Co oznacza, że kod jest STUPID? Jak zapobiegać oraz czego unikać aby tworzony kod nie został nazwany STUPID. Trochę o powszechnych, a zarazem dobrych praktykach tworzenia kodu.
Strona głównaUżytkownik
devenv | użytkownik
Sztuka programowania 2477 dni, 4 godziny, 1 minutę temu 342 źrodło rozwiń
Na podstawie swojego doświadczenia i wiedzy przedstawiam dobre praktyki, które stosuję by testy jednostkowe były wiarygodne, łatwe w utrzymaniu i czytelne dla innych programistek/programistów w zespole.
Sztuka programowania 2486 dni, 3 godziny, 33 minuty temu 285 źrodło rozwiń
Efektywność oraz umiejętne zarządzanie czasem to cechy które każdy ambitny programista chciałby opanować do perfekcji. Wielu z nas – w tym i ja sprzed kilkunastu miesięcy – za cel obiera sobie zapoznanie się z jak największą liczbą książek z dziedziny tzw. “time managementu”. Do tego kilkanaście aplikacji do zarządzania zadaniami, kilka postów z internetu, kilka cytatów i już możemy żonglować kolejnymi ticketami w Jirze. Na wszystko starczy nam oczywiście czasu, p...
Hackathon to świetna sposób aby nauczyć się czegoś nowego i poznać inne technologie niż te, które używane są na co dzień w twoim projekcie. Dowiedz się jak w 10 krokach podjąć się organizacji hackathonu.
Sztuka programowania 2481 dni, 3 godziny, 39 minut temu 89 źrodło rozwiń
Node.js nie umożliwia jeszcze wykorzystania wszystkich nowości specyfikacji ECMAScript. W tym celu stosuje się rozwiązania hybrydowe oparte o m.in. kompilator Babel. W artykule zaprezentowano połączenie aplikacji Node.js z kompilatorem Babel oraz przedstawiono wdrożenie takiej aplikacji na chmurę Heroku.
Wprowadzenie do Progressive Web Apps (PWA). Czyli rozwiązania pozwalającego na zainstalowanie aplikacji webowej na ekranie głównym smartfona bez konieczności korzystania z App Store.
Mobile development 2498 dni, 3 godziny, 50 minut temu 191 źrodło rozwiń
Code Review 10 linii kodu to potencjalne miejsce na 10 uchybień, natomiast 500 linii kodu wygląda OK!? Kilka słów o tym jak usprawnić Code Review.
Sztuka programowania 2511 dni, 3 godziny, 50 minut temu 160 źrodło rozwiń
Specjalista powinien brać odpowiedzialność za tworzone oprogramowanie, jak jednak poradzić sobie w sytuacji kiedy ciągle pracuje się pod presją czasu? Jak równoważyć jakość względem czasu i czy w ogóle równoważyć?
Sztuka programowania 2531 dni, 4 godziny, 33 minuty temu 161 źrodło rozwiń
Bazy danych i XML 2542 dni, 4 godziny, 9 minut temu 38 źrodło rozwiń
Wstęp do protokołu MQTT szeroko wykorzystywanego w komunikacji IoT. Prosty, lekki świetnie sprawdza się nie tylko w przesyłaniu odczytów z urządzeń do serwera pośredniczącego ale także komunikacji dwustronnej. Artykuł oparty o przykład w node.js oraz OpenSourcowy broker Mosquiotto.
Programowanie rozproszone 2544 dni, 4 godziny, 9 minut temu 142 źrodło rozwiń
Słyszałeś o GraphQL? To technologia stworzona przez Facebook wspomagająca tworzenie API, a która ma być alternatywą dla tradycyjnej architektury REST.
Architektura 2545 dni, 24 minuty temu 210 źrodło rozwiń
Nikt nie uczy się programowania z czystej pasji do uczenia się programowania. Wszyscy chcielibyśmy wykorzystywać nasze umiejętności w praktyce. Często chcielibyśmy też, żeby ta praktyka równała się czemuś dużemu – może to być produkt który odniósł sukces, satysfakcja z nauczenia czegoś naszego znajomego który dopiero zaczyna, albo projekt który zmieni świat. Co jednak w momencie, kiedy nie mamy akurat możliwości pracować przy czymś “wielkim”, a chcielibyśmy robić c...
Sztuka programowania 2553 dni, 3 godziny, 2 minuty temu 249 źrodło rozwiń
Hype Driven Development czyli kilka słów na temat tego jak nie podejmować decyzji technicznych w projekcie oraz o zastosowaniu Decision Loga.
Sztuka programowania 2548 dni, 4 godziny, 1 minutę temu 145 źrodło rozwiń
WebAssembly jest nowym rodzajem języka, który może być uruchomiony w nowoczesnych wersjach przeglądarek internetowych. WebAssembly, nazywany też WASM, to język niskopoziomowy, który działa z szybkością zbliżoną do rozwiązań natywnych i pozwala na kompilację kodu napisanego w C/C++ do kodu binarnego działającego w przeglądarce internetowej. Co również ważne, WebAssembly jest opracowywany jako otwarty standard webowy, nie jest w żaden sposób opatentowany ani chroniony prawami autorskimi. Nad całością proje...