Egoless Programming czyli definicja 10 przykazań programowania bez ego. Przykazań które pomagają oddzielić nasze przywiązanie do kodu oraz wiarę w swoje nadzwyczajne umiejętności tworzenia najlepszego kodu w zespole, firmie czy cholera wie gdzie jeszcze.
Strona głównaUżytkownik
devenv | użytkownik
Sztuka programowania 2349 dni, 20 godzin, 39 minut temu 65 źrodło rozwiń
Coding Dojo to spotkanie podczas którego programiści razem pracują nad wybranym zagadnieniem/zadaniem. Cel jest prosty - doskonalenie umiejętności programistycznych. Na śląsku powstała inicjatywa Coding Dojo Silesia aby wspólnie się uczyć i programować!
Sztuka programowania 2375 dni, 3 godziny, 53 minuty temu 80 źrodło rozwiń
Code Europe to cykliczne wydarzenie poświęcone najważniejszym trendom na rynku IT. Serwis DevEnv wraz z organizatorami przygotował konkurs w którym do zgadnięcia są darmowe wejściówki na Code Europe Poznań 2018!
Mikroserwisy rozwiązują wiele problemów występujących w tradycyjnym tworzeniu oprogramowania. Niestety żeby architektura rozproszona spełniała swoje zadania wymaga dobrego zaprojektowania i dużej wiedzy. W tym artykule zebrano informacje, które kwestie powinny być przemyślane podczas projektowania systemu.
Architektura 2388 dni, 1 godzinę, 7 minut temu 228 źrodło rozwiń
Gdy słyszysz Legacy Code dostajesz gęsiej skórki? Nic dziwnego. Jest wiele negatywnych elementów, które w odziedziczonym kodzie utrudniają dalszy rozwój oprogramowania. To chociażby spagetti code, duplicated code, czy nie deterministyczne testy jednostkowe.
Sztuka programowania 2395 dni, 3 godziny, 13 minut temu 82 źrodło rozwiń
Początkujący programiści często zadają pytanie jaki powinien być lub jaki wybrać pierwszy język programowania? W gąszczu dostępnych form komunikacji ze światem binarnym ciężko na początku się odnaleźć. Nie wiadomo jaki punkt zaczepienia chwycić, czym się sugerować. Bywa i tak, że ten pierwszy język programowania jest wynikiem wielu losowych czynników – studia, post na forum, znajomy programista. W piątym odcinku Dev:Cast rozmawiamy o wyborze pierwszego języka – jak się zabrać za wybór, czym się kierować.
Zasada skautów brzmi ";zawsze zostawiaj obóz czystszy, niż go zastałeś". Programiści bardzo upodobali sobie zasadę skautów i chętnie stosują ją w codziennej pracy. Należy jednak uważać z nadmiarowością "sprzątania obozowiska" ponieważ często prowadzi do zaciemniania docelowej implementacji. Zasada Skautów by Uncle Bob
Sztuka programowania 2419 dni, 1 godzinę, 28 minut temu 123 źrodło rozwiń
Czy automatyzując analizę kodu do maksimum, ciągle potrzebujemy przeprowadzać Code Review? Czy czynnik ludzki będzie jeszcze wtedy potrzebny? Czy nie jest to moment kiedy fundamenty przeglądu kodu nie mają racji bytu? W czwartym odcinku Dev:Cast rozmawiamy o sensowności procesu Code Review. Szukamy elementów, które ciężko będzie zastąpić nawet najbardziej wyrafinowanymi automatami. Zastanawiamy się i rozmawiamy o wymianie wiedzy poprzez Code Review.
Sztuka programowania 2421 dni, 14 godzin, 11 minut temu 33 źrodło rozwiń
Odcinek #03 Dev:Cast. Jak efektywnie pracować zdalnie? Na co zwracać uwagę? Jak się przygotować technicznie, mentalnie oraz przestrzennie? Między innymi Dariusz opowiada nam o swoich 3 miesiącach z kariery programisty podczas, których musiał pracować zdalnie.
Nadeszła pora aby przedstawić drugi odcinek podcastu Dev:Cast. Tym razem dyskutujemy o temacie Tomasza, który brzmiał: "dlaczego developerzy boją się odbijania notek". Rozmawialiśmy o tym czemu boimy się popełniać błędy i co jest przyczyną strachu. Staraliśmy się szukać rozwiązania w oparciu o budowanie przyjaznego środowiska, które pozwala na popełnianie błędów. Błędów które powinny służyć nauce.
Sztuka programowania 2456 dni, 15 godzin, 30 minut temu 109 źrodło rozwiń
Pilotażowy odcinek Dev:Cast. Rozważamy sposoby rozwiązania problemu przeciągającego się Daily Scrum z użyciem Scrum Board oraz wytycznych zawartych w Scrum Guide.
Obietnice szturmem zdobyły uznanie wśród programistów JavaScript dając im lepszą kontrolę nad asynchronicznością. W artykule przedstawiona została natywna implementacja w przeglądarkach internetowych.
Co oznacza, że kod jest STUPID? Jak zapobiegać oraz czego unikać aby tworzony kod nie został nazwany STUPID. Trochę o powszechnych, a zarazem dobrych praktykach tworzenia kodu.
Sztuka programowania 2479 dni, 2 godziny, 44 minuty temu 342 źrodło rozwiń
Hackathon to świetna sposób aby nauczyć się czegoś nowego i poznać inne technologie niż te, które używane są na co dzień w twoim projekcie. Dowiedz się jak w 10 krokach podjąć się organizacji hackathonu.
Sztuka programowania 2483 dni, 2 godziny, 22 minuty temu 89 źrodło rozwiń
Node.js nie umożliwia jeszcze wykorzystania wszystkich nowości specyfikacji ECMAScript. W tym celu stosuje się rozwiązania hybrydowe oparte o m.in. kompilator Babel. W artykule zaprezentowano połączenie aplikacji Node.js z kompilatorem Babel oraz przedstawiono wdrożenie takiej aplikacji na chmurę Heroku.
Wprowadzenie do Progressive Web Apps (PWA). Czyli rozwiązania pozwalającego na zainstalowanie aplikacji webowej na ekranie głównym smartfona bez konieczności korzystania z App Store.
Mobile development 2500 dni, 2 godziny, 34 minuty temu 191 źrodło rozwiń
Code Review 10 linii kodu to potencjalne miejsce na 10 uchybień, natomiast 500 linii kodu wygląda OK!? Kilka słów o tym jak usprawnić Code Review.
Sztuka programowania 2513 dni, 2 godziny, 33 minuty temu 160 źrodło rozwiń
Specjalista powinien brać odpowiedzialność za tworzone oprogramowanie, jak jednak poradzić sobie w sytuacji kiedy ciągle pracuje się pod presją czasu? Jak równoważyć jakość względem czasu i czy w ogóle równoważyć?
Sztuka programowania 2533 dni, 3 godziny, 16 minut temu 161 źrodło rozwiń