Strona głównaUżytkownik

pczatrowski | użytkownik

pczatrowski
pczatrowski
440,03
3271 dni, 1 godzinę, 26 minut temu
1 kwietnia, 2010
dotnetomaniak.pl

Przy okazji rozpoczęcia nowego projektu chciałem w prosty sposób umożliwić budowę projektu z linii komend. Do tej pory używałem do tego NAnta, ale tym razem chciałem dać szansę narzędziu, z którego korzysta wiele projektów open-source: Rake.

Dziel się z innymi:
Wykorzystanie Rake do budowy projektu .NET

Narzędzia 3267 dni, 8 godzin, 24 minuty temu wolan 88 źrodło rozwiń

W tym wpisie omówione zostaną materiały (i nie chodzi tutaj o krawiectwo), jakie mogą być wykorzystane pokrywanie figur w scenie 3D.

Tagi: 3D, material, WPF
Dziel się z innymi:
[WPF 3D] Pokrycie figur (materiałem) w scenie 3D

Windows 3288 dni, 13 godzin, 20 minut temu paduda 47 źrodło rozwiń

Microsoft Press wydał e-book na temat gorącego ostatnimi czasy, programowania równoległego. Książka na 224 (anglojęzycznych) stronach przedstawia idee zrównoleglania, oraz prezentuje przykłady oparte oczywiście o Parallel Extensions w .NET Framework 4.0

Źródło: blog.fones.pl
Dziel się z innymi:
Fones.Blog > Parallel Programming with Microsoft .NET E-BOOK

Programowanie rozproszone 3290 dni, 21 godzin, 25 minut temu fones 67 źrodło rozwiń

Deus ex adfectus machina – menedżer stanów Skąd taki tytuł? Deus ex machina (łac.) – Bóg z maszyny adfectus (łac.) – stan Za Eurypisesem wprowadzę do Theme Festival coś, co szybko rozwiąże problem zarządzaniem grą, „aby akcja nie trwała zbyt długo” (za Wikipedią). Ten wpis poświęcę koncepcji menedżera stanów, „Boga z maszyny stanów”. O co tu chodzi? Całą grę należy wyobrazić sobie jako graf przejść między stanami. Stanem gry może być wszystko, od menu, przez okno opcji, po różne etapy rozgrywki. Przej...

Deus ex adfectus machina – menedżer stanów

Architektura 3288 dni, 13 godzin, 20 minut temu paduda 32 źrodło rozwiń

[XNA] Kamera FPP Bardzo ważnym elementem gry jest kamera. Można ją sobie rzeczywiście wyobrazić jako kamerę przekazującą obraz z konkretnego miejsca sceny, pod odpowiednim kątem i wysyłającą obraz na ekran. Pod spodem siedzi jednak kilka macierzy. Każdy wierzchołek jest przez te macierze mnożony, a finalnym wynikiem jest pozycja (ważne, dwuwymiarowa) na ekranie. Dziś krótko o podstawowej kamerze typu First Person Perspective. Oparta jest na pozycji oraz dwóch kątach, można spokojnie skojarzyć to sobie ze...

Tagi: C#, kamera, XNA
Dziel się z innymi:
[XNA] Kamera FPP | czoper.devlog

Windows 3294 dni, 14 minut temu pczatrowski 84 źrodło rozwiń

Własna funkcja w Excelu Kolejna, po wpisie o eksporcie danych, notka o Excelu. Zauważyłem, że ostatnio sporo czasu traciłem na eksporcie danych z Excela do ustalonego z góry formatu tekstowego (wartości z poszczególnych kolumn rozdzielone backslash’em). Gdy kolumn było mało (2-3) wpisanie formuły: =A2&"\"&B2 zajmowało chwilę, gorzej gdy ilość kolumn zaczęła przekraczać 30.. Po krótkiej chwili googlania i nieco dłuższej własnych eksperymentów wydumałem taką funkcję (ostrzeżenie dla czytelników z...

Tagi: Excel, makro, vb
Dziel się z innymi:
Własna funkcja w Excelu | czoper.devlog

Office 3295 dni, 2 godziny, 13 minut temu pczatrowski 88 źrodło rozwiń

W sumie trochę nie pisałem, więc postanowiłem teraz napisać kilka postów o Windows Phone 7.  Sporą część sierpnia bawiłem się wersją Beta, więc z pewnością dysponuję materiałem, z którego coś na post się nada. Różne kawałki kodu pisane, jakie powstały dla wypróbowania różnych funkcjonalności pogrupowałem sobie na 3 części. Zacznijmy dziś od … końca, czyli od udostępnionych funkcjonalności od wydania Beta, w tym sporo takich, które można zobaczyć w działaniu jedynie na fizycznym telefonie albo … odblokowa...

Windows Phone 7 Beta - cz. 3

Inne 3295 dni, 7 godzin, 48 minut temu paduda 49 źrodło rozwiń

Osadzanie XNA 4.0 w Windows Forms XNA 4.0 jest bardzo przyjemnym frameworkiem do programowania gier: ma bogatą bibliotekę matematyczną, kilka predefiniowanych efektów (shaderów), dzięki którym można po krótkiej chwili zobaczyć efekt swojej pracy na ekranie. Brakuje jej natomiast bardzo według mnie istotnego elementu, jakim jest biblioteka do obsługi graficznego interfejsu użytkownika (Graphica User Interface, dalej będę posługiwał się skrótem GUI). Z drugiej strony, pisząc już kilka lat aplikacje pod .NE...

Dziel się z innymi:
[XNA] Osadzanie XNA 4.0 w Windows Forms | czoper.devlog

Windows 3297 dni, 21 godzin, 34 minuty temu pczatrowski 84 źrodło rozwiń

Short Tip #10: modyfikacja domyślnych szablonów plików VS2008 Każdy programista to leń, już kiedyś o tym pisałem Kiedy dodajemy do projektu nową klasę/interfejs/ogólnie plik z kodem* zawiera on określone z góry rzeczy (nazwa klasy, domyślną sekcję using itp.) Można zmodyfikować istniejący szablon plików, aby wygenerowany kod był od razu bardziej dostosowany do naszych potrzeb. W moim przypadku jest to wydzielenie regionów na pola, właściwości i metody (z podregionami publiczne/prywatne) oraz wygenerowani...

Tagi:
Dziel się z innymi:
Modyfikacja domyślnych szablonów plików VS2008 | czoper.devlog

Narzędzia 3329 dni, 10 godzin, 56 minut temu pczatrowski 49 źrodło rozwiń

Generyczna klasa zbioru W projekcie, nad którym pracuję potrzebowałem przyzwoicie działającej klasy reprezentującej zbiór. Zbiór nie do końca w sensie teoriomnogościowym (o właściwościach takiego można przeczytać np. tu), posiadający jedną bardzo ważną cechę: przechowywanie unikalnych elementów. Istniejące implementacje (Hashtable oraz HashSet) nie spełniały moich oczekiwań – elementów do wstawiania było na tyle dużo, że występowały kolizje z obliczonej przez GetHashCode() wartości. Ponieważ rozwiązanie...

Dziel się z innymi:
Generyczna klasa zbioru | czoper.devlog

Architektura 3337 dni, 23 godziny, 43 minuty temu pczatrowski 74 źrodło rozwiń

Skala szarości i sepia Na początku miałem zamiar zrobić z tego tematu krótki tekst, który w sam raz nadawałby się na Short Tip. Jednak testowy projekt rozrósł się na tyle (a przy okazji doszedłem do paru ciekawych wniosków), że grzechem byłoby niepoświęcenie temu “śledztwu” kilku minut i słów więcej. Chodzi o banalny na pozór temat: przetwarzanie obrazów i dwa bodajże najbardziej popularne filtry: skalę szarości oraz sepię. Przy okazji pisania projektu w CUDA chciałem obejrzeć te efekty, zaimplementowałe...

Tagi: C#, grayscale, sepia
Źródło: czoper.netau.net
Dziel się z innymi:
Skala szarości i sepia | czoper.devlog

Windows 3434 dni, 12 godzin, 16 minut temu pczatrowski 125 źrodło rozwiń

ILMerge – dołączanie zewnętrznych bibliotek Rzadko kiedy przy dużych przedsięwzięciach zdarza się trzymanie całego kodu w jednym projekcie (używam tu nomenklatury Visual Studio: solution/project). Duże części kodu używanego w wielu miejscach mogą zostać wydzielone do odrębnych assemblies (tłumaczenie tego słowa jako “zgromadzenie” nie jest zbyt fortunne, dlatego nie będę się bawił w słowotwórstwo i pozostanę przy angielskiej nazwie). Również typowa aplikacja .NET składa się z  assembly wykonywalnej (zawi...

Źródło: czoper.netau.net
Dziel się z innymi:
ILMerge – dołączanie zewnętrznych bibliotek | czoper.devlog

Narzędzia 3450 dni, 22 godziny, 17 minut temu pczatrowski 130 źrodło rozwiń

Sklep z gadzetami
Dotnetos Conference

Najaktywniejsi

1
(32 891,59)
2
(32 816,53)
3
(27 178,29)
4
(21 178,88)
5
(20 336,33)
6
(13 018,14)
7
(10 510,04)
8
(9 775,28)
9
(8 358,27)
10
(6 822,96)
11
(6 214,22)
12
(5 393,84)
13
(4 097,38)
14
(3 979,62)
15
(3 863,06)
16
(3 599,47)
17
(3 448,35)
18
(3 318,39)
19
(3 224,66)
20
(3 105,41)