Strona głównaUżytkownik

TomekS | użytkownik

TomekS
TomekS
214,11
1801 dni, 18 godzin, 9 minut temu
5 listopada, 2018
dotnetomaniak.pl

GC, card table, brick table, finalizers, f-reachable queue and more. Ninth part of .NET Internals Cookbook with answers to various C#/.NET/CLR questions.

Tagi: .Net, C#, CLR
Dziel się z innymi:
.NET Internals Cookbook Part 9 — Finalizers, queues, card tables and other GC stuff – Random IT Utensils

Inne 1838 dni, 19 godzin, 18 minut temu packa 86 źrodło rozwiń

Stało się, zakończyłem właśnie konkurs na blogu, związany z całą serią postów dotyczących zasad SOLID i w ramach tego postu, publikuję odpowiedzi/komentarze które były warunkiem udziału w konkursie. Publikuję również moje przemyślenia względem tych właśnie komentarzy. Myślę, że to będ...

Tagi: konkurs, SOLID
Dziel się z innymi:
Konkurs Nie SOLID-nie. Podsumowanie.

Sztuka programowania 1831 dni, 18 godzin, 9 minut temu patrykkubiela 72 źrodło rozwiń

Threads, memory model, pumping COM messages, internals of Thread.Abort. Tenth part of .NET Internals Cookbook with answers to various C#/.NET/CLR questions.

Tagi: .Net, C#, CLR
Dziel się z innymi:
.NET Internals Cookbook Part 10 — Threads, Tasks, asynchronous code and others – Random IT Utensils

Inne 1831 dni, 18 godzin, 9 minut temu packa 71 źrodło rozwiń

W swojej pracy, każdy z nas musi podejmować szereg mniej lub bardziej ważnych decyzji. To właśnie umiejętność podejmowania decyzji jest czymś, co wg mnie definiuje dobrego programistę. W tym poście skupię się na tym, jak walczyć z błędami poznawczymi, aby podejmować lepsze decyzje i być lepszym programistą.

Źródło: metgens.pl
Dziel się z innymi:
7 prostych zasad jak walczyć z błędami poznawczymi i podejmować lepsze decyzje

Inne 1824 dni, 18 godzin, 11 minut temu metgens 185 źrodło rozwiń

Marshal-by-bleed, DllMain in C#, timers and more. Eleventh part of .NET Internals Cookbook with answers to various C#/.NET/CLR questions.

Tagi: .Net, C#, CLR
Dziel się z innymi:
.NET Internals Cookbook Part 11 — Various C# riddles – Random IT Utensils

Inne 1824 dni, 18 godzin, 11 minut temu packa 91 źrodło rozwiń

Structures, handles, pointers and managed code in C++. Twelfth part of .NET Internals Cookbook with answers to various C#/.NET/CLR questions.

Tagi: .Net, C#, CLR
Dziel się z innymi:
.NET Internals Cookbook Part 12 — Memory structure, attributes, handles – Random IT Utensils

Inne 1818 dni, 18 godzin, 56 minut temu packa 72 źrodło rozwiń

Lead Developer. Kim jest i za co jest odpowiedzialny w projekcie? Czy istnieje jedna definicja tej roli? Czy Lead Developer jest niezbędny w projekcie?

Dev:Cast – #26 Lead Developer? Kto to #$%#@ jest?! - DevEnv

Inne 1814 dni, 18 godzin, 28 minut temu devenv 97 źrodło rozwiń

Projekty i namespace’y to niedoceniane elementy, które mogą znacząco poprawić czytelność naszego kodu. Warto stosować je w sposób przemyślany, a nie „jakkolwiek, bo to przecież nieistotne”. Kod czyta się co najmniej 10 razy częściej, niż się go modyfikuje. Warto więc zainwestować w jego czytelność i wymusić na poziomie kompilacji tak wiele sprawdzeń jak to tylko możliwe.

Źródło: itlibrium.com
Dziel się z innymi:
Do czego w DDD wykorzystać projekty i namespace’y z C# ?

Sztuka programowania 1814 dni, 18 godzin, 28 minut temu technites_pl 281 źrodło rozwiń

5 argumentów dlaczego popularność warsztatu Event Storming rośnie bardzo mocno, wśród osób technicznych i nie tylko.

Źródło: radekmaziarka.pl
Dziel się z innymi:
Event Storming - dlaczego działa tak dobrze? | Radek Maziarka

Inne 1811 dni, 18 godzin, 29 minut temu Radosław Maziarka 149 źrodło rozwiń

Git jest najpopularniejszym systemem kontroli wersji używanym przez programistów. W tym wpisie chcę Ci pokazać jak doszło do powstania Gita oraz jak zdobył taką popularność. Zanim przejdziemy do tego jak powstał i kto go wymyślił, przedstawię różne systemy kontroli wersji, które istniały przed Gitem.

Tagi: git
Źródło: poznajgita.pl
Dziel się z innymi:
Historia powstania systemu kontroli wersji Git i opanowania świata - Poznaj Gita

Inne 1810 dni, 18 godzin, 15 minut temu tomaszprasolek 145 źrodło rozwiń

C# 8.0 został niedawno opublikowany, jednak w dzisiejszym poście chcę napisać o funkcjonalności z C# 2.0. Wtedy to właśnie firma Microsoft wprowadziła typy generyczne. Każdy wie, każdy używa, ale cz próbowałeś kiedykolwiek napisać coś takiego...

Tagi: C#
Źródło: www.seeitsharp.pl
Dziel się z innymi:
Typy rekurencyjne w .NET - See IT Sharp

Sztuka programowania 1800 dni, 18 godzin, 19 minut temu TomekS 419 źrodło rozwiń

Slack – słyszał o nim chyba każdy programista. Jest to fantastyczne narzędzie do komunikacji. Dzisiaj chcę się podzielić moim doświadczeniem w zastosowaniu Slacka w komunikacji z biznesem!

Źródło: www.seeitsharp.pl
Dziel się z innymi:
Slack - proste narzędzie do rozmowy z biznesem - See IT Sharp

Narzędzia 1865 dni, 17 godzin, 18 minut temu TomekS 127 źrodło rozwiń

W dzisiejszym wpisie prosty trik, który pozwoli Wam zobaczyć jakie były zmiany w projekcie od ostatniej wydanej wersji aplikacji. Posłuży Nam do tego znane wszystkim polecenie git log 🙂

Tagi: git
Źródło: tomaszprasolek.pl
Dziel się z innymi:
Jak sprawdzić jakie były zmiany od ostatniej wydanej wersji - Tomasz Prasołek

Inne 1895 dni, 18 godzin, 9 minut temu tomaszprasolek 100 źrodło rozwiń

Czy Twoja aplikacja na pewno będzie ostatecznie spójna ?

Źródło: itdepends.pl
Dziel się z innymi:
Czy Twoja aplikacja na pewno będzie ostatecznie spójna ?

Architektura 1894 dni, 18 godzin, 5 minut temu Daniel Dziubecki 187 źrodło rozwiń

Continuing to examine new C# 8 features, today we are taking a look at the most controversial one. It’s a possibility to provide default interface methods implementation. Come and read to know more :)

Dziel się z innymi:
The most controversial C# 8.0 feature: Default Interface Methods Implementation - CodeJourney.net

Sztuka programowania 1892 dni, 17 godzin, 44 minuty temu dsibinski 177 źrodło rozwiń

Niby oczywiste a jednak...

Tagi: Security
Dziel się z innymi:
[EN] Why using PESEL as a password is a very bad idea

Sztuka programowania 1886 dni, 17 godzin, 52 minuty temu asciiBlade 152 źrodło rozwiń

Dzisiaj, bez oficjalnej definicji. Jedynie wspomnę o tym, o czym – w kontekście Interface Segregation Principle – należy wspomnieć. Zasadniczo ISP mówi o „rozczłonkowaniu” dużych, wielozadaniowych kontraktów i interfejsów na mniejsze, posiadające jedną konkretną odpowiedzialność. Dzięki czemu, każdy element który konsumuje taki interfejs, ma dostęp tylko do określonej funkcjonalnośći. Intencją ISP jest utrzymanie systemu luźnych powiązań między obiektami, ułatwienie konserwacji systemu, testowania, czy ...

Nie SOLID-nie #04: Interface Segregation Principle

Sztuka programowania 1885 dni, 18 godzin, 12 minut temu patrykkubiela 137 źrodło rozwiń

Dobra architektura kojarzy się zwykle z bardzo dużym wysiłkiem przy starcie projektu. Czy jednak musi tak być? Czy nie da się tego zrobić lekko i rozwijać architektury wraz z rozwojem potrzeb projektu? Co tak naprawdę sprawia, że architektura kojarzy się z ogromem pracy? Warto odpowiedzieć sobie na te pytania, bo system nie może nie mieć architektury.

Tagi: architektura
Źródło: itlibrium.com
Dziel się z innymi:
Dobra architektura nie musi być kosztowna – wstęp

Architektura 1881 dni, 18 godzin, 2 minuty temu technites_pl 262 źrodło rozwiń

Dlaczego niedbanie o jakość kodu ma fatalny skutek dla planowania.

Zły kod niszczy planowanie | Jerzy Wickowski

Sztuka programowania 1880 dni, 17 godzin, 40 minut temu tazos333 206 źrodło rozwiń

Pisząc metody powinniśmy wyodrębniać niskopoziomowe operacje do osobnych metod. Krótka myśl po pewnym code review...

Tagi: csharp
Dziel się z innymi:
Reduce cognitive load for readers of your code

Sztuka programowania 1878 dni, 18 godzin, 5 minut temu asciiBlade 66 źrodło rozwiń

1 2 3

Najaktywniejsi w tym miesiącu