Wspominałem niedawno, że w pracy nie trzeba robić wszystkiego szablonowo. Można się postarać i uczyć, rozwijać siebie i innych. Nieważna jest firma, korporacja w której pracujesz. Nieważne jest stanowisko, które zajmujesz. Ważne jest tylko czy chcesz. Dziś opiszę jak testować aplikację C# za pomocą F#. Po co to robić? To jeden z powodów. A właściwie 10 (i więcej). A oprócz tego dla przyjemności i rozwoju. Nauczenia się czegoś nowego w pracy zamiast po pracy...
Strona głównaUżytkownik
pawelek | użytkownik
Sztuka programowania 3115 dni, 18 godzin, 20 minut temu 157 źrodło rozwiń
Czasami jest tak, że piszemy, piszemy, edytujemy, piszemy i pojawia się burdel w pliku. W sensie kod jest w lekkim nieporządku. Przyszedł czas na porządkowanie kodu w Visual Studio...
Całkiem niedawno (bo blog jest od początku roku) popełniłem wpis traktujący o skrypcie, którego używam jak robię merge. Skrypt miał sporo plusów (głównie dzięki git oraz niesamowitej prostocie ocierającej się o prostactwo) i jeszcze więcej minusów. Trzeba było pamiętać (co to za automatyzacja) i przy zakładaniu nowych branchy dopisywać je do skryptów ręcznie. Do tego jak wystąpiły konflikty cały skrypt “jechał” dalej i tylko dzięki temu, że git wie co robi nic się nie psuło...
Z powodu śmierci mojego komputera do pracy nad grą, wróciłem do smutnego świata Windowsa. Dlatego dziś zastanowię się nad grafiką, bo do tego nawet ten Windows się nadaje Szczerze mówiąc w życiu moim relatywnie długim, stworzyłem kilka gier. Ale grafika nie miała nigdy znaczenia.
Daj się poznać 2016 3130 dni, 16 godzin, 18 minut temu 159 źrodło rozwiń
O gicie mówiono już wiele. O konsoli też. O Visual Studio z tego wszystkiego chyba najwięcej. Na wstępie chciałbym powiedzieć, że jestem fanem konsoli, więc jeśli Ty nie jesteś, jesteś zadowolony z Visual Studio, to dalej możesz nie czytać. Choć z drugiej strony wpis będzie krótki...
paweltymura Pisząc o realizacji poruszania przyciskowego (czyli przyciski widziane na ekranie), nie do końca zastanowiłem się nad formułą gry i czy w ogóle takie sterowanie będzie pasować. Co ciekawe takie problemy wychodzą od razu – to fajnie. Tu widać chyba podejście DDD, które stosuję w innym projekcie, zaczyna przynosić rezultaty w tym. W każdym razie garść przemyśleń, a w kolejnym poście realizacja, niezależnie czy sensowna czy nie...
Daj się poznać 2016 3138 dni, 18 godzin, 35 minut temu 91 źrodło rozwiń
paweltymura W poprzednim odcinku Don Juan pocałował Marię, ale ona chciała pocałować… Co ja plotę. Poprzednio doszliśmy do momentu w którym, po dotknięciu ekranu nasz wspaniały statek zwany inaczej “place holderem” pojawiał się w miejscu dotkniętym. A właściwie pomacanym, bo to na poruszenie palcem działo się (przepraszam, ale właśnie odświeżam sobie Star Wars wszystkie części i mam naleciałości). A w tej części rozwiązuje problemy i za pomocą macanka obiektem poruszam jak należy.
Daj się poznać 2016 3141 dni, 16 godzin, 37 minut temu 69 źrodło rozwiń
paweltymura Git wspaniały jest i basta. Umożliwia kontrolę nad wszystkim ([…] one to rule them all […]). Oczywiście tylko z konsoli. To co potrafi git z poziomu Visual Studio to podczas bisectowania czy rebaseowania to powiedzieć, aby czynność dokończyć w konsoli. Trochę lepiej, a może nawet znacznie lepiej jest z Tortoise git. Tam możliwości są o wiele większe. Nadal jednak konsola to jest to czego chcesz używać do pracy z git. Więc jak sobie zepsuć dzień z gitem? Dowiesz się z tego wpisu!
Napisany przez paweltymura on Poruszanie motocyklem w Hard Rider widzę na 3 możliwe sposoby: 1. Za pomocą dotknięcia motocykla i przesuwania go po ekranie; 2. Za pomocą przycisków umieszczonych po bokach ekranu; 3. Za pomocą przechylania telefonu na boki; W tym poście zawarłem podejście pierwsze do pierwszego podejścia :)
Daj się poznać 2016 3146 dni, 3 godziny, 19 minut temu 96 źrodło rozwiń
Napisany przez paweltymura on Na tej lekcji drogie dzieci dowiecie się co nieco o kształtach w SpriteKit. Zacznę może od powtórzenia jak to było z tym hello world, a potem poprowadzę Was w świat dzieciństwa, gdy n pierwszych lekcjach matematyki uczyliście się czym się różni kwadrat od prostokąta :)
Daj się poznać 2016 3146 dni, 18 godzin, 20 minut temu 64 źrodło rozwiń
Napisany przez paweltymura on Swift to szybki, bystry czy chyży. Słowo to oznacza również sympatycznego ptaka jeżyka. Jest też samochód firmy Suzuki o tej nazwie i chyba do niego najbardziej podobny jest ten język. Taki trochę ciasny, mały i średnio dopracowany. Ale o co chodzi? Dowiecie się w artykule...
Daj się poznać 2016 3153 dni, 16 godzin, 17 minut temu 182 źrodło rozwiń
Napisany przez paweltymura on W ciągu swojej 10 letniej kariery zmieniłem kilkunastu pracodawców. Pracowałem w różnych miejscowościach i województwach naszego pięknego kraju. Ale do tej pory miałem tylko 4 komputery przenośne. W tym artykule postaram się je opisać i jakoś porównać. Np do samochodów, które znam :)
NavigationStrona głównaO MniePrelekcjeGutek7th March, 2016pro , cykl, javascript, node.js, npm, yeoman, yo W ostatniej części omówiliśmy co to jest i do czego służy Yeoman. W tej części skoncentrujemy się na stworzeniu prostego szablonu. Głównie chodzi o pokazanie, że nie jest to rocket science, i da się to dość szybko opanować. Naszym celem będzie stworzenie generatora który:Wyświetli coś fajnego na ekranieUdostępni nam wybór pomiędzy dwoma opcjamiDa możliwość stworzenie pojedynczego elementu (pliku) ...
Chyba omówiliśmy już prawie wszystkie takie paczki około developmentowe – których wykorzystanie jest dodatkowe i nie wypływa na to jak będziemy kod pisać – czy musimy tutaj zastosować X, Y i Z, a tutaj A, B i C bo inaczej to nie ma prawa nam zadziałać. Tak będzie ze wszystkimi pozostały paczkami które będę omawiał. Ostatnią zaś z paczek około dev, jest Yeoman, w skrócie Yo :)Yeoman Jest on t...
Napisany przez paweltymura on Książki są bardzo ważne w moim życiu. Chodzi o to zawodowe i prywatne. Biblioteka pozycji głównie beletrystycznych idzie w setki pozycji. Jest też kilka książek dotyczących programowania, które chciałbym tu wymienić, głownie dotyczących Clean Code, Agile, Pragmatic Programmer oraz DDD.
Sztuka programowania 3161 dni, 18 godzin, 27 minut temu 294 źrodło rozwiń
Napisany przez paweltymura on Nawet najdłuższa podróż zaczyna się od pierwszego kroku. Tym pierwszym krokiem w moim przypadku będzie nic innego jak aplikacja typowa dla wszystkich uczących się czyli “Hello World”. Postaram się wypisać ten piękny napis na ekranie komórki za pomocą Xcode. Xcode to nic innego jak taki Visual Studio dla produktów Apple. Jednym słowem środowisko programistyczne do wszystkiego. Mam nadzieję, że nie okaże się tak beznadziejne jak słyszałem....
Daj się poznać 2016 3162 dni, 13 godzin, 3 minuty temu 97 źrodło rozwiń
Napisany przez paweltymura on Co lepsze Github czy Bitbucket? Nie wiem czy ktoś stanął przed takim pytaniem, i czy czasem ktoś je sobie zadaje. A ponieważ ja czasem tak, to dziś odpowiem czemu wybrałem jak wybrałem. Github i Bitbucket to repozytoria kodu w chmurze. W każdym z nich za pomocą git’a (ktoś teraz używa coś innego?) możesz wrzucić swój kod i podziwiać, dzielić się z innymi, kasować, w sumie robić cokolwiek...
Napisany przez paweltymura on I pisząc wszyscy nie wyłączam z tego siebie W artykule w którym zamieniam foreach na Linq robiąc mały refaktoring dostałem dużą ilość feedbacku zwłaszcza od kolegi Revisa. Dzięki bardzo! Serce rośnie jak ktoś się interesuje. W pracy natomiast mam takiego swojego guru – programistę, który skwitował nasze (moje i Revisa) końcowe wypowiedzi "... ale Wy głupoty gadacie". I się zaczęło.
Sztuka programowania 3179 dni, 18 godzin, 28 minut temu 673 źrodło rozwiń
Napisany przez paweltymura on Jak agregować tekst do String Buildera? Zazwyczaj robi się to tego typu kodem: public string GetPagedHtml() { StringBuilder sb = new StringBuilder(); foreach (var page in Pages) page.CollectHtml(sb, page.Index==0); return sb.ToString(); } Ale przecież można łatwiej, lepiej i przyjemniej... z Linq.Aggregate.
Sztuka programowania 3179 dni, 18 godzin, 28 minut temu 247 źrodło rozwiń
Napisany przez paweltymura on Wzorzec Polecenia (Command) praktycznie każdy zna, więc nie owijając w bawełnę poniżej przykład z lampą i pilotem który tejże lampy funkcje ma włączać i wyłączać. Przykład ten dostaniecie w 2 sosach - obiektowym i funkcyjnym, który jak zwykle będzie prostszy krótszy i bardziej satysfakcjonujący... Do kodu!
Sztuka programowania 3179 dni, 18 godzin, 28 minut temu 196 źrodło rozwiń