Jak pisałem poprzednio, wykupiłem konto na Vipserv.org i przenoszę tam wszystkie swoje projekty (git, hg i svn) trzymane dotychczas na dysku. Poniżej kroki, które musiałem wykonać (na świeżej wirtualce z Windows) aby, mieć działający projekt zarządzany przez Redmine, a trzymany w Gicie.
Strona głównaUżytkownik
orestesgaolin | użytkownik
Niedawno napotkałem w Gicie dziwny problem… tak naprawdę jeden z dwóch poważnych, które utrzymywały się przez długi czas (drugi to line-endings które do dziś potrafią mnie w zad uszczypnąć). Mianowicie mój kochany, uwielbiany Git pokazywał mi podczas merge konflikty w każdym jednym pliku, niezależnie od tego czy coś było w nim faktycznie zmieniane czy też nie. Po otwarciu mergetool okazywało się, że nawet jeśli jakieś zmiany nastąp...
Krótkie porównanie trzech najpopularniejszych serwisów oferujących hosting git: GitHub, BitBucket i GitLab
In this article I’ll focus on Android development, describe how Xamarin achieves its goals and present simple code example.
Mobile development 3058 dni, 1 godzinę, 18 minut temu 78 źrodło rozwiń
The new Scrum Guide is here! It’s been three years since the last revision of the Guide – has that time allowed for a complete revamp or only evolutionary changes? Read on to find out.
Code review is an important part of development process. Various teams use different styles from “over the shoulder” to the ones based on tools like Gerrit. However, more and more Git servers (like GitLab) give merge request functionality, which makes incorporating code review process easier.
Sztuka programowania 2986 dni, 13 godzin, 27 minut temu 213 źrodło rozwiń
A few weeks ago I participated in one of the most popular developers conferences in Poland: DevDay 2016. This conference is organized by ABB company in Cracow and this year we saw the 6th edition of what have become a two-day conference with three rooms full of people and speakers from all over the world.
Sztuka programowania 2926 dni, 1 godzinę, 40 minut temu 69 źrodło rozwiń
This is a story of a bug I had an opportunity to fix in the ancient times of node.js 0.10. The new and shiny node.js 0.12 was still just glimmering somewhere on the horizon, we were still young and beautiful. Some of us, at least. Let me take you on an adventure through time and space. Hopefully, there will be some learning involved along the way. So hop on the magic school bus and we’re off!
Sztuka programowania 2898 dni, 2 godziny, 8 minut temu 53 źrodło rozwiń
For the last 2 years Angular Team at Google, with huge support of the community, has been working on a new Angular framework. It has been completely rewritten with better performance and ready to use even outside the browser. In this article I want to introduce you to the basics of Angular 2+; we will build a small web application using angular-cli tool.
Sztuka programowania 2842 dni, 3 godziny, 22 minuty temu 86 źrodło rozwiń
Niedawno miałam okazję poprowadzić prezentację na temat Visual Studio 2017 na białostockiej grupie .NET. Ponieważ w trakcie przygotowań udało mi się zebrać całkiem sporo materiału zdecydowałam się podzielić nim tutaj. Zacznijmy od mojej ulubionej nowości, mianowicie nowego skrótu Ctrl+T. Jest on powszechnie znany użytkownikom ReSharpera, ale tym razem Microsoft nie tylko skopiował pomysł od JetBrains. Poszedł o krok dalej i bardzo fajnie go rozwinął. W nowej wersji Visual Studio po wciśnięciu Ctrl+T do...
Web idzie tak szybko do przodu, że łatwo się zgubić i zapomnieć, że pewne rzeczy nie są jeszcze tak powszechnie dostępne jakby się wydawało. Na przykład taka rzecz jak wgrywanie plików. Pamiętam czasy, że by to zrobić to trzeba było mieć flash. Potem się to robiło magicznie za pomocą iframe... a ja kto jest teraz?
Sztuka programowania 2824 dni, 7 godzin, 59 minut temu 313 źrodło rozwiń
Witajcie w kolejnej części cyklu na temat nowości w Visual Studio. Poprzednią znajdziecie tutaj: Co nowego w Visual Studio 2017 – część 1 Niedawno Microsoft ogłosił datę publikacji nowej wersji, która obecnie jest dostępna w wersji Release Candidate. Będzie to 7 marca 2017. Trzeba wspomnieć, iż edycja 2017 jest dość wyjątkowa, ponieważ w tym roku mija dokładnie 20 lat od pierwszej edycji Visual Studio czyli Visual Studio 97. W poprzednim artykule opisałam mój ulubiony nowy skrót klawiaturowy czyli Ctr...
Dość często jako informatycy dążymy do tego by pracować zdalnie a najlepiej jeszcze jakby można było pracować w różnych strefach czasowych. I idzie nam to całkiem nieźle. Mi też szło aż czegoś zabrakło. wtedy zdałem sobie sprawę, że bez tego bym nie wytrzymał w pracy zdalnej! :)
Czasem zachodzi potrzeba, by element sceny 3D wiedział o swojej obecności w scenie, np. w celu odpowiedniego obrócenia się, by być przodem do kamery. Oczywiście przy jego dodawaniu do sceny można by było przekazać do niego odpowiednie informacje o scenie, ale okazuje się, że każdy element sceny może sam uzyskać odpowiednie informacje, gdyż wszystkie elementy sceny 3D w WPF (i nie tylko sceny 3D) tworzą drzewo wizualne (visual tree). Niniejszy wpis poza prezentacją różnych i niezależnych od konkretnego wy...
W poprzedniej części zacząłem pisać o przekształceniach i transformatach, w tym wpisie pokazane zostaną przykłady jak można wykorzystać transformaty do poruszania kamerą. Okazuje się, że przekształcanie (w tym obracanie, przesuwanie) wszystkich elementów w scenie może być niewygodne i nieopłacalne (np. ze względów wydajnościowych), dlatego czasem lepiej będzie wykonać przekształcenie dla samej kamery.
Autor: W poprzednim wpisie opisany został algorytm, jakim można się kierować przy wypracowywaniu rozwiązania pozwalającego na interakcję myszy ze sceną 3D. W tym wpisie zaprezentowany zostanie gotowy kod w języku C# pozwalający na osiągnięcie założonego celu. Niniejszy wpis poza prezentacją różnych i niezależnych od konkretnego wykorzystania treści stanowi również opis pewnych zagadnień związanych z projektem Mesh Diagram 3D.Informacje dotyczące projektu oznaczone są etykietą MeshDiagram3D.W przygotowani...
autor: Pisałem wcześniej, że WPF 3D może być wykorzystane przy budowie interfejsów użytkownika, zastanówmy się więc jak można zapewnić interakcję sceny 3D z użytkownikiem. W tym artykule pokazane będzie jak można wyznaczyć wskazany myszą obiekt w scenie 3D. Niniejszy wpis poza prezentacją różnych i niezależnych od konkretnego wykorzystania treści stanowi również opis pewnych zagadnień związanych z projektem Mesh Diagram 3D.Informacje dotyczące projektu oznaczone są etykietą MeshDiagram3D.Aby zapewnić uży...
Ten wpis jest kontynuacją tematyki związanej z WPF 3D, w którym przedstawiony zostanie ważny element każdej sceny, a mianowicie światło.W WPF 3D światło(Light) jest elementem każdej sceny i tak jak każdy element sceny jest umieszczone w scenie jako zawartość (Content) obiektu...
Czas: początek dwudziestego pierwszego wieku. Dzień bliżej nieokreślony. Pora dnia: zaraz po obiedzie. Miejsce: Biuro Microsoft’u. Bohaterowie: Osoby odpowiedzialne za WPF. O tym jak prosto poradzić i ładnie poradzić sobie z NotifyIcon.
Sztuka programowania 2819 dni, 22 godziny, 53 minuty temu 151 źrodło rozwiń
Nowości dotyczące edycji kodu i intellisense w VS 2017 - czyli dlaczego Resharper nie jest już MUST HAVE :)