dotnetomaniak.pl

Strona głównaUżytkownik

http://jakub-florczyk.myopenid.com/ | użytkownik

http://jakub-florczyk.myopenid.com/
http://jakub-florczyk.myopenid.com/
3 224,66
2172 dni, 7 godzin, 19 minut temu
18 marca, 2009
dotnetomaniak.pl

Ostatnim krokiem rejestracji w Windows Marketplace for Mobile w przypadku kiedy mamy zamiar zarabiać na naszych aplikacjach (i tylko w takim) jest wypełnienie i wysłanie formularza W-8. Ponieważ tak jak całą serię piszę w oparciu o swój przypadek, dlatego będziemy wypełniać wersję W-8BEN, która jest przeznaczona dla osób nie będących obywatelami albo rezydentami Stanów Zjednoczonych.

Jakub Florczyk » Windows Marketplace dla mobilnych urządzeń – Formularz W-8BEN

Mobile development 3349 dni, 22 godziny, 33 minuty temu http://jakub-florczyk.myope... 192 rozwiń

Wielokrotnie zdarzało mi się, że budziłem się rano i na samą myśl o kolejnym dniu w pracy robiło mi się niedobrze. Czy też tak czasami macie? Pomimo całej świetności naszego zawodu, ogromnej gamy wyzwań i oczekujących na rozwiązanie pasjonujących problemów, bycie programistą może czasami dać się nieźle we znaki. Post ten jest kierowany nie tyle do samych developerów, co do ludzi o "jeden stopień wyżej". Menadżerów? Team leaderów? Architektów? Zwał jak zwał. Poniżej zebrałem kilka rzeczy, którymi możecie...

Zawód - programista. RAK kreatywności i satysfakcji.

Inne 3360 dni, 14 godzin, 23 minuty temu Damian 158 rozwiń

Na początek przyznam się, że zawsze miałem problemy z projektami instalacyjnymi. Dlatego chciałbym w kilku krokach przybliżyć wam mój sposób tworzenia poprawnego CAB-a dla Compact Framework, do którego doszedłem po wielu testach i próbach.

Jakub Florczyk » Poprawny .NET Compact Framework CAB w kilku krokach

Mobile development 3373 dni, 15 godzin, 56 minut temu http://jakub-florczyk.myope... 103 rozwiń

Używam Windows Marketplace for Mobile od kilku ładnych dni a właściwie od momentu kiedy na XDA pojawiła się pierwsza zhackowana wersja. Zdążyłem już wyrobić sobie zdanie choć z wnioskami końcowymi jeszcze moment bym się powstrzymywał. Natomiast chciałem się z wami podzielić moimi przemyśleniami na obecną chwilę.

Źródło: jakubflorczyk.pl
Dziel się z innymi:
Windows Marketplace dla mobilnych urządzeń – moje przemyślenia

Mobile development 3375 dni, 8 godzin, 12 minut temu Damian 38 rozwiń

By pisać oprogramowanie dla Windows Mobile w języku C#, oficjalnie potrzebna jest pełna wersja Visual Studio – darmowe edycje Express nie oferują takiej funkcjonalności. Studenci informatyki i pokrewnych kierunków mogą ją zdobyć w ramach programu MSDNAA i wykorzystywać w niekomercyjnych projektach. Pozostali mogą kupić pakiet VS, który trochę kosztuje lub… skorzystać z darmowej alternatywy...

Pisanie aplikacji w C# dla Pocket PC bez Visual Studio «  Domas' Blog

Mobile development 3375 dni, 8 godzin, 12 minut temu Domas 193 rozwiń

Koszty w Windows Marketplace to niestety jeden z bardziej smutnych tematów nowego dzieła Microsoft. Ale zacznijmy od początku...

Źródło: jakubflorczyk.pl
Dziel się z innymi:
Jakub Florczyk » Windows Marketplace – Ile to kosztuje?

Mobile development 3376 dni, 14 godzin, 27 minut temu http://jakub-florczyk.myope... 78 rozwiń

Windows Marketplace wystartował. Każdy kto zaktualizuje swój ROM do wersji 6.5 Windows Mobile będzie go miał automatycznie zainstalowanego. Reszta na obecną chwilę może użyć CAB-a opublikowanego na XDA. W skróconym cyklu wpisów chciałbym się podzielić swoimi doświadczeniami i przygodami z Marketplace od strony developera. Serię otwiera rejestracja developera.

Źródło: jakubflorczyk.pl
Dziel się z innymi:
Jakub Florczyk » Windows Marketplace – Rejestracja developera

Mobile development 3378 dni, 22 godziny, 29 minut temu http://jakub-florczyk.myope... 48 rozwiń

Ostatnio w wolnych chwilach pracuje nad protokołem OAuth dla Pocket Blip-a wraz z Filipem Tepperem z Blip.pl, który był tak miły i udostępnił mi jedno konto testowe. Problemy pojawiły się już na początku bo w bibliotekach Compact Framework brakuje implementacji HMAC-SHA1. Chciałem sprawę rozwiązać przez użycie OPENNETCF, które mają ten algorytm zaimplementowany, ale niestety pojawiały się błędy których nijak nie mogłem rozwiązać, bo sypały je biblioteki CF-a.

Jakub Florczyk » HMACSHA1 (HMAC-SHA1) w Compact Framework

Jedną z największych bolączek w programowaniu w Compact Framework jest brak implementacji PointF dla platformy Windows Mobile. Mimo braku obsługi w rysowaniu obiektów przy użyciu float Point-a, sama struktura przydaje się w przekształceniach aby uniknąć w nich strat.

Źródło: jakubflorczyk.pl
Dziel się z innymi:
Jakub Florczyk » PointF w Compact Framework

Mobile development 3393 dni, 9 godzin, 18 minut temu http://jakub-florczyk.myope... 24 rozwiń

Samo XNA, nie oferuje nam klas pomocnych w obliczeniach związanych z fizyką. Co prawda istnieje możliwość wykrywania samych kolizji, ale to jak zachowają się obiekty po jej wykryciu, zależy już tylko od napisanego przez nas kodu. Chyba, że skorzystamy z gotowych bibliotek do tego służących. Na tapetę wziąłem najpopularniejszą XNA’ową bibliotekę OpenSource – JigLibX.Co można osiągnąć? Powołując się na filmy na stronie autorów, 2 przyk...

Tagi: JigLibX, XNA
Dziel się z innymi:
XNA: Podstawy fizyki z JigLibX «  Dawid Pośliński

Narzędzia 3406 dni, 12 godzin, 34 minuty temu macko 106 rozwiń

W jednym z poprzednich wpisów opisywałem identyfikację rozdzielczości VGA na urządzeniach Windows Mobile. Pisałem, że kontrolki .NET CE same dopasowują się do aktualnej wartości CurrentAutoScaleDimensions. Tak też działa PictureBox, jednak zawartość kontrolki nie skaluje się automatycznie. A więc jak rozwiązać ten problem?

Źródło: jakubflorczyk.pl
Dziel się z innymi:
Jakub Florczyk » .NET Compact Framework PictureBox w rozdzielczości VGA

Mobile development 3411 dni, 15 godzin, 25 minut temu http://jakub-florczyk.myope... 32 rozwiń

Coraz więcej urządzeń Windows Mobile dostępnych na rynku posiada ekrany o wysokich rozdzielczościach (VGA i więcej). Jeżeli właściwość AutoScaleMode na formie jest ustawiona na Dpi, twoje kontrolki zostaną dopasowane automatycznie do aktualnej rozdzielczości. Jednakże jeżeli pewne elementy rysujesz ręcznie jak np. grafiki albo używasz ImageList nie zostaną one dopasowane. A więc jak rozwiązać ten problem?

Źródło: jakubflorczyk.pl
Dziel się z innymi:
Jakub Florczyk » Identyfikacja rozdzielczości VGA na urządzeniach Windows Mobile

Mobile development 3413 dni, 12 godzin, 27 minut temu http://jakub-florczyk.myope... 26 rozwiń

Pisząc programy pod .NET Compact Framework Microsoft dostarcza z Windows Mobile SDK zestaw emulatora urządzenia i skórek pod różne rozdzielczości. Znudzony trochę nieciekawym wyglądem postanowiłem stworzyć własną skórkę. A skoro firma HTC udostępniła HTC Touch Pro2 do testów, wybór był oczywisty.

Jakub Florczyk » HTC Touch Pro2 – skórka emulatora

Mobile development 3418 dni, 18 godzin, 35 minut temu http://jakub-florczyk.myope... 36 rozwiń

Przykład zastosowania LINQ do zmiany nazw wielu plików. Proszę sobie wyobrazić, że mam ok. 2000 takich plików: animacja (1).jpg animacja (2).jpg animacja (3).jpg ... animacja (100).jpg ... animacja (2000).jpg i chciałbym stworzyć z tych obrazów animacje poklatkową. Niestety program do robienia animacji nie rozumie, że powinien utworzyć film układając obrazki w kolejności numerów w nawiasach, tylko układa sortując wg. nazw. Tak samo z resztą jak metoda Directory.GetFiles():

Tagi: Linq
Dziel się z innymi:
Piotrosz | Zabawa z LINQ

Inne 3420 dni, 9 godzin, 11 minut temu Paweł Łukasik 92 rozwiń

May 12XNA - Programowanie Shaderów cz. 2 Witam w drugiej części tutorial poświęconego programowaniu shaderów i XNA stworzonego przez Petri Wilhelmsena. Dzisiaj będziemy dalej pracować nad programem z tutoriala 1. Urozmaicimy trochę równanie światła z którego korzystaliśmy tak aby dodać tzw. diffuse light. Diffuse light(światło rozproszone) Jak pamiętamy swiatło ambientowe ma następujące równanie: I = Aintensity * Acolor Diffuse light tworzymy dodając do poznanego równania światło kierunkowe: I ...

Tagi: HLSL, shadery, XNA
Dziel się z innymi:
XNA - Programowanie Shaderów cz. 2 - Windows Live

Inne 3428 dni, 9 godzin, 48 minut temu http://poslinski.net 53 rozwiń

July 08XNA - Programowanie Shaderów cz. 3 Witam w trzeciej części tutorial poświęconego programowaniu shaderów w XNA. Dzisiaj zajmiemy się implementacją kolejnego z typów oświetlenia – Specular Lighting (światło odbite, będę używał także okreslenia specular). Algorytm będzie budowany na podstawie dwóch poprzednich tutoriali także radzę się z nimi zapoznać. Specular Lighting Do tej pory udało nam się uzyskać ładnie wyglądający, oświetlony model. Co jednak w przypadku, gdy chcemy wyrenderować obiekt, k...

Tagi: HLSL, shadery, XNA
Dziel się z innymi:
XNA - Programowanie Shaderów cz. 3 - Windows Live

Inne 3428 dni, 9 godzin, 48 minut temu http://poslinski.net 40 rozwiń

Autor: Projekt przy którym obecnie pracuję jest tworzony w technologii ASP .NET 2.0 i z racji tego, że stoi na serwerze apache z nakładką mono_mod nie mogę używać w pełni ASP .NET 3.5 i ASP .NET AJAX 3.5. Jakiego więc używać silnika AJAX aby ożywić stronkę i dodać jej animuszu? Po wielu godzinach udało mi się skonfigurować mono aby używać ASP .NET AJAX 1.0. Jednak po wielu testach wydajnościowych postanowiłem oprzeć całą funkcjonalność o AJAX oferowany przez jQuery. Dlaczego? Może na początek małe ...

Źródło: carael.net
Dziel się z innymi:
Jaki AJAX do ożywienia strony w ASP .NET 2.0

Web 3438 dni, 1 minutę temu macko 149 rozwiń

A po cóż taki krok? Powód jest prosty...

Dziel się z innymi:
.NET blog: Kończę z dotnetomaniakiem....

Inne 3442 dni, 9 godzin, 22 minuty temu paduda 209 rozwiń

Popełniłem wpis o półprzezroczystych grafikach w .NET Compact Framework. Czas na opis realizacji rysowania grafik z pełnym wsparciem kanału alfa dla każdego pixla z osobna.

Jakub Florczyk » Przezroczyste grafiki w .NET Compact Framework

Mobile development 3442 dni, 9 godzin, 22 minuty temu http://jakub-florczyk.myope... 58 rozwiń

Po opublikowaniu Microsoft Surface SDK postanowiłem się z nim zaznajomić i popełnić jakąś aplikację. Po obejrzeniu aplikacji do obsługi Twittera - Surface Twitter oczywisty wybór padł znowu na Blipa. Ale po kolei…

Surface Blip 1.0 – wstęp do programowania Microsoft Surface

Inne 3457 dni, 9 godzin, 59 minut temu http://jakub-florczyk.myope... 65 rozwiń

1 2 3 4