Miło mi poinformować, że udało się sfinalizować tworzenie części serii tekstów, które będą stanowić wprowadzenie, do tworzenia gier z wykorzystaniem Microsoft XNA. Osobom, które są zainteresowane kolejnymi artykułami, nie mogę obiecać konkretnego terminu publikacji, ze względu na duży natłok obowiązków, jednak zachęcam do odwiedzania centrum i wspólnego budow...
Strona głównaUżytkownik
http://poslinski.net | użytkownik
Xna 4.0 – Podstawowe shadery zgodne z WP7 - BasicEffect BasicEffect nie jest w Xna nowością, za pomocą tego efektu możemy dodać do obiektu przezroczystość oraz podstawowe efekty świetlne i mgłę.
Ostatnio dość głośno się mówi o nowej platformie dla XNA – Windows Phone 7. Microsoft udostępnił już stosowne narzędzia pozwalające emulować zarówno samą platformę sprzętową na PC jak również tworzyć na nią aplikację. Odnośnie samego Windows Phone’a, kilka featerów można zobaczyć na prezentacji znajdującej się pod tym adresem. Jednak to co z mojego punktu widzenia jest najbardziej interesujące to właśnie możliwości tej platformy pod kątem XNA. ...
Mobile development 5367 dni, 52 minuty temu 95 źrodło rozwiń
W trakcie studiów, przychodzi taki moment gdzie należy wybrać temat pracy dyplomowej. W moim przypadku padło, na technologię XNA.Obecnie system jest dość zamkniętą platformą, ale jest również w fazie testowej i plany sięgają znacznie dalej, a sama platforma edukacyjna, prawdopodobnie zostanie zmieniona. W trakcie kursu zaprezentowałem jak stworzyć aplikację w XNA na przykładzie wymyślonej na potrzeby wykładów gry Chrupcio. ...
Wyrażenie lambda w C# to delegat bez nazwy (delegat anonimowy). Jest to operacja, bądź ciąg operacji bez nazwy. Lewa strona wyrażenia lambda to parametry (może ich w ogóle nie być). Po prawej stronie są zdefiniowane operacje. Obie strony są rozdzielone "=>". W podobny sposób definiuje się funkcję w matematyce i można to sobie z tym skojarzyć..
Nie jest to takie do końca intuicyjne :) ale magicznie proste. Z przykładowego plik..
Zespół Microsoft Learning za pośrednictwem bloga Beta Exam Announcements poinformował o rychłym udostepnieniu egzaminów beta z zakresu Microsoft Visual Studio 2010 oraz Microsoft® .NET Framework 4.
W C++ nie ma mechanizmu typu garbage collector, więc jedyne automatyczne zwalnianie obiektów, jakie w tym języku występuje, dotyczy tych lokalnych - tworzonych na stosie. Dlatego wszelkiego typu pomocnicze obiekty (np. uchwyty do zewnętrznych zasobów, jak pliki) deklaruje się tu zwykle jako właśnie zmienne lokalne. W innych językach z kolei - dokładniej: w tych, w których GC występuje - praktycznie wszystkie...
W języku C# mamy kilka mechanizmów tworzenia wątków. Różnią się one zarówno wydajnością jak i przeznaczeniem. Zacznijmy więc od najpopularniejszego sposobu a mianowicie klasy System.Threading.Thread. Stworzenie wątku polega na inicjalizacji klasy oraz wywołania metody Start:publicclass ThreadExample { public CreateThread() { System.Threading.Thread thread =new System.Threading.Thread(ThreadMethod); thread.Start(null); } privatevoid ThreadMethod(object parameters) { ...
Jako programista naturalne było dla mnie tworzenie przepływów pracy (ang. Workflow) z poziomu VisualStudio. SharePoint Designer w tym temacie udostępniał bardzo skromne funkcje. Miał jednak duży plus gdyż nie wymagał znajomości języka programowania przy tworzeniu prostych przepływów pracy. Daje to możliwość tworzenie przepływów pracy osobom, które nie są programistami. Jednak przepływy pracy tworzone z poziomu VisualStudio też mają jedną zasadniczą wadę. Naturalne jest, że każdy przepływ się zmienia - zm...
Programowanie w JavaScript niesie za sobą dużą dozę swobody jeżeli chodzi o posługiwanie się funkcjami. Funkcje są wszędzie, deklarować je można na wiele sposobów, a rozsądne ich wykorzystanie jest źródłem nowych przyzwyczajeń, które chciałoby się niejednokrotnie przenieść do "rodzimego" języka programowania. W moim przypadku oczywiście C#. I dzięki wyrażeniom lambda takie szafowanie funkcjami na lewo i prawo staje się nie tylko możliwe (bo możliwe było już wcześniej od .NET 2.0 dzięki anonimowym delegat...
Architektura 5393 dni, 22 godziny, 30 minut temu 138 źrodło rozwiń
Wydawałoby się, że ostatnio temat XNA, nieco ucichł i nie pojawiają się jakieś kluczowe informacje związane z tym frameworkiem. Gdyby jednak podsumować co już wiadomo, na temat tego, co pojawi się w związku z kolejnymi wersjami, uzbierałoby się tego całkiem sporo.Surface Cieszy fakt, iż Microsoft wraz z wprowadzeniem kolejnych platform sprzętowych, planuje wprowadzić natywną obsługę XNA przez te urządzenia. Chodzi tutaj konkretnie, o już dost...
Autor: Przeglądałem ostatnio różne strony w poszukiwaniu ciekawych przykładów gotowych gier i komponentów do budowania gier w Silverlight. Znalazłem parę ciekawych przykładów z którymi się z wami podzielę.
To niewiarygodne, że firma jest w stanie płacić programiście $60-$100k rocznie, a przy tym upośledzać go okropnymi warunkami pracy oraz obdartym sprzętem z drugiej ręki. Nie ma w tym żadnego biznesowego sensu. A jednak dostrzegam to przez cały czas. Szokujące jest to, jak wiele przedsiębiorstw wciąż nie dostarcza programistom niezbędnych rzeczy do osiągnięcia celu. Proponuję abyśmy przyjęli Kartę Praw Programisty, by chronić ich pra...
Wraz z dzisiejszym artykułem, w naszym training kicie rozpoczyna się rozdział nr 6, który skupia się na grafice. Na dobry początek dostajemy 3-stronnicową tabelkę opisującą najczęściej używane klasy, które pomagają nam w .NET’owym rysowaniu. Nie będę ich opisywał, ale przynajmniej wymienię. Klasy, które zawarte są w przestrzeni System.Drawing to m.in: Bitmap. Brush, Brushes, ColorConverter, ColorTranslator, Font, FontConverter, FontFamily, Graphics, Icon, IconConverter, Image, ImageAnimator, Imag...
W wielu aplikacjach, gdzie napotyka się na problem generowania terenu, pojawia się problem detekcji, aby np. postać, którą stworzymy, nie mogła wychodzić na zbyt strome zbocza. Metod na rozwiązanie tego problemu jest kilka, ja postaram się tutaj przedstawić prostą i skuteczną, a przede wszystkim dość uniwersalną metodę, która w małych projektach powinna się doskonale sprawdzić.
Kilka godzin temu pojawiła się nowa wersja Silverlighta 4, a wraz z nią setki nowości (tak, tak, nie przesadzam.. setki!!! J ). Te najważniejsze znajdziecie chociażby na blogu Tim'a lub Mike'a. Ja swoją przygodę rozpoczynam od kontrolki WebBrowser, a więc czegoś co pozwoli mi wreszcie na wyświetlenie kodu html w aplikacji Silverlight :]
FileSystemWatcher to bardzo ciekawy zwierz, który pozwala na śledzenie zmian w systemie plików (usuwanie, dodawanie, zmiana nazwy i zmiana zawartości plików).
Niestandardowa serializacja pozwala na zwiększenie kontroli nad tym procesem. Dzięki niej możemy także osiągnąć kompatybilność między różnymi wersjami przekształcanych wcześniej obiektów. Mamy dwie metody przeprowadzenia takiej operacji: implementacja interfejsu ISerializable, oraz odpowiadanie na występujące zdarzenia.Implementacja ISerializable Wykorzystując interfejs oraz dodając atrybut Serializable możemy nadpisać domyślny mechanizm frameworka. Wymusza to na nas jednak kilka czynności:Implementacja ...
W Drugiej najważniejszej rzeczy programisty opisałem, jak zakup dobrego jakościowo krzesła może być jedną z najmądrzejszych inwestycji, jaką możesz zrobić, będąc programistą. W rzeczywistości, po poszukiwaniach krzeseł przez ostatnich kilka lat mojej kariery, doszedłem do jednego wniosku: nie możesz oczekiwać, że uda Ci się dostać porządne krzesło za mniej niż $500. Jeśli zamierzasz wydać mniej niż tyle na siedzenie -- c...