Pierwszy project MonoGame dla Windows 8 gotowy. Ale poprzednio wspomniałem, że obecna wersja MonoGame nie obsługuje XNA Content Pipeline. W tym poście podam rozwiązanie (mam nadzieję, że tylko tymczasowe) tego problemu, bo Content i assety są nam baaaardzo potrzebne. Ten post jest częścią serii poświęconej tworzeniu i portowaniu gier dla Windows Store w technologii XNA (MonoGame).
Strona głównaUżytkownik
poniat | użytkownik
Wiemy już czym jest MonoGame i jak je zainstalować więc czas na utworzenie pierwszego projektu. Ten post jest częścią serii poświęconej tworzeniu i portowaniu gier dla Windows Store w technologii XNA (MonoGame).
We wcześniejszym wpisie pisałem już o projekcie MonoGame. Dzisiaj przyszedł na wskazówki dotyczące instalacji tego dobrodziejstwa. Normalnie bym to pominął, ale sam miałem kilka problemów więc abyś nie tracił czasu na szukanie rozwiązania, zebrałem wszystko w jednym miejscu. Poniżej znajdziesz prawidłową kolejność odpowiednich SDK wraz z linkami.
Wreszcie znalazłem czas by zająć się MonoGame dla Windows Store apps. Ten post jest wstępem do kilku następnych wpisów poświęconych tworzeniu i portowaniu gier dla Windows Store.
Jeśli ktoś (tak jak ja) pierwsze kroki z XNA stawiał w Windows Phone, to możliwe, na w swoich projektach założył dość sztywne reguły, np: rozdzielczość urządzenia to 800×480 pikseli. Tak właśnie zrobiłem ja. Na jakiś czas (około 1 rok) było to ok, bo wszystkie telefony z Windows Phone pracowały właśnie w tej rozdzielczości. Ale czasy się zmieniły...
Jasna polityka prywatności jest bardzo ważnym elementem aplikacji Metro. Microsoft zwraca na to uwagę podczas certyfikacji aplikacji wiec poniżej kilka słów o tym co, gdzie i jak.
Zapewne każdy zna podstawowe gesty ekranów dotykowych. Wiemy też, że każdy telefon z Windows Phone 7 musi spełniać kilka podstawowych wymagań w tej dziedzinie (np. obsługa co najmniej 4 punktów dotyku). Co więcej, w SDK (dokładnie w XNA Framework) znajdziemy wbudowana obsługę pewnych gestów (np. Tap, FreeDrag, DoubleTap, Vertical/HorizontalDrag, Pinch itd). Ale jeśli to dla nas za mało to zakłwsze możemy “zejść” na niższy poziom API i tworzyć własne gesty.
Mobile development 4505 dni, 20 godzin, 4 minuty temu 49 źrodło rozwiń
Windows Phone jako jedyna platforma umożliwia tworzenie aplikacji z tzw. Trial‘em. Wiem, ktoś może powiedzieć, że przecież w AppStore czy Android Market też są aplikacje płatne i darmowe. Czym więc różni się Windows Phone? Tym, że możemy stworzyć jedną aplikację, która będzie jednocześnie wersją Trial i pełną, a Windows Phone Marketplace automatycznie zadba o procedurę kupna i podniesienia wersji z darmowej na pełną. W tym poście opiszę moje podejście do tego tematu.
Mobile development 4505 dni, 20 godzin, 4 minuty temu 75 źrodło rozwiń
Telefony z Windows Phone wyposażone są w wibrację, z której możemy korzystać zarówno w grach jak i normalnych aplikacjach. Podstawowe API kontrolera wibracji (VibrateController) pozwana na pojedynczą wibrację, która trwa określony czas. Problem pojawia się gdy chcemy “zagrać” sekwencję wibracji o różnych czasach trwania, z różnymi przerwami. Poniżej przedstawiam klasę VibrationProvider.
Mobile development 4540 dni, 19 godzin, 35 minut temu 46 źrodło rozwiń
Bardzo lubię TFS, może nie jest doskonały ale ja go lubię. Ostatnio poszukiwałam jakiejś kontroli wersji do użytku prywatnego, dlatego ucieszyłam się na wiadomość że nowy TFS będzie również w wersji Express.
Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że Silverlight nie pozwala na „przechwytywanie” i obsługę wciskania wielu klawiszy jednocześnie np: CTRL + C, ALT + X itd. Ale to tylko pierwsze wrażenie. Poniżej opiszę jak radzić sobie z tym problemem.
Silverlight 4691 dni, 19 godzin, 40 minut temu 101 źrodło rozwiń
Często spotykamy się, że różne programy, w których wyświetlają się okna dialogowe (pop-up) można zamykać m.in klawiszem ESC. Jest to fajne, szybkie i intuicyjne. Natomiast denerwuje mnie, gdy jakiś program nie ma takiej funkcjonalności i trzeba wycelować kursorem w krzyżyk albo klawisz Close. W tym poście opiszę jak przy pomocy kawałka kodu zamykać okna w Silverlight’cie, aczkolwiek w ten lub analogiczny sposób można to zrobić to WPF czy np. WindowsForms.
Silverlight 4713 dni, 12 godzin, 22 minuty temu 234 źrodło rozwiń
Przejrzałem 152 prezentacje, oglądam filmy. Warte utrwalenia screenshoty z obejrzanych prezentacji (z wyłączeniem slajdów ppt) wrzucam do katalogu BUILD na skydrive. Obecne wrażenia: 1. Nowy dotyk - pointer na wszystko (mysz, touch, …) 2. Inny binding przy listach w JS, zupelnie inny 3. Sharing 4. Search 5. Taski w tle / triggery, rejestracja na różne zdarzenia (np. zalogowanie użytkownika, zmiana stanu sieci itp.) 6. lokalizacja/resourcy (tak samo dla C#, JS, C++), nowy format ...
O nowym interfejsie Windows 8 było wiadomo jakiś czas temu, tym niemniej nikt się nie spodziewał aż takiej rewolucji! Jeszcze kilka dni przed konferencją BUILD ukazał się Silverlight 5 RC, a nieco później kompatybilny dla niego Blend… Tymczasem nowy interfejs Metro choć bardzo przypomina ten z Windows Phone 7 zakłada zupełnie nową technologię jego wykonania. Nie jest to już .NET czy Silverlight. Tak więc oprócz rewolucji dla użytkowników mamy też dużą rewolucję wśród programistów piszących pod Windows. ...
Podczas działania naszej aplikacji (a będącej jeszcze w fazie dewelopmentu) często zachodzi potrzeba na wyświetlanie dodatkowych informacji. Przykładowo wyświetlamy różnego rodzaju identyfikatory czy kody wczytanych danych aby śledzić czy edytowany rekord jest tym rekordem, o który nam chodzi...
Silverlight 4896 dni, 23 godziny, 50 minut temu 98 źrodło rozwiń
Ostatnio rozgryzałam Reflectorem BindingListe natrafiłam na taki kod...
W poprzednim poście opisałem nowość w Silverlight 5 – XAML bindings debugging, czyli debugowanie bindingów prosto w XAML’u. Programiści już się cieszą i czekają od kwietnia na wersję RTM, a wtedy zmigrują swoje projekty do nowej wersji.Wcale nie trzeba czekać Ale okazuje się, że nie trzeba czekać. Już dzisiaj można debugować bindingi w „starych” projektach Silverlight 4!
Silverlight 4912 dni, 5 godzin, 42 minuty temu 59 źrodło rozwiń
Na konferencji Silverlight Firestarter (2 grudnia 2010) ogłoszono, że nadchodzi Silverlight 5, a cztery miesiące później, na konferencji MIX 11, ogłoszono publiczną wersję Silverlight 5 Beta. Jednym z wyczekiwanych ficzerów jest debugowanie bindingów w XAML‘u. To bardzo przydatny wynalazek.
Silverlight 4912 dni, 5 godzin, 42 minuty temu 53 źrodło rozwiń
« Wywołanie orkiestracji z poziomu usługi WCFCustom functoid – od A do Z Mapowania z wykorzystaniem Scripting functoid są dość uciążliwe jeśli odwołujemy się do własnych metod napisanych w C#, ponieważ musimy za każdym razem wskazywać:Script assembly,Script class,Script method. W tym poście chciałbym pokazać w jaki sposób można stworzyć własny functoid, który będzie wykonywał metodę napisaną w C#. Do tego celu należy utworzyć projekt typu Class Library, w którego właściwościach ustawiamy Build Events:Po...
« Promowanie pól w schemacieWywołanie orkiestracji z poziomu usługi WCF Coraz częściej zachodzi potrzeba wywołania orkiestracji z usługi WCF. Do tego celu wykorzystywana jest opcja Public – no limit w ustawieniach Receive Port Type. Po opublikowaniu aplikacji na serwerze BizTalk w której ustawiliśmy Access Restrinctions na Public, należy uruchomić BizTalk WCF Publishing Wizard. Za pomocą tego narzędzia wygenerujemy oraz opublikujemy usługę WCF na IIS, która wywoływać będzie orkiestrację: 1. W sekcji WC...