Strona głównaUżytkownik

poniat | użytkownik

poniat
poniat
2 262,22
4414 dni, 8 godzin, 48 minut temu
10 marca, 2011
dotnetomaniak.pl

Pierwszy project MonoGame dla Windows 8 gotowy. Ale poprzednio wspomniałem, że obecna wersja MonoGame nie obsługuje XNA Content Pipeline. W tym poście podam rozwiązanie (mam nadzieję, że tylko tymczasowe) tego problemu, bo Content i assety są nam baaaardzo potrzebne. Ten post jest częścią serii poświęconej tworzeniu i portowaniu gier dla Windows Store w technologii XNA (MonoGame).

XNA Content Pipeline w MonoGame | Wojciech Poniatowski [PL]

Inne 4405 dni, 11 godzin, 40 minut temu poniat 57 źrodło rozwiń

Wiemy już czym jest MonoGame i jak je zainstalować więc czas na utworzenie pierwszego projektu. Ten post jest częścią serii poświęconej tworzeniu i portowaniu gier dla Windows Store w technologii XNA (MonoGame).

Pierwszy projekt MonoGame dla Windows 8 | Wojciech Poniatowski [PL]

Windows 4405 dni, 11 godzin, 40 minut temu poniat 51 źrodło rozwiń

We wcześniejszym wpisie pisałem już o projekcie MonoGame. Dzisiaj przyszedł na wskazówki dotyczące instalacji tego dobrodziejstwa. Normalnie bym to pominął, ale sam miałem kilka problemów więc abyś nie tracił czasu na szukanie rozwiązania, zebrałem wszystko w jednym miejscu. Poniżej znajdziesz prawidłową kolejność odpowiednich SDK wraz z linkami.

Instalacja MonoGame dla Windows 8 | Wojciech Poniatowski

Windows 4406 dni, 11 godzin, 9 minut temu poniat 39 źrodło rozwiń

Wreszcie znalazłem czas by zająć się MonoGame dla Windows Store apps. Ten post jest wstępem do kilku następnych wpisów poświęconych tworzeniu i portowaniu gier dla Windows Store.

MonoGame na Windows 8 | Wojciech Poniatowski [PL]

Windows 4409 dni, 21 godzin, 33 minuty temu poniat 106 źrodło rozwiń

Jeśli ktoś (tak jak ja) pierwsze kroki z XNA stawiał w Windows Phone, to możliwe, na w swoich projektach założył dość sztywne reguły, np: rozdzielczość urządzenia to 800×480 pikseli. Tak właśnie zrobiłem ja. Na jakiś czas (około 1 rok) było to ok, bo wszystkie telefony z Windows Phone pracowały właśnie w tej rozdzielczości. Ale czasy się zmieniły...

XNA – skalowanie i centrowanie | Wojciech Poniatowski [PL]

Inne 4412 dni, 8 godzin, 14 minut temu poniat 50 źrodło rozwiń

Jasna polityka prywatności jest bardzo ważnym elementem aplikacji Metro. Microsoft zwraca na to uwagę podczas certyfikacji aplikacji wiec poniżej kilka słów o tym co, gdzie i jak.

Dziel się z innymi:
Metro Apps 5: Privacy policy | Wojciech Poniatowski [PL]

Windows 4505 dni, 20 godzin, 4 minuty temu poniat 56 źrodło rozwiń

Zapewne każdy zna podstawowe gesty ekranów dotykowych. Wiemy też, że każdy telefon z Windows Phone 7 musi spełniać kilka podstawowych wymagań w tej dziedzinie (np. obsługa co najmniej 4 punktów dotyku). Co więcej, w SDK (dokładnie w XNA Framework) znajdziemy wbudowana obsługę pewnych gestów (np. Tap, FreeDrag, DoubleTap, Vertical/HorizontalDrag, Pinch itd). Ale jeśli to dla nas za mało to zakłwsze możemy “zejść” na niższy poziom API i tworzyć własne gesty.

WP XNA 8: Większa kontrola nad gestami (Raw gestures) | Wojciech Poniatowski [PL]

Mobile development 4505 dni, 20 godzin, 4 minuty temu poniat 49 źrodło rozwiń

Windows Phone jako jedyna platforma umożliwia tworzenie aplikacji z tzw. Trial‘em. Wiem, ktoś może powiedzieć, że przecież w AppStore czy Android Market też są aplikacje płatne i darmowe. Czym więc różni się Windows Phone? Tym, że możemy stworzyć jedną aplikację, która będzie jednocześnie wersją Trial i pełną, a Windows Phone Marketplace automatycznie zadba o procedurę kupna i podniesienia wersji z darmowej na pełną. W tym poście opiszę moje podejście do tego tematu.

WP XNA 13: Trial | Wojciech Poniatowski [PL]

Mobile development 4505 dni, 20 godzin, 4 minuty temu poniat 75 źrodło rozwiń

Telefony z Windows Phone wyposażone są w wibrację, z której możemy korzystać zarówno w grach jak i normalnych aplikacjach. Podstawowe API kontrolera wibracji (VibrateController) pozwana na pojedynczą wibrację, która trwa określony czas. Problem pojawia się gdy chcemy “zagrać” sekwencję wibracji o różnych czasach trwania, z różnymi przerwami. Poniżej przedstawiam klasę VibrationProvider.

WP XNA 6: Wygodne zarządzanie wibracją (VibrationProvider) | Wojciech Poniatowski [PL]

Mobile development 4540 dni, 19 godzin, 35 minut temu poniat 46 źrodło rozwiń

Bardzo lubię TFS, może nie jest doskonały ale ja go lubię. Ostatnio poszukiwałam jakiejś kontroli wersji do użytku prywatnego, dlatego ucieszyłam się na wiadomość że nowy TFS będzie również w wersji Express.

Dziel się z innymi:
Programistka i kot: TFS 11 Express Beta

Narzędzia 4657 dni, 7 godzin, 14 minut temu poniat 244 źrodło rozwiń

Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że Silverlight nie pozwala na „przechwytywanie” i obsługę wciskania wielu klawiszy jednocześnie np: CTRL + C, ALT + X itd. Ale to tylko pierwsze wrażenie. Poniżej opiszę jak radzić sobie z tym problemem.

Obsługa kombinacji klawiszy

Silverlight 4691 dni, 19 godzin, 40 minut temu poniat 101 źrodło rozwiń

Często spotykamy się, że różne programy, w których wyświetlają się okna dialogowe (pop-up) można zamykać m.in klawiszem ESC. Jest to fajne, szybkie i intuicyjne. Natomiast denerwuje mnie, gdy jakiś program nie ma takiej funkcjonalności i trzeba wycelować kursorem w krzyżyk albo klawisz Close. W tym poście opiszę jak przy pomocy kawałka kodu zamykać okna w Silverlight’cie, aczkolwiek w ten lub analogiczny sposób można to zrobić to WPF czy np. WindowsForms.

Dziel się z innymi:
Zamykanie okna klawiszem ESC | Wojciech Poniatowski [PL]

Silverlight 4713 dni, 12 godzin, 22 minuty temu poniat 234 źrodło rozwiń

Przejrzałem 152 prezentacje, oglądam filmy. Warte utrwalenia screenshoty z obejrzanych prezentacji (z wyłączeniem slajdów ppt) wrzucam do katalogu BUILD na skydrive. Obecne wrażenia: 1. Nowy dotyk - pointer na wszystko (mysz, touch, …) 2. Inny binding przy listach w JS, zupelnie inny 3. Sharing 4. Search 5. Taski w tle / triggery, rejestracja na różne zdarzenia (np. zalogowanie użytkownika, zmiana stanu sieci itp.) 6. lokalizacja/resourcy (tak samo dla C#, JS, C++), nowy format ...

Tagi: Build, Windows 8
Dziel się z innymi:
Windows 8 Summary - odc.2 | WinMK Live

Windows 4819 dni, 9 godzin, 41 minut temu poniat 191 źrodło rozwiń

O nowym interfejsie Windows 8 było wiadomo jakiś czas temu, tym niemniej nikt się nie spodziewał aż takiej rewolucji! Jeszcze kilka dni przed konferencją BUILD ukazał się Silverlight 5 RC, a nieco później kompatybilny dla niego Blend… Tymczasem nowy interfejs Metro choć bardzo przypomina ten z Windows Phone 7 zakłada zupełnie nową technologię jego wykonania.  Nie jest to już .NET czy Silverlight. Tak więc oprócz rewolucji dla użytkowników mamy też dużą rewolucję wśród programistów piszących pod Windows. ...

Tagi: Windows 8, WinRT
Dziel się z innymi:
Windows Runtime dla aplikacji Metro w Windows 8 - szybkie zebranie faktów (1) | WinMK Live

Windows 4837 dni, 10 godzin, 19 minut temu poniat 251 źrodło rozwiń

Podczas działania naszej aplikacji (a będącej jeszcze w fazie dewelopmentu) często zachodzi potrzeba na wyświetlanie dodatkowych informacji. Przykładowo wyświetlamy różnego rodzaju identyfikatory czy kody wczytanych danych aby śledzić czy edytowany rekord jest tym rekordem, o który nam chodzi...

Wyświetlanie kontrolek XAML’owych tylko w Debug | Wojciech Poniatowski

Silverlight 4896 dni, 23 godziny, 50 minut temu poniat 98 źrodło rozwiń

Ostatnio rozgryzałam Reflectorem BindingListe natrafiłam na taki kod...

Tagi: C#, Reflector
Dziel się z innymi:
Programistka i kot: Event in Reflector

Narzędzia 4910 dni, 18 minut temu poniat 148 źrodło rozwiń

W poprzednim poście opisałem nowość w Silverlight 5 – XAML bindings debugging, czyli debugowanie bindingów prosto w XAML’u. Programiści już się cieszą i czekają od kwietnia na wersję RTM, a wtedy zmigrują swoje projekty do nowej wersji.Wcale nie trzeba czekać Ale okazuje się, że nie trzeba czekać. Już dzisiaj można debugować bindingi w „starych” projektach Silverlight 4!

XAML bindings debugging w Silverlight 4 | Wojciech Poniatowski

Silverlight 4912 dni, 5 godzin, 42 minuty temu poniat 59 źrodło rozwiń

Na konferencji Silverlight Firestarter (2 grudnia 2010) ogłoszono, że nadchodzi Silverlight 5, a cztery miesiące później, na konferencji MIX 11, ogłoszono publiczną wersję Silverlight 5 Beta. Jednym z wyczekiwanych ficzerów jest debugowanie bindingów w XAML‘u. To bardzo przydatny wynalazek.

Silverlight – XAML bindings debugging | Wojciech Poniatowski

Silverlight 4912 dni, 5 godzin, 42 minuty temu poniat 53 źrodło rozwiń

« Wywołanie orkiestracji z poziomu usługi WCFCustom functoid – od A do Z Mapowania z wykorzystaniem Scripting functoid są dość uciążliwe jeśli odwołujemy się do własnych metod napisanych w C#, ponieważ musimy za każdym razem wskazywać:Script assembly,Script class,Script method. W tym poście chciałbym pokazać w jaki sposób można stworzyć własny functoid, który będzie wykonywał metodę napisaną w C#. Do tego celu należy utworzyć projekt typu Class Library, w którego właściwościach ustawiamy Build Events:Po...

Dziel się z innymi:
Custom functoid – od A do Z | Tomasz Pychyński

Inne 4937 dni, 6 godzin, 18 minut temu poniat 75 źrodło rozwiń

« Promowanie pól w schemacieWywołanie orkiestracji z poziomu usługi WCF Coraz częściej zachodzi potrzeba wywołania orkiestracji z usługi WCF. Do tego celu wykorzystywana jest opcja Public – no limit w ustawieniach Receive Port Type. Po opublikowaniu aplikacji na serwerze BizTalk w której ustawiliśmy Access Restrinctions na Public, należy uruchomić BizTalk WCF Publishing Wizard. Za pomocą tego narzędzia wygenerujemy oraz opublikujemy usługę WCF na IIS, która wywoływać będzie orkiestrację: 1. W sekcji WC...

Dziel się z innymi:
Wywołanie orkiestracji z poziomu usługi WCF | Tomasz Pychyński

Inne 4965 dni, 8 godzin, 30 minut temu poniat 64 źrodło rozwiń

1 2

Najaktywniejsi w tym miesiącu