Przy okazji rozpoczęcia nowego projektu chciałem w prosty sposób umożliwić budowę projektu z linii komend. Do tej pory używałem do tego NAnta, ale tym razem chciałem dać szansę narzędziu, z którego korzysta wiele projektów open-source: Rake.
Strona głównaUżytkownik
pczatrowski | użytkownik
W tym wpisie omówione zostaną materiały (i nie chodzi tutaj o krawiectwo), jakie mogą być wykorzystane pokrywanie figur w scenie 3D.
Microsoft Press wydał e-book na temat gorącego ostatnimi czasy, programowania równoległego. Książka na 224 (anglojęzycznych) stronach przedstawia idee zrównoleglania, oraz prezentuje przykłady oparte oczywiście o Parallel Extensions w .NET Framework 4.0
Programowanie rozproszone 5166 dni, 43 minuty temu 70 źrodło rozwiń
Deus ex adfectus machina – menedżer stanów Skąd taki tytuł? Deus ex machina (łac.) – Bóg z maszyny adfectus (łac.) – stan Za Eurypisesem wprowadzę do Theme Festival coś, co szybko rozwiąże problem zarządzaniem grą, „aby akcja nie trwała zbyt długo” (za Wikipedią). Ten wpis poświęcę koncepcji menedżera stanów, „Boga z maszyny stanów”. O co tu chodzi? Całą grę należy wyobrazić sobie jako graf przejść między stanami. Stanem gry może być wszystko, od menu, przez okno opcji, po różne etapy rozgrywki. Przej...
Architektura 5163 dni, 16 godzin, 38 minut temu 32 źrodło rozwiń
[XNA] Kamera FPP Bardzo ważnym elementem gry jest kamera. Można ją sobie rzeczywiście wyobrazić jako kamerę przekazującą obraz z konkretnego miejsca sceny, pod odpowiednim kątem i wysyłającą obraz na ekran. Pod spodem siedzi jednak kilka macierzy. Każdy wierzchołek jest przez te macierze mnożony, a finalnym wynikiem jest pozycja (ważne, dwuwymiarowa) na ekranie. Dziś krótko o podstawowej kamerze typu First Person Perspective. Oparta jest na pozycji oraz dwóch kątach, można spokojnie skojarzyć to sobie ze...
Własna funkcja w Excelu Kolejna, po wpisie o eksporcie danych, notka o Excelu. Zauważyłem, że ostatnio sporo czasu traciłem na eksporcie danych z Excela do ustalonego z góry formatu tekstowego (wartości z poszczególnych kolumn rozdzielone backslash’em). Gdy kolumn było mało (2-3) wpisanie formuły: =A2&"\"&B2 zajmowało chwilę, gorzej gdy ilość kolumn zaczęła przekraczać 30.. Po krótkiej chwili googlania i nieco dłuższej własnych eksperymentów wydumałem taką funkcję (ostrzeżenie dla czytelników z...
W sumie trochę nie pisałem, więc postanowiłem teraz napisać kilka postów o Windows Phone 7. Sporą część sierpnia bawiłem się wersją Beta, więc z pewnością dysponuję materiałem, z którego coś na post się nada. Różne kawałki kodu pisane, jakie powstały dla wypróbowania różnych funkcjonalności pogrupowałem sobie na 3 części. Zacznijmy dziś od … końca, czyli od udostępnionych funkcjonalności od wydania Beta, w tym sporo takich, które można zobaczyć w działaniu jedynie na fizycznym telefonie albo … odblokowa...
Osadzanie XNA 4.0 w Windows Forms XNA 4.0 jest bardzo przyjemnym frameworkiem do programowania gier: ma bogatą bibliotekę matematyczną, kilka predefiniowanych efektów (shaderów), dzięki którym można po krótkiej chwili zobaczyć efekt swojej pracy na ekranie. Brakuje jej natomiast bardzo według mnie istotnego elementu, jakim jest biblioteka do obsługi graficznego interfejsu użytkownika (Graphica User Interface, dalej będę posługiwał się skrótem GUI). Z drugiej strony, pisząc już kilka lat aplikacje pod .NE...
Short Tip #10: modyfikacja domyślnych szablonów plików VS2008 Każdy programista to leń, już kiedyś o tym pisałem Kiedy dodajemy do projektu nową klasę/interfejs/ogólnie plik z kodem* zawiera on określone z góry rzeczy (nazwa klasy, domyślną sekcję using itp.) Można zmodyfikować istniejący szablon plików, aby wygenerowany kod był od razu bardziej dostosowany do naszych potrzeb. W moim przypadku jest to wydzielenie regionów na pola, właściwości i metody (z podregionami publiczne/prywatne) oraz wygenerowani...
Generyczna klasa zbioru W projekcie, nad którym pracuję potrzebowałem przyzwoicie działającej klasy reprezentującej zbiór. Zbiór nie do końca w sensie teoriomnogościowym (o właściwościach takiego można przeczytać np. tu), posiadający jedną bardzo ważną cechę: przechowywanie unikalnych elementów. Istniejące implementacje (Hashtable oraz HashSet) nie spełniały moich oczekiwań – elementów do wstawiania było na tyle dużo, że występowały kolizje z obliczonej przez GetHashCode() wartości. Ponieważ rozwiązanie...
Architektura 5213 dni, 3 godziny, 1 minutę temu 75 źrodło rozwiń
Skala szarości i sepia Na początku miałem zamiar zrobić z tego tematu krótki tekst, który w sam raz nadawałby się na Short Tip. Jednak testowy projekt rozrósł się na tyle (a przy okazji doszedłem do paru ciekawych wniosków), że grzechem byłoby niepoświęcenie temu “śledztwu” kilku minut i słów więcej. Chodzi o banalny na pozór temat: przetwarzanie obrazów i dwa bodajże najbardziej popularne filtry: skalę szarości oraz sepię. Przy okazji pisania projektu w CUDA chciałem obejrzeć te efekty, zaimplementowałe...
ILMerge – dołączanie zewnętrznych bibliotek Rzadko kiedy przy dużych przedsięwzięciach zdarza się trzymanie całego kodu w jednym projekcie (używam tu nomenklatury Visual Studio: solution/project). Duże części kodu używanego w wielu miejscach mogą zostać wydzielone do odrębnych assemblies (tłumaczenie tego słowa jako “zgromadzenie” nie jest zbyt fortunne, dlatego nie będę się bawił w słowotwórstwo i pozostanę przy angielskiej nazwie). Również typowa aplikacja .NET składa się z assembly wykonywalnej (zawi...