Strona głównaUżytkownik

pzielinski | użytkownik

pzielinski
pzielinski
27 178,29
3877 dni, 11 godzin, 42 minuty temu
21 lutego, 2010
dotnetomaniak.pl

Dziś mały eksperyment. Chciałbym pokazać jaki jest faktycznie spadek wydajności jeśli zachodzi potrzeba boxing’u i unboxing’u. Wiele o tym ostatnio pisałem ale nie pokazałem najważniejszego – liczb opisujących wydajność.  Na początek porównanie boxing z unboxing:privatestaticvoid TestBoxingAndUnboxing() { object boxedValue =null; // boxing Stopwatch stopwatch = Stopwatch.StartNew(); for (int i =0; i < iterations;="" i++)="" {="" int="" unboxed="(int)" boxedvalue;="" }="" stopwatch.stop();="" ...

Tagi: boxing, C#, unboxing
Dziel się z innymi:
Piotr Zieliński » Boxing, unboxing–test

Sztuka programowania 4167 dni, 12 godzin, 38 minut temu pzielinski 90 źrodło rozwiń

W poprzednim poście napisałem kilka słów o dwóch sposobach wywoływania konstruktorów statycznych. Dziś chciałbym pokazać, że faktycznie ma to wpływ na wydajność. Rozważmy następujący przykład:publicclass BeforeInitSementics { publicstaticint Value =10; } publicclass PreciseSemantics { publicstaticint Value; static PreciseSemantics() { Value =20; } } internalclass Program { privateconstint Iterations =100000000; privatestaticvoid Test1() { // Precise ...

Dziel się z innymi:
Piotr Zieliński » Statyczne konstruktory–wydajność część II

Sztuka programowania 4169 dni, 19 godzin, 46 minut temu pzielinski 89 źrodło rozwiń

Konstruktory statyczne zwykłe służą do inicjalizowania pól statycznych lub walidacji typów generycznych np.:class Generic

Dziel się z innymi:
Piotr Zieliński » Statyczne konstruktory–wydajność

Sztuka programowania 4172 dni, 18 godzin, 39 minut temu pzielinski 110 źrodło rozwiń

Dziś w poście o kolejnej regule pisania dobrego kodu. Prawo Demeter mówi o relacjach między klasami a konkretnie o tym z jakimi obiektami dana klasa może komunikować się. W skrócie, prawo nakazuje odwoływanie się tylko do “bliskich przyjaciół” czyli obiektów, które są bardzo znane danemu obiektowi. Brzmi to trochę abstrakcyjnie dlatego przenieśmy to na  świat programowania obiektowego. Każda metoda obiektu A może wywoływać wyłącznie metody następujących obiektów: 1. obiektów przekazanych jako parametr w...

Dziel się z innymi:
Piotr Zieliński » Prawo Demeter

Sztuka programowania 4175 dni, 18 godzin, 14 minut temu pzielinski 178 źrodło rozwiń

Nie wiem, czy istnieje jakieś bardziej oficjalne tłumaczenie pure methods,więc aby uniknąć śmiesznych nazw przez resztę postu będę posługiwał się nazwą angielską. Nie chodzi mi o metody czysto wirtualne, które są powszechnie znane.  W .NET istnieje atrybut PureAttribute, którym możemy oznaczać metody pure. Warto zacząć jednak od czystej definicji, czym jest metoda pure? W skrócie metoda pure nie zmienia stanu obiektu a jedynie operuje na parametrach wejściowych. Aby spełniać wymogi metod pure należy:Par...

Tagi: C#, pure method
Dziel się z innymi:
Piotr Zieliński » Pure methods

Sztuka programowania 4179 dni, 8 godzin, 36 minut temu pzielinski 156 źrodło rozwiń

Klasa XmlSerializer służy do serializacji całych klas. Za pomocą atrybutu XmlIgnore można wykluczyć właściwości, których nie chcemy zapisywać. Problem pojawia się gdy w klasie pochodnej chcemy wykluczyć jakieś pola z klasy bazowej tj.:class Employee { publicstring FirstName { get; set; } } class Manager:Employee { //...} Serializaując Employee chcemy zapisać FirstName. Z kolei serializując Manger nie chcemy już tego robić. Jak uzyskać taki efekt? Dodając atrybut XmlIgnore w Employee  spowoduje...

Tagi: C#, serializacja
Dziel się z innymi:
Piotr Zieliński » Ignorowanie pól klasy bazowej podczas serializacji

Sztuka programowania 4181 dni, 17 godzin, 11 minut temu pzielinski 81 źrodło rozwiń

W C# można implementować interfejsy na dwa sposoby: jawny oraz niejawny. Rozważmy poniższy interfejs:interface ISerializable { void Serialize(string path); } Implementacja jawna:class ExplicitImplementation:ISerializable { #region ISerializable Membersvoid ISerializable.Serialize(string path) { thrownew NotImplementedException(); } #endregion } Implementacja niejawna:class ImplicitImplementation:ISerializable { #region ISerializable Membersvoid ISerializable.Serial...

Piotr Zieliński » Interfejsy: implementacja jawna vs. niejawna

Sztuka programowania 4184 dni, 18 godzin, 38 minut temu pzielinski 132 źrodło rozwiń

O strukturach na blogu pisałem już wielokrotnie m.in.: “Klasy i struktury w C#”, “Dlaczego struktury nie mogą posiadać konstruktora bez parametrów?”, “StructLayout – wprowadzenie”, “StructLayout–zastosowanie”. W pierwszych z tych postów, przedstawiającym różnice między klasami a strukturami napisałem, że co prawda struktury nie mogą dziedziczyć po klasach ale mogą za to implementować interfejsy. Dzisiaj chciałbym rozszerzyć to o kilka słów gdyż w tamtym wpisie ograniczyłem się tylko do stwierdzenia, że j...

Dziel się z innymi:
Piotr Zieliński » Struktury danych a interfejsy

Sztuka programowania 4187 dni, 23 godziny, 1 minutę temu pzielinski 98 źrodło rozwiń

O dwóch sposobach inicjalizacji właściwości obiektu pisałem już tutaj. Dziś chciałbym pokazać jak zainicjalizować kolekcję używając “nowego” mechanizmu wprowadzonego w C# 3.0. Z poprzedniego post’a wiadomo, że właściwości można ustawiać tak:internalclass Person { public Person() { } public List

Tagi: C#
Dziel się z innymi:
Piotr Zieliński » Inicjalizacja obiektów z kolekcjami.

Inne 4191 dni, 10 godzin, 25 minut temu pzielinski 116 źrodło rozwiń

Wyrażenia lambda są łatwe w użyciu, ale jak to bywa z takimi ułatwieniami również nieświadomie można spowodować poważne problemy. Przykład:class SampleClass { } class Factory { private Type _type =typeof (SampleClass); public Func

Tagi: C#, Lambda
Dziel się z innymi:
Piotr Zieliński » Code Review: implementacja wewnętrzna wyrażeń lambda oraz metod anonimowych

Sztuka programowania 4194 dni, 1 godzinę, 33 minuty temu pzielinski 143 źrodło rozwiń

Kolejna część artykułu o dobrych i złych praktykach. Zapraszam do lektury: http://msdn.microsoft.com/pl-pl/library/dobre-i-zle-praktyki-w-c-sharp–czesc-6.aspx

Dziel się z innymi:
Piotr Zieliński  » Dobre i złe praktyki w C# – część VI

Sztuka programowania 4197 dni, 1 godzinę, 38 minut temu pzielinski 349 źrodło rozwiń

O zdarzeniach było już wielokrotnie na blogu. Pokazywałem różne sposoby wywołania zdarzeń. Najpopularniejszym chyba sposobem jest poniższy wzorzec:publicclass Person { publicevent EventHandler FirstNameChanged; virtualprotectedvoid OnFirstNameChanged(EventArgs e) { if (FirstNameChanged !=null) FirstNameChanged(this, e); } } Jeśli wielowątkowość wchodzi w grę wtedy lepiej napisać:publicclass Person { publicevent EventHandler FirstNameChanged; virtualprotectedvoid O...

Tagi: C#, events
Dziel się z innymi:
Piotr Zieliński » Wywoływanie zdarzeń za pomocą metod rozszerzających

Sztuka programowania 4200 dni, 2 godziny, 35 minut temu pzielinski 99 źrodło rozwiń

Zdarzenia stanowią bardzo wygodny mechanizm monitorowania stanu obiektów. W .NET można spotkać je na każdym kroku. Kontrolki zarówno w WinForms jak i WPF, posiadają wiele zdarzeń, często kilkadziesiąt. Niestety każda deklaracja zdarzenia pochłania zasoby. Nie ma to znaczenia gdy obiekt posiada tylko kilka zdarzeń ale może to być zauważalne dla skomplikowanych klas np. kontrolek w WinForms. Każda kontrolka eksponuje dziesiątki zdarzeń a użytkownicy zwykłe korzystają wyłącznie z kilku – rzadko ma miejsce s...

Tagi: C#, EventHandler
Dziel się z innymi:
Piotr Zieliński » Optymalizacja klas z wieloma zdarzeniami – EventHandlerList

Sztuka programowania 4203 dni, 2 godziny, 37 minut temu pzielinski 121 źrodło rozwiń

Kod: sealed class FolderFilesMappings : Dictionary { // brak specyficznej implementacji czy rozszerzen } Powyższy kod przedstawia klasę, która jest wrapperem dla słownika. Rozwiązanie na pierwszy rzut oka wygląda ładnie ale osobiście zastanowiłbym się nad sensem pisania dodatkowej klasy, która tak naprawdę nic nie robi. Klasy powinny zawierać jakieś dane lub logikę. Powyższy fragment nie rozszerza funkcjonalności – wyłącznie daje opisową nazwę i skraca składnie – pisanie za każdym...

Tagi: C#, dictionary
Dziel się z innymi:
Piotr Zieliński » Code review: słowniki i podklasy

Sztuka programowania 4204 dni, 17 godzin, 14 minut temu pzielinski 157 źrodło rozwiń

Zaczynamy od próbki kodu:staticclass StringExtensions { publicstaticvoid SayHello(thisstring str, string message) { Console.WriteLine(string.Format("Hello:{0}", message)); } } internalclass Program { privatestaticvoid Main(string[] args) { string str =null; str.SayHello("Piotr"); } } Co według Was wydarzy się po uruchomieniu programu? Na pierwszy rzut oka może wydawać się, że wystąpi NullReferenceException ponieważ wywołujemy metodę na nieistniejącym obi...

Dziel się z innymi:
Piotr Zieliński » Code review: method extensions oraz call\callvirt

Inne 4208 dni, 3 godziny, 4 minuty temu pzielinski 79 źrodło rozwiń

W C# typy proste przekazywane są przez wartość. Oznacza to, że za każdym razem wszystkie bity są kopiowane. Ponadto jakiekolwiek operacje dokonywane na takim polu, nie są widoczne na zewnątrz, na przykład:internalclass Program { privatestaticvoid Increment( int value) { value++; } privatestaticvoid Main(string[] args) { int value =5; Increment(value); Console.WriteLine(value); } } Czasami zachodzi potrzeba przekazania wyniku z powrotem albo ze wz...

Tagi: C#, out, Ref
Dziel się z innymi:
Piotr Zieliński » C#: ref vs. out

Inne 4211 dni, 18 godzin, 26 minut temu pzielinski 204 źrodło rozwiń

O modyfikatorze sealed już kiedyś pisałem – dzięki niemu możemy zabronić dziedziczenia po danej klasie:sealedclass SealedClass { } class ChildClass:SealedClass // BLAD{ } Moim zdaniem jest on niedoceniany i zbyt rzadko używany.  Może dlatego, że nie wnosi on nic nowego do funkcjonalności czy łatwości w pisaniu kodu a “jedynie” stanowi ważny element w projekcie oraz w tym, jak inni użytkownicy z takiej biblioteki będą korzystać. Pierwszą zaletą SEALED jest wydajność. Oczywiście w większości przypadkó...

Tagi: C#, sealed
Dziel się z innymi:
Piotr Zieliński » Dlaczego warto używać modyfikatora sealed

Sztuka programowania 4216 dni, 15 godzin, 14 minut temu pzielinski 240 źrodło rozwiń

Praca z obiektami COM może być trudna i czasami frustrująca. Przykład:Worksheet sheet = excelApp.Worksheets.Open(...); // Jakaś logika. Odczytywanie lub modyfikacja arkusza itp.Marshal.ReleaseComObject(sheet); Marshal.ReleaseComObject(excelApp); O obiektach COM należy pamiętać, również po zakończeniu pracy z nimi – należy zwolnić wszelkie zasoby. Nie zawsze jest to proste i oczywiste. Powyższy kod spowoduje memory leak ponieważ Worksheets również musi zostać zwolniony. Metoda Open jest wywołana na ob...

Tagi: C#, COM
Dziel się z innymi:
Piotr Zieliński » Code Review: obiekty COM oraz zasada “double dot”.

Programowanie rozproszone 4216 dni, 23 godziny, 18 minut temu pzielinski 122 źrodło rozwiń

Dziś trochę o podstawach C# ale myślę, że wszyscy znajdą coś wartościowego w tym wpisie bo chcę pokazać jak to działa od środka CLR. Na początek przykład boxing’u:staticvoid Main(string[] args) { int value =3; object referencedType = value; } Boxing to nic innego jak utworzenie typu referencyjnego na podstawie value type. Object to typ referencyjny przechowywany na stercie, z kolei integer to zwykły value type przechowywany na stosie. Opisowo, boxing składa się z 3 operacji:Alokacja pamięci na s...

Tagi: boxing, C#, unboxing
Dziel się z innymi:
Piotr Zieliński » Boxing oraz unboxing–jak to działa od strony CLR

Sztuka programowania 4219 dni, 23 godziny, 49 minut temu pzielinski 132 źrodło rozwiń

Rozważmy, następujący kawałek kodu:struct Color { publicstaticexplicitoperator Color(short value) { // jakas tam konwersja - nieistotne dla przykladureturnnew Color {R = value}; } publicshort R, G, B; } Co w nim nie tak? Operatory nie są wspierane przez wszystkie języki. Podczas kompilacji wszystkie operatory zamieniane są na zwykłe metody. Na przykład operator rzutowania implicit zostanie zamieniony na op_Explicit oraz oznaczony  przez CLR specjalnym atrybutem specialname:.class seque...

Dziel się z innymi:
Piotr Zieliński » Code review: operator rzutowania
1 2... 4 5 6 7 8 9... 19 20

Najaktywniejsi w tym miesiącu