W kodzie projektu możemy dodawać komentarze, które następnie mogą zostać wyświetlone w oknie Task List w Visual Studio. Domyślnie mamy dostępne trzy tokeny, które możemy użyć: TODO, HACK, or UNDONE. Poniżej został przedstawiony banalny przykład użycia tokena TODO: [...]. Następnie należy otworzyć okno Task List (jesli nie mamy go jeszcze otwartego ;))...
Strona głównaUżytkownik
trallala | użytkownik
Autor: Dotychczas myślałem, że LINQ dopuszcza stosowanie zapytań tylko i wyłącznie w formie SQL-podobnej, tzn: view sourceprint?1 var zmienna = from x in y select x; Doczytałem dzisiaj jednak, że jest to jedna z dwóch metod umożliwiających konstruowanie zapytań do bazy danych. Ta znana mi metoda to tzw. składnia zapytań. Druga, którą kojarzyłem, ale nie wiedziałem, że jest alternatywą, to tzw. składnia lambda. Żeby nie zanudzać teorią przedstawiam poniżej przykład tego samego zapytania napisanego na d...
Bazy danych i XML 5187 dni, 21 godzin, 54 minuty temu 252 źrodło rozwiń
Autor: Na tym blogu wpisy na temat WPF 3D pojawiają się już od jakiegoś czasu, jednak do tej pory nie napisałem słowa wstępu wprowadzającego do owego „WPF 3D”. Chciałbym dzisiaj się poprawić i właśnie pewnego rodzaju wstępniak do WPF 3D.
W dzisiejszym wpisie chciałbym rozwinąć temat, który zacząłem we wpisie na temat reguły prawej ręki (lub reguły zegara). Do napisania tego wpisu zainspirował mnie komentarz pod wspomnianym wpisem: „Bardzo ciekawe opisanie backface cullingu, nigdy bym nie wpadł by tak to wyjaśnić :)” Otóż moim celem nie było wtedy opisanie „backface cullingu”, a jedynie wskazanie, w jakiej kolejności podawać krawędzie, by płaszczyzna na scenie była widoczna. Zobaczmy jednak, cóż to jest ten „backface culling”?
Nie jest to takie do końca intuicyjne :) ale magicznie proste. Z przykładowego plik..
Kurcze nie lubię słów inkrementacja/dekrementacja po polsku, zresztą chyba naprawdę nie istnieją w słowniku języka polskiego, jednak ich znaczenie chyba każdy z nas rozumie, chodzi oczywiście o operatory ++ i -- dostępne w C# (i nie tylko).
Czym jest XNA? Idąc za Wikipedią: XNA (akronim rekurencyjny XNA’s Not Acronymed – „XNA nie jest akronimem”[1]) jest zbiorem narzędzi firmy Microsoft pozwalającym na tworzenie gier przeznaczonych dla systemu Windows jak również dla konsoli Xbox 360. Microsoft XNA Studio Express jest bezpłatnym środowiskiem programistycznym bazującym na serii Visual Studio Express. W skład środowiska wchodzi szereg pomocy, szablonów, zestawów startowych i obszerna dokumentacja pozwalająca na szybkie tworzenie gier takich j...
Autor: W niniejszym post'cie chciałbym wspomnieć o ważnej rzeczy, jeżeli chodzi o WPF i grafikę 3D. O mały włos o niej bym zapomniał, w poprzednich wpisach (1, 2) nic na ten temat nie wspominałam, a mianowicie chodzi mi o „Regułę prawej dłoni”! A cóż tu więc chodzi? Mianowicie chodzi tutaj o to, że trójkąty należące do sceny „mają stronę widoczną i niewidoczną”. Podając kolejne punkty trójkąta, który chcemy wyświetlić, musimy podać je w takiej kolejności, by normalna dla płaszczyzny, którą te punkty ...
Ten wpis jest kontynuacją tematyki związanej z grafiką trójwymiarową opartej o WPF. Zostanie w nim pokazane jak przy pomocy kodu napisanego w C# narysować proste wielościany.Niniejszy wpis poza prezentacją różnych i niezależnych od konkretnego wykorzystania treści stanowi również opis pewnych zagadnień związanych z projektem Mesh Diagram 3D.Informacje dotyczące projektu oznaczone są etykietą MeshDiagram3D.Poprzedni wypis został zakończony na prezentacji najprostszego obiektu w scenie – czyli trójkąta. Tr...
August 07Daj się poznać #3 Dzisiaj postanowiłem usprawnić symulator sieci Hopfielda o zapamiętywanie kolorów. Jak pewnie wiecie z poprzednich wpisów na wyjściu sieci Hopfielda są wartości od -1 do +1 aby zapisać obraz kolorowy można – taki był mój pierwszy zamysł – podzielić ten przedział na wszystkie dostępne kolory RGB bez przezroczystości Alpha wychodzi 256x256x256 przedziałów, trochę dużo. Eksperymenty pokazały, że jest z tym kłopot obrazy co prawda zapamiętywały się ale pokazywały się przekłamania…
Programowanie rozproszone 5197 dni, 5 godzin, 27 minut temu 76 źrodło rozwiń
W niniejszym post'cie chciałbym zaprezentować podstawowe elementy niezbędne do rozpoczęcia przygody z grafiką trójwymiarową opartą o Windows Presentation Foundation (WPF). Niniejszy wpis poza prezentacją różnych i niezależnych od konkretnego wykorzystania treści stanowi również opis pewnych zagadnień związanych z projektem MeshDiagram3D. Przed przystąpieniem do pisania jakiejkolwiek aplikacji wykorzystującej WPF 3D należy zrozumieć pewne podstawy: potrzebujemy kontrolkę, która zapewni nam możliwość wyś...
Ostatnim razem ponarzekałem trochę na SVN i scentralizowany model systemów kontroli wersji. Jedną z wspomnianych alternatyw, realizującą model rozproszony, jest Git - i o nim dzisiaj kilka słów. Nie zamierzam pisać tutoriala dla Git czy nawet omawiać zasad jego działania. Zamiast tego zbiorę i zaprezentuję garść linków, które warto odwiedzić chcąc zająć się Gitem na poważne. Muszę ostrzec, że zabawa ta nie jest banalna - i nie zawsze przyjemna. Ja korzystam z Gita od ponad pół roku, a mimo to jeszcze do...
Zespół Microsoft Learning za pośrednictwem bloga Beta Exam Announcements poinformował o rychłym udostepnieniu egzaminów beta z zakresu Microsoft Visual Studio 2010 oraz Microsoft® .NET Framework 4.
Tę serię przede wszystkim należy zacząć od pytania – po co nam to? To z kolei możemy rozbić na dwa kolejne. Po co nam w ogóle programowanie równoległe oraz po co nam TPL – przecież już mamy dostępne narzędzia.Po co nam to w ogóle Mam nadzieję, iż tak na prawdę na to pytanie odpowiadać nie trzeba, ale dla porządku zróbmy to. Potrzebujemy bo prawo Moore’a przestaje działać. Nie możemy już powiedzieć naszemu klientowi, który narzeka na słabą wydajność aplikacji, że gdy będziemy wydawać to oprogramowanie to...
Jakiś czas temu pisałem o dostępności Visual Studio 2010 Beta 2, a w ostatnim tygodniu pojawiła się kolejna przedpremierowa wersja, czyli Visual Studio 2010 and .NET Framework 4 Release Candidate (oczywiście tutaj również linki do pobierania). Miłego testowania!
Regiony w Visual Studio to byt bardzo przydatny. Biorąc je za pewnik – bardzo łatwo lekceważyć ich wkład w organizację i przejrzystość kodu. Szczególnie mocno docenia się je, gdy przyjdzie korzystać z IDE które ich nie oferuje. Kilka lat temu musiałem napisać projekt w Javie i, nie interesując się zbytnio milionem dodatków do Eclipse, po prostu odpaliłem środowisko i zacząłem pisać. Staram się nie nadużywać regionów, bo często są one oznaką złego designu aplikacji, ale...
Chyba każdy kto próbował tworzyć "programistycznie" dokumenty docx (z wykorzystaniem OpenXML Format SDK lub bez SDK) na pewno spotkał się z problemem, że nie wiadomo jakich elementów użyć i jak je poustawiać, by uzyskać oczekiwany efekt. Niestety w dokumentacji opisane są co oznaczają poszczególne elementy, ale brakuje przykładów lub dokładniejszych opisów ich wykorzystania. Na szczęście jest pewna pomoc, którą można wykorzystać. Przypomnijmy sobie jak zbudowany jest oparty o format Open XML? ...
Chyba każdy, kto pisał kiedykolwiek aplikacje wielowątkowe, które swoje wyniki prezentowały na kontrolkach WinForms spotkał się z następującym wyjątkiem: System.InvalidOperationException occurred, Message="Cross-thread operation not valid: Control 'MainForm' accessed from a thread other than the thread it was created on.", Source="System.Windows.Forms" Powyższy wyjątek pojawia się, gdy chcemy zmodyfikować zawartość kontrolki z innego wątku, niż ona została wytworzona. W prostszych słowach można powiedz...
Artykuł omawiający przykładową implementację ONP (Odwrotna Notacja Polskia) w C#.
W czerwcu opublikowano nową wersję WPF Toolkit: http://wpf.codeplex.com/Release/ProjectReleases.aspx?ReleaseId=29117 ...