Co oznacza, że kod jest STUPID? Jak zapobiegać oraz czego unikać aby tworzony kod nie został nazwany STUPID. Trochę o powszechnych, a zarazem dobrych praktykach tworzenia kodu.
Strona głównaUżytkownik
devenv | użytkownik
Sztuka programowania 2516 dni, 10 godzin, 27 minut temu 342 źrodło rozwiń
Na podstawie swojego doświadczenia i wiedzy przedstawiam dobre praktyki, które stosuję by testy jednostkowe były wiarygodne, łatwe w utrzymaniu i czytelne dla innych programistek/programistów w zespole.
Sztuka programowania 2525 dni, 9 godzin, 59 minut temu 285 źrodło rozwiń
Efektywność oraz umiejętne zarządzanie czasem to cechy które każdy ambitny programista chciałby opanować do perfekcji. Wielu z nas – w tym i ja sprzed kilkunastu miesięcy – za cel obiera sobie zapoznanie się z jak największą liczbą książek z dziedziny tzw. “time managementu”. Do tego kilkanaście aplikacji do zarządzania zadaniami, kilka postów z internetu, kilka cytatów i już możemy żonglować kolejnymi ticketami w Jirze. Na wszystko starczy nam oczywiście czasu, p...
Hackathon to świetna sposób aby nauczyć się czegoś nowego i poznać inne technologie niż te, które używane są na co dzień w twoim projekcie. Dowiedz się jak w 10 krokach podjąć się organizacji hackathonu.
Sztuka programowania 2520 dni, 10 godzin, 4 minuty temu 89 źrodło rozwiń
Node.js nie umożliwia jeszcze wykorzystania wszystkich nowości specyfikacji ECMAScript. W tym celu stosuje się rozwiązania hybrydowe oparte o m.in. kompilator Babel. W artykule zaprezentowano połączenie aplikacji Node.js z kompilatorem Babel oraz przedstawiono wdrożenie takiej aplikacji na chmurę Heroku.
Wprowadzenie do Progressive Web Apps (PWA). Czyli rozwiązania pozwalającego na zainstalowanie aplikacji webowej na ekranie głównym smartfona bez konieczności korzystania z App Store.
Mobile development 2537 dni, 10 godzin, 16 minut temu 191 źrodło rozwiń
Code Review 10 linii kodu to potencjalne miejsce na 10 uchybień, natomiast 500 linii kodu wygląda OK!? Kilka słów o tym jak usprawnić Code Review.
Sztuka programowania 2550 dni, 10 godzin, 15 minut temu 160 źrodło rozwiń
Specjalista powinien brać odpowiedzialność za tworzone oprogramowanie, jak jednak poradzić sobie w sytuacji kiedy ciągle pracuje się pod presją czasu? Jak równoważyć jakość względem czasu i czy w ogóle równoważyć?
Sztuka programowania 2570 dni, 10 godzin, 59 minut temu 161 źrodło rozwiń
Bazy danych i XML 2581 dni, 10 godzin, 35 minut temu 38 źrodło rozwiń
Wstęp do protokołu MQTT szeroko wykorzystywanego w komunikacji IoT. Prosty, lekki świetnie sprawdza się nie tylko w przesyłaniu odczytów z urządzeń do serwera pośredniczącego ale także komunikacji dwustronnej. Artykuł oparty o przykład w node.js oraz OpenSourcowy broker Mosquiotto.
Programowanie rozproszone 2583 dni, 10 godzin, 35 minut temu 142 źrodło rozwiń
Słyszałeś o GraphQL? To technologia stworzona przez Facebook wspomagająca tworzenie API, a która ma być alternatywą dla tradycyjnej architektury REST.
Architektura 2584 dni, 6 godzin, 50 minut temu 210 źrodło rozwiń
Nikt nie uczy się programowania z czystej pasji do uczenia się programowania. Wszyscy chcielibyśmy wykorzystywać nasze umiejętności w praktyce. Często chcielibyśmy też, żeby ta praktyka równała się czemuś dużemu – może to być produkt który odniósł sukces, satysfakcja z nauczenia czegoś naszego znajomego który dopiero zaczyna, albo projekt który zmieni świat. Co jednak w momencie, kiedy nie mamy akurat możliwości pracować przy czymś “wielkim”, a chcielibyśmy robić c...
Sztuka programowania 2592 dni, 9 godzin, 28 minut temu 249 źrodło rozwiń
Hype Driven Development czyli kilka słów na temat tego jak nie podejmować decyzji technicznych w projekcie oraz o zastosowaniu Decision Loga.
Sztuka programowania 2587 dni, 10 godzin, 26 minut temu 145 źrodło rozwiń
WebAssembly jest nowym rodzajem języka, który może być uruchomiony w nowoczesnych wersjach przeglądarek internetowych. WebAssembly, nazywany też WASM, to język niskopoziomowy, który działa z szybkością zbliżoną do rozwiązań natywnych i pozwala na kompilację kodu napisanego w C/C++ do kodu binarnego działającego w przeglądarce internetowej. Co również ważne, WebAssembly jest opracowywany jako otwarty standard webowy, nie jest w żaden sposób opatentowany ani chroniony prawami autorskimi. Nad całością proje...