Strona głównaUżytkownik

http://poslinski.net | użytkownik

http://poslinski.net
http://poslinski.net
1 384,38
3206 dni, 3 godziny, 57 minut temu
12 sierpnia, 2009
dotnetomaniak.pl

Miło mi poinformować, że udało się sfinalizować tworzenie części serii tekstów, które będą stanowić wprowadzenie, do tworzenia gier z wykorzystaniem Microsoft XNA. Osobom, które są zainteresowane kolejnymi artykułami, nie mogę obiecać konkretnego terminu publikacji, ze względu na duży natłok obowiązków, jednak zachęcam do odwiedzania centrum i wspólnego budow...

Dziel się z innymi:
Rendez-vous z Microsoft «  Dawid Pośliński

Inne 3197 dni, 16 godzin, 3 minuty temu http://poslinski.net 89 źrodło rozwiń

Xna 4.0 – Podstawowe shadery zgodne z WP7 - BasicEffect BasicEffect nie jest w Xna nowością, za pomocą tego efektu możemy dodać do obiektu przezroczystość oraz podstawowe efekty świetlne i mgłę.

Tagi: XNA
Źródło: blogs.msdn.com
Dziel się z innymi:
Only Human | Devoted to technology v.2.0 : Xna 4.0 – Podstawowe shadery zgodne z WP7 - BasicEffect

Inne 3538 dni, 22 godziny, 35 minut temu http://poslinski.net 50 źrodło rozwiń

Ostatnio dość głośno  się mówi o nowej platformie dla XNA – Windows Phone 7. Microsoft udostępnił już stosowne narzędzia pozwalające emulować zarówno samą platformę sprzętową na PC jak również tworzyć na nią aplikację. Odnośnie samego Windows Phone’a, kilka featerów można zobaczyć na prezentacji znajdującej się pod tym adresem. Jednak to co z mojego punktu widzenia jest najbardziej interesujące to właśnie możliwości tej platformy pod kątem XNA. ...

Dziel się z innymi:
Windows Phone 7 i XNA «  Dawid Pośliński

Mobile development 3544 dni, 23 godziny, 21 minut temu http://poslinski.net 93 źrodło rozwiń

W trakcie studiów, przychodzi taki moment gdzie należy wybrać temat pracy dyplomowej. W moim przypadku padło, na technologię XNA.Obecnie system jest dość zamkniętą platformą, ale jest również w fazie testowej i plany sięgają znacznie dalej,  a sama platforma edukacyjna, prawdopodobnie zostanie zmieniona. W trakcie kursu zaprezentowałem jak stworzyć aplikację w XNA na przykładzie wymyślonej na potrzeby wykładów gry Chrupcio. ...

Dziel się z innymi:
XNA: Kurs podstaw programowania w XNA! «  Dawid Pośliński

Inne 3553 dni, 18 godzin, 44 minuty temu http://poslinski.net 531 źrodło rozwiń

Wyrażenie lambda w C# to delegat bez nazwy (delegat anonimowy). Jest to operacja, bądź ciąg operacji bez nazwy. Lewa strona wyrażenia lambda to parametry (może ich w ogóle nie być). Po prawej stronie są zdefiniowane operacje. Obie strony są rozdzielone "=>". W podobny sposób definiuje się funkcję w matematyce i można to sobie z tym skojarzyć..

Tagi: C#, Linq
Dziel się z innymi:
Wyrażenia lambda #1

Inne poniedziałek, 9 listopada 2009 00:41:59 GMT CaMeL 104 spam? źrodło rozwiń

Nie jest to takie do końca intuicyjne :) ale magicznie proste. Z przykładowego plik..

Tagi: .Net, C#
Źródło: sharp.jogger.pl
Dziel się z innymi:
Jak wyciągnąć ConnectionString z pliku konfiguracji ?

Web wtorek, 10 listopada 2009 21:25:10 GMT CaMeL 191 spam? źrodło rozwiń

Zespół Microsoft Learning za pośrednictwem bloga Beta Exam Announcements poinformował o rychłym udostepnieniu egzaminów beta z zakresu Microsoft Visual Studio 2010 oraz Microsoft® .NET Framework 4.

Źródło: itblogs.pl
Dziel się z innymi:
Egzaminy beta z Microsoft.NET Framework 4.0

Inne 3574 dni, 16 godzin, 20 minut temu macko 108 źrodło rozwiń

W C++ nie ma mechanizmu typu garbage collector, więc jedyne automatyczne zwalnianie obiektów, jakie w tym języku występuje, dotyczy tych lokalnych - tworzonych na stosie. Dlatego wszelkiego typu pomocnicze obiekty (np. uchwyty do zewnętrznych zasobów, jak pliki) deklaruje się tu zwykle jako właśnie zmienne lokalne. W innych językach z kolei - dokładniej: w tych, w których GC występuje - praktycznie wszystkie...

Źródło: xion.org.pl
Dziel się z innymi:
xion.log » using w C#

Inne 3573 dni, 3 godziny, 44 minuty temu gordon_shumway 118 źrodło rozwiń

W języku C# mamy kilka mechanizmów tworzenia wątków. Różnią się one zarówno wydajnością jak i przeznaczeniem. Zacznijmy więc od najpopularniejszego sposobu a mianowicie klasy System.Threading.Thread. Stworzenie wątku polega na inicjalizacji klasy oraz wywołania metody Start:publicclass ThreadExample { public CreateThread() { System.Threading.Thread thread =new System.Threading.Thread(ThreadMethod); thread.Start(null); } privatevoid ThreadMethod(object parameters) { ...

Dziel się z innymi:
Wydajność wątków w C#

Inne 3577 dni, 7 godzin, 54 minuty temu Damian 226 źrodło rozwiń

Jako programista naturalne było dla mnie tworzenie przepływów pracy (ang. Workflow) z poziomu VisualStudio. SharePoint Designer w tym temacie udostępniał bardzo skromne funkcje. Miał jednak duży plus gdyż nie wymagał znajomości języka programowania przy tworzeniu prostych przepływów pracy. Daje to możliwość tworzenie przepływów pracy osobom, które nie są programistami. Jednak przepływy pracy tworzone z poziomu VisualStudio też mają jedną zasadniczą wadę. Naturalne jest, że każdy przepływ się zmienia - zm...

Tagi: SharePoint
Źródło: mnikolajuk.com
Dziel się z innymi:
Tworzenie Workflow w przeglądarce internetowej

Web 3573 dni, 3 godziny, 44 minuty temu mnikolajuk 118 źrodło rozwiń

Programowanie w JavaScript niesie za sobą dużą dozę swobody jeżeli chodzi o posługiwanie się funkcjami. Funkcje są wszędzie, deklarować je można na wiele sposobów, a rozsądne ich wykorzystanie jest źródłem nowych przyzwyczajeń, które chciałoby się niejednokrotnie przenieść do "rodzimego" języka programowania. W moim przypadku oczywiście C#. I dzięki wyrażeniom lambda takie szafowanie funkcjami na lewo i prawo staje się nie tylko możliwe (bo możliwe było już wcześniej od .NET 2.0 dzięki anonimowym delegat...

Tagi: C#, funkcje
Dziel się z innymi:
Maciej Aniserowicz | "Lokalne" funkcje w C#

Architektura 3571 dni, 20 godzin, 59 minut temu ada_man 137 źrodło rozwiń

Wydawałoby się, że ostatnio temat XNA, nieco ucichł i nie pojawiają się jakieś kluczowe informacje związane z tym frameworkiem. Gdyby jednak podsumować co już wiadomo, na temat tego, co pojawi się w związku z kolejnymi wersjami, uzbierałoby się tego całkiem sporo.Surface Cieszy fakt, iż Microsoft wraz z wprowadzeniem kolejnych platform sprzętowych, planuje wprowadzić natywną obsługę XNA przez te urządzenia. Chodzi tutaj konkretnie, o już dost...

Dziel się z innymi:
XNA: Co na horyzoncie? «  Dawid Pośliński

Inne 3569 dni, 22 godziny, 9 minut temu http://poslinski.net 58 źrodło rozwiń

Autor: Przeglądałem ostatnio różne strony w poszukiwaniu ciekawych przykładów gotowych gier i komponentów do budowania gier w Silverlight. Znalazłem parę ciekawych przykładów z którymi się z wami podzielę.

Tagi: gry, Silverlight
Źródło: blogs.msdn.com
Dziel się z innymi:
Silverlight dla twórców gier, od kulek do Quake’a

Inne 3655 dni, 7 godzin, 17 minut temu paduda 193 źrodło rozwiń

To niewiarygodne, że firma jest w stanie płacić programiście $60-$100k rocznie, a przy tym upośledzać go okropnymi warunkami pracy oraz obdartym sprzętem z drugiej ręki. Nie ma w tym żadnego biznesowego sensu. A jednak dostrzegam to przez cały czas. Szokujące jest to, jak wiele przedsiębiorstw wciąż nie dostarcza programistom niezbędnych rzeczy do osiągnięcia celu. Proponuję abyśmy przyjęli Kartę Praw Programisty, by chronić ich pra...

Źródło: www.devblogi.pl
Dziel się z innymi:
Karta Praw Programisty

Inne 3657 dni, 9 godzin, 14 minut temu Damian 160 źrodło rozwiń

Wraz z dzisiejszym artykułem, w naszym training kicie rozpoczyna się rozdział nr 6, który skupia się na grafice. Na dobry początek dostajemy 3-stronnicową tabelkę opisującą najczęściej używane klasy, które pomagają nam w .NET’owym rysowaniu. Nie będę ich opisywał, ale przynajmniej wymienię. Klasy, które zawarte są w przestrzeni System.Drawing to m.in: Bitmap. Brush, Brushes, ColorConverter, ColorTranslator, Font, FontConverter, FontFamily, Graphics, Icon, IconConverter, Image, ImageAnimator, Imag...

Źródło: eastgroup.pl
Dziel się z innymi:
70-536: Drawing graphics | Eastgroup.pl

Inne 3657 dni, 9 godzin, 14 minut temu danielplawgo 54 źrodło rozwiń

W wielu aplikacjach, gdzie napotyka się na problem generowania terenu, pojawia się problem detekcji, aby np. postać, którą stworzymy, nie mogła wychodzić na zbyt strome zbocza. Metod na rozwiązanie tego problemu jest kilka, ja postaram się tutaj przedstawić prostą i skuteczną, a przede wszystkim dość uniwersalną metodę, która w małych projektach powinna się doskonale sprawdzić.

Tagi: teren, XNA
Dziel się z innymi:
XNA: Detekcja stromych zboczy terenu «  Dawid Pośliński

Inne 3657 dni, 19 godzin, 39 minut temu http://poslinski.net 75 źrodło rozwiń

Kilka godzin temu pojawiła się nowa wersja Silverlighta 4, a wraz z nią setki nowości (tak, tak, nie przesadzam.. setki!!! J ). Te najważniejsze znajdziecie chociażby na blogu Tim'a lub Mike'a. Ja swoją przygodę rozpoczynam od kontrolki WebBrowser, a więc czegoś co pozwoli mi wreszcie na wyświetlenie kodu html w aplikacji Silverlight :]

Tagi: Silverlight
Źródło: jacekciereszko.pl
Dziel się z innymi:
[Silverlight 4 nowości] WebBrowser

Narzędzia 3663 dni, 2 godziny, 14 minut temu macko 90 źrodło rozwiń

FileSystemWatcher to bardzo ciekawy zwierz, który pozwala na śledzenie zmian w systemie plików (usuwanie, dodawanie, zmiana nazwy i zmiana zawartości plików).

Dziel się z innymi:
Piotrosz | FileSystemWatcher: śledzenie zmian w katalogu

Windows 3660 dni, 6 godzin, 39 minut temu macko 87 źrodło rozwiń

Niestandardowa serializacja pozwala na zwiększenie kontroli nad tym procesem. Dzięki niej możemy także osiągnąć kompatybilność między różnymi wersjami przekształcanych wcześniej obiektów. Mamy dwie metody przeprowadzenia takiej operacji: implementacja interfejsu ISerializable, oraz odpowiadanie na występujące zdarzenia.Implementacja ISerializable Wykorzystując interfejs oraz dodając atrybut Serializable możemy nadpisać domyślny mechanizm frameworka. Wymusza to na nas jednak kilka czynności:Implementacja ...

Źródło: eastgroup.pl
Dziel się z innymi:
70-536: Custom Serialization | Eastgroup.pl

Inne 3660 dni, 18 godzin, 32 minuty temu danielplawgo 49 źrodło rozwiń

W Drugiej najważniejszej rzeczy programisty opisałem, jak zakup dobrego jakościowo krzesła może być jedną z najmądrzejszych inwestycji, jaką możesz zrobić, będąc programistą. W rzeczywistości, po poszukiwaniach krzeseł przez ostatnich kilka lat mojej kariery, doszedłem do jednego wniosku: nie możesz oczekiwać, że uda Ci się dostać porządne krzesło za mniej niż $500. Jeśli zamierzasz wydać mniej niż tyle na siedzenie -- c...

Inwestowanie w dobrej jakości krzesło do programowania

Inne 3661 dni, 19 godzin, 3 minuty temu Damian 234 źrodło rozwiń

1 2 3 4
DAC2019baner
Sklep z gadzetami

Najaktywniejsi

1
(32 891,59)
2
(32 816,53)
3
(27 178,29)
4
(21 178,88)
5
(20 336,33)
6
(13 018,14)
7
(10 512,28)
8
(9 775,28)
9
(8 388,27)
10
(6 822,96)
11
(6 214,22)
12
(5 393,84)
13
(4 127,41)
14
(4 026,73)
15
(3 863,06)
16
(3 599,54)
17
(3 448,35)
18
(3 318,39)
19
(3 224,66)
20
(3 105,41)