Strona głównaUżytkownik

pzielinski | użytkownik

pzielinski
pzielinski
27 178,29
3880 dni, 1 godzinę, 50 minut temu
21 lutego, 2010
dotnetomaniak.pl

Chciałbym rozpocząć nowy cykl na blogu, tym razem o PLINQ.  Dzisiaj zaczniemy od podstaw czyli czym jest LINQ oraz kiedy z niego korzystać. PLINQ to skrót od Parallel Linq czyli są to zapytania wykonywane równolegle. W dzisiejszym świecie, programiści starają się zrównoleglić co tylko jest możliwe. Samodzielne pisanie LINQ w sposób równoległy jest dość niewygodne i dlatego Microsoft wprowadził PLINQ. Należy oczywiście zawsze pamiętać, że próba zrównoleglenia operacji, które muszą po prostu zostać wykona...

Tagi: Linq, Parallel, PLINQ
Dziel się z innymi:
Piotr Zieliński » PLINQ – wprowadzenie

Sztuka programowania 4049 dni, 11 godzin, 29 minut temu pzielinski 222 źrodło rozwiń

Wielokrotnie pisałem o różnych metodach definiowania sekcji krytycznej w kodzie. Do dyspozycji mamy spinning, który nie usypia wątku. Tak naprawdę dla systemu Windows, taki wątek wciąż istnieje i wykonuje pracę – innymi słowy marnuje  czas CPU. Jeśli chcemy zatrzymać wątek na krótko wtedy jest to bardzo wydajne ponieważ nie musimy zmieniać kontekstu (BARDZO kosztowne), korzystać z funkcji Windows (spinning to czysta metoda .NET) czy planować (scheduling) następnych wątków. Jeśli mechanizmy takie jak spin...

Dziel się z innymi:
Piotr Zieliński » Wydajność: spinning a synchronizacja kernel

Sztuka programowania 4051 dni, 10 godzin, 39 minut temu pzielinski 80 źrodło rozwiń

Operacje na plikach mogą być bardzo czasochłonne. Z tego względu, dobrym zwyczajem jest umieszczenie kodu w osobnym wątku. Często popełnianym błędem jest samodzielne tworzenie wątku:internalstaticclass Sample { publicstaticvoid Main() { var reader =new FileStream(@"c:\setup\1.txt", FileMode.Open); Task.Factory.StartNew(()=>ReadAsync(reader)); } privatestaticvoid ReadAsync(Stream reader) { byte[]buffer=newbyte[100]; reader.Read(buffer, 0, 100); reader.Clos...

Dziel się z innymi:
Piotr Zieliński » Code Review: Asynchroniczne strumienie danych

Sztuka programowania 4054 dni, 8 godzin, 27 minut temu pzielinski 162 źrodło rozwiń

Kolejna część cyklu – zapraszam do lektury: http://msdn.microsoft.com/pl-pl/library/optymalizacja-kodu-c-sharp–czesc-3

Tagi: wydajność
Dziel się z innymi:
Piotr Zieliński » Artykuł- Optymalizacja kodu C# – część III

Sztuka programowania 4057 dni, 9 godzin, 35 minut temu pzielinski 214 źrodło rozwiń

W celu optymalizacji każdy procesor posiada swój cache. Temat jest dosyć rozbudowany bo zwykłe cache jest podzielony na kilka warstw aby przyśpieszyć dostęp do niego. W dzisiejszym w poście chciałbym wprowadzić pojęcie cache line co jest tak naprawdę po prostu wpisem w pamięci podręcznej. Jeśli procesor czyta jakieś dane to umieszcza je w cache line. Cache line to nie tylko jedna, pojedyncza zmienna a na przykład 64 bajty. Jeśli zatem czytamy pojedynczą zmienną Int32,  w rzeczywistości procesor przeczyta...

Dziel się z innymi:
Piotr Zieliński » CPU, caching a wydajność.

Sztuka programowania 4060 dni, 18 godzin, 41 minut temu pzielinski 196 źrodło rozwiń

Czasami zachodzi potrzeba serializacji obiektów, które powinny mieć  maksymalnie jedną kopie w tym samym AppDomain. Klasycznym przykładem jest System.DBNull, którego deklaracja wygląda następująco:[SerializableAttribute] [ComVisibleAttribute(true)] publicsealedclass DBNull : ISerializable, IConvertible Załóżmy, że mamy klasę, w której jedna z właściwości ma wartość System.DBNull. Oczywiście podczas serializacji i potem deserializacji nie chcemy tworzyć nowej instancji DBNull – jest to sprzeczne z ...

Dziel się z innymi:
Piotr Zieliński  » Blog Archive   » Serializacja obiektów typu singleton\NULL object

Sztuka programowania 4063 dni, 18 godzin, 4 minuty temu pzielinski 104 źrodło rozwiń

Załóżmy, że mamy następujący kod:[Serializable] class Person { publicstring Name { get; set; } } Atrybut Serializable mówi, że będzie wspierana serializacja za pomocą IFormatter (np. BinaryFormatter). Jeśli chcemy wspierać ten mechanizm, zawsze powinniśmy tworzyć jawnie backing-field. Kompilator w końcu może wygenerować tak naprawdę dowolną nazwę. Zajrzyjmy do Reflector, aby zobaczyć jak wygląda wewnętrzna struktura:   Wygenerowane pole to:[CompilerGenerated] privatestring

Tagi: serializacja
Dziel się z innymi:
Piotr Zieliński » Code Review: serializacja a właściwości

Sztuka programowania 4066 dni, 7 godzin, 7 minut temu pzielinski 145 źrodło rozwiń

W celu wykonania jakiegoś kodu za pomocą refleksji, należy najpierw zebrać informację o danym polu. Załóżmy, że mamy następującą klasę:class Sample { publicvoid PrintSomething() { Console.WriteLine("Something"); } } W celu wykonania metody za pomocą refleksji można:object sample =new Sample(); MethodInfo info=sample.GetType().GetMethod("PrintSomething"); info.Invoke(sample, null); Generalnie obiekty takie jak MemberInfo czy MethodInfo pożerają mnóstwo pamięci – są one dość ciężk...

Tagi: refleksja
Dziel się z innymi:
Piotr Zieliński » Reflection: optymalizacja MemberInfo

GC nic nie wie o zasobach niezarządzanych. Nie wie ile pamięci one zajmują oraz oczywiście nie jest w stanie zwolnić takich zasobów. O zarządzaniu taką pamięcią pisałem już wiele razy. Opisywałem również zasadę działania GC. Zwykle jest on odpalany po przekroczeniu pewnego progu zużycia pamięci. Niestety, jak wspomniałem, GC nie wie nic o niezarządzanych zasobach. Co w przypadku gdy wrapper zużywa bardzo mało pamięci a zasoby niezarządzane w nim konsumują bardzo wiele pamięci? Dzięki metodom AddMemoryPre...

Dziel się z innymi:
Piotr Zieliński » Zasoby niezarządzane, optymalizacja GC

Sztuka programowania 4072 dni, 7 godzin, 20 minut temu pzielinski 137 źrodło rozwiń

Czasami zachodzi potrzeba wykonania krytycznego kodu, który zużywa dużo zasobów. Podobnie jak w CER, nie chcemy wykonywać kodu jeśli wiemy, że nie ma wystarczającej pamięci. W .NET istnieje klasa MemoryFailPoint, która potrafi z góry “zaalokować” określoną pamięć.publicsealedclass MemoryFailPoint : CriticalFinalizerObject, IDisposable { public MemoryFailPoint(Int32 sizeInMegabytes); ~MemoryFailPoint(); publicvoid Dispose(); } MemoryFailPoint sprawdzi czy jest dostępna pamięć. Jeśli jej nie...

Dziel się z innymi:
Piotr Zieliński » MemoryFailPoint: alokowanie dużej ilości pamięci

Sztuka programowania 4077 dni, 1 godzinę, 19 minut temu pzielinski 100 źrodło rozwiń

W ostatnim poście pisałem jak prawidłowo wykonać finalizację obiektu jeśli mowa o zasobach niezarządzanych, których zwolnienie jest krytyczne. Dzisiaj o obiekcie, który jest bardzo często wykorzystywany w sytuacjach gdzie należy przechowywać wskaźnik do zasobów niezarządzanych. Zacznijmy od jego definicji:[SecurityPermissionAttribute(SecurityAction.InheritanceDemand, UnmanagedCode =true)] publicabstractclass SafeHandle : CriticalFinalizerObject, IDisposable Co to oznacza? Wszystkie rzeczy jakie daje n...

Dziel się z innymi:
Piotr Zieliński » Obiekt SafeHandle

Sztuka programowania 4083 dni, 7 godzin, 17 minut temu pzielinski 104 źrodło rozwiń

Funkcja Array.Sort sortuje tablicę elementów. Niestety algorytm jest niestabilny co nie zawsze jest dobrym rozwiązaniem. Rozważmy poniższy kod:publicclass Person { publicint Age { get; set; } publicstring Name { get; set; } } internalclass Program { publicstaticvoid Main() { var persons =new[] { new Person { Age =1, Name ="a" }, new Person { Age =2, Name ="b" }, new Person { Age =3, Name ="c" }, new Person { Age =2, Name ="e" }, new Person { Age =1,...

Tagi: sortowanie
Dziel się z innymi:
Piotr Zieliński » Array.Sort a stabilność sortowania

Sztuka programowania 4083 dni, 18 godzin, 22 minuty temu pzielinski 135 źrodło rozwiń

O destruktorach pisałem już kilka razy na blogu. W wielkim skrócie – zawsze należy przemyśleć decyzje o implementacji Finalize ponieważ wiąże to się z spadkiem wydajności (obiekt może być nawet “wypromowany” do drugiej generacji GC). Czasami jednak zachodzi taka potrzeba – głównie w przypadku użycia niezarządzanych zasobów. CriticalFinalizerObject daje nam jeszcze kilka dodatkowych gwarancji. Przed przeczytaniem tego wpisu, polecam zapoznanie się z poprzednim postem o CER. Co zatem da nam dziedziczenie ...

Dziel się z innymi:
Piotr Zieliński » Implementacja Finalize oraz CriticalFinalizerObject

Sztuka programowania 4085 dni, 18 godzin, 9 minut temu pzielinski 81 źrodło rozwiń

Kolejna cześć artykułu o wydajności w C#. Zapraszam do lektury!

Dziel się z innymi:
Piotr Zieliński » Optymalizacja kodu C# – część II

Sztuka programowania 4086 dni, 16 godzin, 18 minut temu pzielinski 201 źrodło rozwiń

Z pewnością każdy z Was odpowiedziałby, że pisze solidny kod. Oczywiście zależy to od przyjętych metryk i definicji “solidny kod”. Nie zawsze warto skupiać uwagę na drobiazgach  i pułapach, których jest na prawdę wiele. Czasami jednak jest to konieczność, głównie w aplikacjach serwerowych, które muszą działać, nawet, gdy dostarczone dane są np. nieprawidłowe. W przypadku awarii, niedopuszczalne jest wtedy zepsucie stanu aplikacji. Rozważmy, taką sytuację:try { // jakaś logika} catch(IOException e) { ...

Tagi: CER, solidny kod
Dziel się z innymi:
Piotr Zieliński » Pisanie solidnego kodu: Constrained Execution Regions (CERs)

Sztuka programowania 4091 dni, 13 godzin, 29 minut temu pzielinski 185 źrodło rozwiń

Zadanie jest następujące. Mamy w pliku tekstowym dane zawierające m.in datę  z góry w zdefiniowanym formacie a mianowicie 2012/10/05 (piąty październik 2012). Dla uproszczenia, ograniczymy się tylko do dnia, miesiąca i roku, bez czasu. Pierwsze podejście, najgorsze mogłoby wyglądać następująco:string timestamp =""; DateTime dateTime = DateTime.Parse(timestamp); Console.WriteLine(dateTime); Dlaczego jest to niepoprawne? W niektórych ustawieniach regionalnych (np. USA) format jest następujący “yyyy/dd/M...

Tagi: DateTime
Dziel się z innymi:
Piotr Zieliński » Code Review: Parsowanie daty

Sztuka programowania 4092 dni, 12 godzin, 58 minut temu pzielinski 196 źrodło rozwiń

Rozpocząłem pisanie nowego cyklu artykułów, tym razem o wydajności w C#. Pierwsza część właśnie została opublikowana i zawiera przede wszystkim wprowadzenie do tematu oraz kilka konkretnych przykładów. Kolejne części już wkrótce i będą prezentowały poszczególne konstrukcje w C#. Na blogu już pisałem niejednokrotnie o wydajności w C#, ale artykuł oprócz tego co już tutaj zostało napisane, zawiera dodatkowe informacje i przykłady. Dla tych co nie czytali blog’a myślę, że taki cykl stanowi po prostu kompend...

Dziel się z innymi:
Piotr Zieliński » Artykuł: Optymalizacja kodu C# – część I

Sztuka programowania 4096 dni, 6 godzin, 31 minut temu pzielinski 335 źrodło rozwiń

Opisywałem już mechanizm konwersji zdarzeń .NET do IObservable. W RX istnieje dodatkowo nowy mechanizm, mający na celu zastąpić standardowe zdarzenia  .NET – przynajmniej w części przypadków. Zastanówmy się, co jest złego tak naprawdę w obsłudze zdarzeń w .NET? 1. Dość często programiści zapominają usunąć zdarzenie co może skutkować memory leak. Czasami jest ciężko zdefiniować moment, w którym należy usunąć zdarzenie. Pewnym rozwiązaniem problemu może być zastosowanie wzorca weak event pattern ale jak w...

Dziel się z innymi:
Piotr Zieliński » Reactive Extensions: Zdarzenia w RX

Sztuka programowania 4102 dni, 17 godzin, 1 minutę temu pzielinski 41 źrodło rozwiń

Kilka postów wcześniej, pokazałem jak narysować linię za pomocą RX oraz przechwytywania zdarzeń. Dla przypomnienia udało nam się narysować prostą linie z punktu (0,0) do aktualnej pozycji kursora:publicclass MyCanvas : Canvas { private Point _endPoint; public MyCanvas() { var eventsSource = Observable.FromEventPattern

Dziel się z innymi:
Piotr Zieliński » Reactive Extensions: TakeUntil, Repeat, dalsza cześć przykładu obsługi zdarzeń

Sztuka programowania 4102 dni, 17 godzin, 1 minutę temu pzielinski 30 źrodło rozwiń

W dzisiejszym wpisie znów wracamy do tematu RX. Postaram się wyjaśnić jak można ze sobą połączyć kilka IObservable. W RX istnieje naprawdę wiele metod umożliwiających wykonanie tego i na początku może wydawać się to dość skomplikowane, ze względu na liczbę sposobów w jaki można to wykonać. 1. Observable.Amb – zawsze zwraca wyłącznie tą sekwencje, która została jako pierwsza wygenerowana. Jeśli zatem mamy MouseMove i MouseUp wtedy zostanie zwrócone te zdarzenie, które jako pierwsze miało miejsce. Przykł...

Tagi: Rx
Dziel się z innymi:
Piotr Zieliński » Reactive Extensions: Scalanie źródeł danych

Sztuka programowania 4104 dni, 16 godzin, 46 minut temu pzielinski 37 źrodło rozwiń

1 2 3 4 5 6 7... 19 20

Najaktywniejsi w tym miesiącu