WPF 3D, to zestaw funkcjonalności WPF-a,pozwalający na tworzenie i wyświetlanie grafiki trójwymiarowej (3D). Jednym z głównych celów stawianych WPF 3D jest wsparcie grafiki 3D w dziedzinie interaktywnych interfejsów użytkownika.
Strona głównaUżytkownik
macko | użytkownik
Autor: Czas żeby wykorzystać napisaną w ostatnim poście kontrolkę do wyświetlania obrazków przedstawioną w poprzednim poście. Na razie wykorzystywana będzie jedynie podczas przeglądania struktury dysku. Sprzężenie między aktualnym katalogiem a zdjęciami również będzie tymczasowe. Aby w prosty sposób móc przekazać listę zdjęć do kontrolki ImageListView wystawiona na zewnątrz niej zostanie jedna DependencyProperty typu ObservableCollecion
Autor: W moich wywodach dotyczących chmury zapomniałem na samym początku wspomnieć o różnych chmurach, w zależności od tego gdzie i w jaki sposób takie "chmury" są ulokowane. Nadrabiam więc zaległości i krótki wstęp, który będzie mi też potrzebny do kolejnego posta o chmurze prywatnej. Otóż... To co dziś napiszę o pewnych kategoriach chmur jest zupełnie niezależne od tego co opisywałem już kiedyś, czyli rodzajach/typach chmury. Bo jak zobaczycie na rysunku poniżej kategorie chmury to trochę szersze poję...
Inicjatywa ta rodziła się już od jakiegoś czasu, ale zawsze coś stawało na przeszkodzie. W końcu jednak udało zebrać się ludzi, czas i tematy Dlatego serdecznie zapraszamy na kurs C# na portalu VirtualStudy! Kurs będzie trwał minimum pół roku. Zaplanowany jest na 6 miesięcy, ale wiadomo, różnie bywa, zawsze może coś wypaść etc.. Na kursie będziemy przedstawiać programowanie w języku C# od podstaw. Dlaczego tak? Ktoś może zapytać, czy nie lepiej byłoby od ra...
Po długiej przerwie w artykułach dotyczących ASP.NET czas na kolejną część. :) Ostatnio nauczyliśmy się tworzyć własne kontrolki oraz korzystać z gotowych. Dziś pokażę jak połączyć się z bazą i operować na niej za pomocą LINQ.
Autor: Tematykę IntelliTrace poruszałem już kilkukrotnie. Dzisiaj chciałbym powrócić do zagadnienia opisanego w poście Logi IntelliTrace bez tajemnic czyli analizy logu przy pomocy IntelliTrace API. Tym razem napiszę w jaki sposób dostać się do informacji o tym kiedy została wywołana jakaś metoda, jaki wynik zwróciła i jakie były parametry wywołania. Informacje te są prezentowane w oknie Calls View w Visual Studio 2010 ale można je analizować w ograniczonym stopniu. Poniższe informacje przydadzą się każd...
Autor: Dzisiaj chciałbym Wam przedstawić kilka ciekawych (darmowych) dodatków do Visual Studio 2010, z których od pewnego czasu korzystam. 1. devcolor URL: http://visualstudiogallery.msdn.microsoft.com/en-us/7dbae8b3-5812-490e-913e-7bfe17f47f1d Plugin bardzo przydatny podczas pracy z kolorami w aplikacji www. Tworzy on podkreślenie pokazujące kolor reprezentowany przez kod: Dodatkowo możemy skorzystać z edytora kolorów:2. ItalicComments URL:...
Niemal każdy program graficzny ma funkcjonalność: „dopasuj obraz do wielkości strony” (Zoom to fit, Auto-Zoom, itp ...). Zobaczmy jak można zrealizować taką funkcjonalność w programie pokazującym sceny 3D oparte o WPF 3D.
Autor: O tym jak obracać obiekty (lub kamerę) w scenie 3D pisałem już jakiś czas temu w artykułach: „Transformacje i przekształcenia 3D” „Obracamy, przesuwamy, skalujemy? Kamerę (i nie tylko)”. W oparciu o opisane tam rozwiązania i przy pomocy kontrolek typu Slider, tworzona przeze mnie aplikacja (MeshDiagram3D), transformuje kamerę w scenie, przez co sprawia wrażenie transformacji sceny. Nie każdemu jednak spodoba się przesuwanie suwaków (Slider), niektórzy chcieliby pewnie obracać scenę, „łapiąc” za ob...
Autor: Tym razem nie będzie nic odkrywczego, a wpis ten jest raczej „ku pamięci”, abym nie musiał więcej razy tego szukać (a może jeszcze komuś się przyda ...). Otóż te wpis będzie poświęcony iloczynowi wektorowemu.Niniejszy wpis poza prezentacją różnych i niezależnych od konkretnego wykorzystania treści stanowi również opis pewnych zagadnień związanych z projektem Mesh Diagram 3D.Informacje dotyczące projektu oznaczone są etykietą MeshDiagram3D.Czemu potrzebowałem iloczynu wektorowego? Otóż w aplikacji,...
Autor: W poprzednim wpisie opisany został algorytm, jakim można się kierować przy wypracowywaniu rozwiązania pozwalającego na interakcję myszy ze sceną 3D. W tym wpisie zaprezentowany zostanie gotowy kod w języku C# pozwalający na osiągnięcie założonego celu. Niniejszy wpis poza prezentacją różnych i niezależnych od konkretnego wykorzystania treści stanowi również opis pewnych zagadnień związanych z projektem Mesh Diagram 3D.Informacje dotyczące projektu oznaczone są etykietą MeshDiagram3D.W przygotowani...
Młody mężczyzna przyjeżdża do miasta. Jest całkiem przystojny, ma mało pieniędzy w portfelu, z łatwością nawiązuje kontakty z kobietami. Nie mówi wiele o swojej przeszłości, ale to raczej jasne, że spędził dużo czasu w bezdusznej, wielkiej korporacji. Jest naturalnie przyjazny i towarzyski, po cichu pewny siebie, ale nie arogancki. Dlatego łatwo mu chwytać się drobnych zleceń znalezionych na tablicy ogłoszeń w lokalnej Kawiarni...
autor: Pisałem wcześniej, że WPF 3D może być wykorzystane przy budowie interfejsów użytkownika, zastanówmy się więc jak można zapewnić interakcję sceny 3D z użytkownikiem. W tym artykule pokazane będzie jak można wyznaczyć wskazany myszą obiekt w scenie 3D. Niniejszy wpis poza prezentacją różnych i niezależnych od konkretnego wykorzystania treści stanowi również opis pewnych zagadnień związanych z projektem Mesh Diagram 3D.Informacje dotyczące projektu oznaczone są etykietą MeshDiagram3D.Aby zapewnić uży...
Od dłuższego czasu Microsoft udostępnia kontrolkę do generowania różnego rodzaju wykresów. Możliwości kontrolki są naprawdę bardzo duże. Dzięki niej można wygenerować naprawdę ładne wykresy. Jak wiadomo w aplikacji MVC kontrolka ta nie zadziała w taki sam sposób jak w aplikacji WebFormsowej. Tu nie można zwyczajnie położyć kontrolki na formie, gdyż wymaga ona PostBack'a. Musimy stworzyć obiekt samemu i go skonfigurować w kodzie. Na szczęście MSCharts ma zaimplementowane szablony, dzięki czemu w łatwy sp...
autor: Wykonywałem ostatnio skomplikowane akrobacje z bashem, plikiem /etc/rc.local, modułami kernela i innymi linuksowymi wynalazkami, aby uruchomić system spod znaku pingwina na swoim laptopie. Problem leżał w posiadaniu przezeń dwóch kart graficznych, działających w trybie hybrydowym, z których jedna (zintegrowana) działa zawsze, natomiast druga (zewnętrzna) budzi się na żądanie w celu obsłużenia bardziej skomplikowanych aplikacji graficznych i gier. Naturalnie Linux nie jest przygotowany do współprac...
Autor: Tydzień temu zaproponowałem mały konkurs, polegający na zmuszenia .NET’a do zrobienia rzeczy, której teoretycznie nie powinno dać się zrobić. Niestety trochę “przedobrzyłem” i jednym z dostępnych rozwiązań rozwiązań było użycie Reflection o co mnie w pytaniu nie chodziło. Świat się jednak nie wali, a jest nawet lepiej. Wiem, że są osoby, które o Reflection nie słyszały i dziwią się, że takie rzeczy w .NET można robić.Tak więc zobaczmy jakie rozwiązania są dostępne: Rozwiązania Podstawowe czyli z u...
Architektura 5163 dni, 3 godziny, 14 minut temu 165 źrodło rozwiń
Autor: Jak obiecałem w poprzednim wpisie dot. bezpieczeństwa chmury - spróbuję się pomału zagłębiać w kolejne elementy chmury i opowiedzieć Wam więcej o tym, co Microsoft zrobił, żeby chmura mogła być określana jako bezpieczna. Zanim zejdę do którejkolwiek warstwy zabezpieczeń, chciałbym w dzisiejszym poście zająć się kwestią formalnej ochrony ze strony Microsoft. Jest to o tyle ważne, że może nam rozwiązać kilka kwestii i odpowiedzieć na kilka pytań, które bardzo często słyszałem do tej pory. Pewnie z...
Jakub Gutkowski: Miałem już trochę dość ostatnio pisania żmudnego kodu, więc stwierdziłem, że się trochę wspomogę. Skoro mam R#, to czemu nie wykorzystać jego mechanizmu do tworzenia snippetsów? Problem był banalnie prosty, jednak rozwiązanie rozwinęło się na ponad godzinną pracę a wszystko przez ślepotę ludzką, która chyba boli bardziej niż głupota. No ale do rzeczy :) Chciałem utworzyć szablony dla Dependency Properties (DP), tak by móc tworzyć ich trzy wersje, które osobiście najczęściej wykorzystuj...
Visual Studio 2010 to produkt potężny i bardzo wygodny. Świetnie wspomaga pracę programisty. Co jednak jeżeli brakuje mu funkcjonalności lub chcemy ułatwić sobie pracę? Visual Studio 2010 posiada wbudowany mechanizm pluginów (w oparciu o .net-owy MEF) pozwalający na zwiększanie jego funkcjonalności. Te, które instaluje praktycznie automatycznie po zainstalowaniu środowiska na nowej maszynie to (kolejność alfabetyczna): Go To Definition Mały dodatek, który ułatwia nawigowanie po kodzie – szczególnie przy...
W poprzednich wpisach opisane zostały zagadnienia związane z rysowaniem linii w scenach 3D oraz wymienione zostały pewne gotowe rozwiązania pozwalające takie linie rysować. Zastanówmy się jednak chwile i pomyślmy nad rozwiązaniami alternatywnymi, przecież scena 3D wyświetlona na płaskim ekranie jest tylko pewnego rodzaju projekcją trójwymiarowej przestrzeni na płaszczyznę, więc dlaczego nie rysować zwykłych linii bezpośrednio na tej płaszczyźnie? Niniejszy wpis poza prezentacją różnych i niezależnych od ...