuty temu 49 źrodło rozwiń
Windows Phone jako jedyna platforma umożliwia tworzenie aplikacji z tzw. Trial‘em. Wiem, ktoś może powiedzieć, że przecież w AppStore czy Android Market też są aplikacje płatne i darmowe. Czym więc różni się Windows Phone? Tym, że możemy stworzyć jedną aplikację, która będzie jednocześnie wersją Trial i pełną, a Windows Phone Marketplace automatycznie zadba o procedurę kupna i podniesienia wersji z darmowej na pełną. W tym poście opiszę moje podejście do tego tematu.
Mobile development 4461 dni, 23 godziny, 3 minuty temu 75 źrodło rozwiń
Ten wpis jest częścią cyklu o moich przygodach w tworzeniu gier XNA dla Windows Phone. Ustawienia gry takie jak:Efekty dźwiękowe on/offPoziom głośności muzykiWibracja on/offWybrany język to coś co każda (a jeśli nie to większość) gier powinna posiadać. Ustawienia mają charakter globalny dla aplikacji więc powinno się do nich łatwo dobierać i dobrze jeśli będą się same zapisywać po zmianach. W tym celu tworzę statyczną klasę Settings ze statycznymi właściw...
Mobile development 4526 dni, 17 godzin, 23 minuty temu 51 źrodło rozwiń
Ten wpis jest częścią cyklu o moich przygodach w tworzeniu gier XNA dla Windows Phone. Gdy tworzyłem swoją pierwszą grę (tzn. przepisywałem z tutoriala) nauczyłem się, że:Texture2D – reprezentuje dowolną grafikę, teksturęVector2 – punkt na ekranie, np. aktualna pozycja gracza/wroga, początkowa pozycja gracza/wroga, pozycja tektury przycisku, pozycja wyświetlania się wynikówRectangle – przydaje się do wykrywania wszelkich kolizji np.: gracz vs wróg, pocisk v...
Mobile development 4511 dni, 8 godzin, 52 minuty temu 90 źrodło rozwiń
Gry w odróżnieniu do aplikacji “biznesowych” często wydają z siebie dźwięki i muzykę. W wytycznych certyfikacji na Windows Phone Marketplace znajdziemy zapisy, które regulują co w kwestii dźwięków jest wymagane z naszej strony. Poniżej przedstawię przydatną klasę SoundProvider, która uprości nam zarządzanie dźwiękiem. WP Marketplace wymaga m.in od nas aby użytkownik mógł...
Mobile development 4507 dni, 6 godzin, 48 minut temu 27 źrodło rozwiń
Telefony z Windows Phone wyposażone są w wibrację, z której możemy korzystać zarówno w grach jak i normalnych aplikacjach. Podstawowe API kontrolera wibracji (VibrateController) pozwana na pojedynczą wibrację, która trwa określony czas. Problem pojawia się gdy chcemy “zagrać” sekwencję wibracji o różnych czasach trwania, z różnymi przerwami. Poniżej przedstawiam klasę VibrationProvider.
Mobile development 4496 dni, 22 godziny, 34 minuty temu 46 źrodło rozwiń
Bardzo lubię TFS, może nie jest doskonały ale ja go lubię. Ostatnio poszukiwałam jakiejś kontroli wersji do użytku prywatnego, dlatego ucieszyłam się na wiadomość że nowy TFS będzie również w wersji Express.
Trzeci z serii artykułów, w których pokażę swój pomysł na ożenienie WPF, Silverlight i Windows Phone. Przedstawiam tutaj działającą, prostą architekturę pozwalającą na komunikację wszystkich 3 klienckich platform z serwerem przy pomocy socketów.
Architektura 4649 dni, 10 godzin, 38 minut temu 58 źrodło rozwiń
Drugi z serii artykułów, w których pokażę swój pomysł na ożenienie WPF, Silverlight i Windows Phone. Przedstawiam w nim zarys komunikacji dwustronnej klient/serwer - serwer/klient przy pomocy socketów.
Architektura 4649 dni, 10 godzin, 38 minut temu 65 źrodło rozwiń
.NET pozwala na tworzenie aplikacji na wiele platform. To pierwszym z serii artykułów, w których pokażę swój pomysł na ożenienie WPF, Silverlight i Windows Phone. W tym znajdziecie trochę ogólnej teorii oraz informację o sposobach współdzielenia plików.
Architektura 4649 dni, 10 godzin, 38 minut temu 115 źrodło rozwiń
Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że Silverlight nie pozwala na „przechwytywanie” i obsługę wciskania wielu klawiszy jednocześnie np: CTRL + C, ALT + X itd. Ale to tylko pierwsze wrażenie. Poniżej opiszę jak radzić sobie z tym problemem.
Silverlight 4647 dni, 22 godziny, 38 minut temu 101 źrodło rozwiń
Często spotykamy się, że różne programy, w których wyświetlają się okna dialogowe (pop-up) można zamykać m.in klawiszem ESC. Jest to fajne, szybkie i intuicyjne. Natomiast denerwuje mnie, gdy jakiś program nie ma takiej funkcjonalności i trzeba wycelować kursorem w krzyżyk albo klawisz Close. W tym poście opiszę jak przy pomocy kawałka kodu zamykać okna w Silverlight’cie, aczkolwiek w ten lub analogiczny sposób można to zrobić to WPF czy np. WindowsForms.
Silverlight 4669 dni, 15 godzin, 20 minut temu 234 źrodło rozwiń
Przejrzałem 152 prezentacje, oglądam filmy. Warte utrwalenia screenshoty z obejrzanych prezentacji (z wyłączeniem slajdów ppt) wrzucam do katalogu BUILD na skydrive. Obecne wrażenia: 1. Nowy dotyk - pointer na wszystko (mysz, touch, …) 2. Inny binding przy listach w JS, zupelnie inny 3. Sharing 4. Search 5. Taski w tle / triggery, rejestracja na różne zdarzenia (np. zalogowanie użytkownika, zmiana stanu sieci itp.) 6. lokalizacja/resourcy (tak samo dla C#, JS, C++), nowy format ...
O nowym interfejsie Windows 8 było wiadomo jakiś czas temu, tym niemniej nikt się nie spodziewał aż takiej rewolucji! Jeszcze kilka dni przed konferencją BUILD ukazał się Silverlight 5 RC, a nieco później kompatybilny dla niego Blend… Tymczasem nowy interfejs Metro choć bardzo przypomina ten z Windows Phone 7 zakłada zupełnie nową technologię jego wykonania. Nie jest to już .NET czy Silverlight. Tak więc oprócz rewolucji dla użytkowników mamy też dużą rewolucję wśród programistów piszących pod Windows. ...