dotnetomaniak.pl - Najnowsze artykuły o .NET - Strona 273

Manipulując stanem encji, należy pamiętać o dwóch zasadach. Dotyczą one zapisu zmian do bazy danych po zakończeniu pracy z obiektami i ustawianiu im stanów.

Dziel się z innymi:
Programowanie w .NET: O czym pamiętać przy zmianie stanu encji w EF

Inne 2850 dni, 23 godziny, 3 minuty temu psz750 157 źrodło rozwiń

Encja pobrana z bazy za pomocą EntityFramework może mieć jeden z następujących stanów: Added - encja jest śledzona przez kontekst, ale nie istnieje w bazie danych Unchanged - encja jest śledzona przez kontekst oraz istnieje w bazie danych. Wartości pól są takie same w bazie jak i obiekcie (nie dokonano żadnych zmian).Modified - encja jest śledzona przez kontekst, istnieje w bazie danych. Dokonano zmian w jej polach Deleted - encja jest śledzona przez kontekst i istnieje w bazie danych. Została jednak ozn...

Dziel się z innymi:
Programowanie w .NET: Entity Framework - Graph Object State

Inne 2850 dni, 23 godziny, 3 minuty temu psz750 93 źrodło rozwiń

Czasami metody mają zbyt dużo parametrów przez co wywołanie ich jest niewygodne i może zajmować nawet dwie linie. Oczywiście pierwsza rzecz, którą powinniśmy zrobić jest sprawdzenie czy metoda czasami nie wykonuje zbyt wielu operacji tzn. przestrzega zasadę Single Responsibility.  Jeśli mamy pewność, że metoda przestrzega wszelkie zasady i jest dobrze zaprojektowana wtedy trzeba pomyśleć jak zmniejszyć liczbę parametrów. W poście przedstawię kilka prób uzyskania takiego efektu. Logiczne wydaje się, utwo...

Tagi: C#, parametry
Dziel się z innymi:
Piotr Zieliński » Metoda z wieloma parametrami

Sztuka programowania 2850 dni, 23 godziny, 3 minuty temu pzielinski 139 źrodło rozwiń

Dziś prosta zasada przekazywania parametrów ale jednak często łamana. Kod:privatestaticvoid Display(string[] strings) { foreach (string text in strings) { Console.WriteLine(text); } } Powyższa metoda ma za zadanie wyświetlenie wyłącznie elementów. Parametr wejściowy (tablica string’ów) jest zbyt specyficzny i nie pozwala na przekazanie wszystkich zbiorów danych. Na przykład poniższy kod nie skompiluje się:List

Tagi: C#, parametry
Dziel się z innymi:
Piotr Zieliński » Code Review: przekazywanie parametrów

Sztuka programowania 2853 dni, 19 godzin, 53 minuty temu pzielinski 193 źrodło rozwiń

Opublikowano Ostatnio pisałem o Web Essentials 2012 dzięki, któremu możemy szybko i łatwo generować klasy na podstawie json-a a dzisiaj zobaczymy co jeszcze daje dodatek Web Essentials 2012. W plikach CSS mamy dodatkowe menu Web Essentials:  Minify selection – minimalizuje naszego css-a (w MVC4 można to również zrobić za pomocą bundle-s ale nie każdy używa przecież MVC)Remove Duplicate Properties – usuwa powielone właściwości. Bardzo przydatne jeśli nad css-em pracuje więcej niż jedna osoba lub css...

Źródło: www.benedykt.net
Dziel się z innymi:
Web Essentials 2012– obowiązkowe narzędzie dla programistów webowych

Narzędzia 2857 dni, 2 godziny, 39 minut temu arek 177 źrodło rozwiń

Niniejszy post opisuje sposób stworzenia nawigacji na stronie ASP.NET bez efektu przeładowania całej strony

Tagi: .Net, asp.net
Dziel się z innymi:
Programowanie: Asynchroniczna nawigacja w ASP.NET za pomocą UpdatePanel i WebUserControls.

Web 2857 dni, 2 godziny, 39 minut temu http://frymus.blogspot.com/ 90 źrodło rozwiń

Implementing RAII (Resource Acquisition Is Initialization) in C# using Castle.DynamicProxy and how to proxy iterator (IEnumerable).

[EN] Fun with Castle.DynamicProxy – Part II « Just A Programmer

Architektura 2857 dni, 2 godziny, 39 minut temu http://orientman.wordpress.... 71 źrodło rozwiń

Używam bardzo popularnego narzędzia Azure Storage Explorer, który pozwala w prosty sposób sterować rzeczami jakie mamy w Azure Storage. Od pewnego czasu całą zawartość statyczną stron PlaceChallenge wynoszę z hostowania pod serwerem aplikacyjnym (IIS/Apache) do magazynu danych Storage, który oferuje chmura Azure. Jest to bardzo wygodna opcja, ponieważ prócz znacznego poprawienie wydajności samej aplikacji (serwera aplikacyjnego) zdejmując z niego obowiązek hostowania plików i utrzymywania połączeń z pr...

Tagi: Azure
Źródło: marcinborecki.pl
Dziel się z innymi:
Content/Type w Azure Storage–uważaj! « Marcin Borecki – Dev's Life

Narzędzia 2857 dni, 2 godziny, 39 minut temu mborecki 38 źrodło rozwiń

Przyjrzyjmy się następującemu fragmentowi kodu:publicclass SampleClass { privateint _value =10; } W rzeczywistości zostanie wygenerowany konstruktor, ustawiający pole value na 10. Kod IL:.method public hidebysig specialname rtspecialname instance void .ctor() cil managed { .maxstack 8 L0000: ldarg.0 L0001: ldc.i4.s 10 L0003: stfld int32 SampleClass::value L0008: ldarg.0 L0009: call instance void [mscorlib]System.Object::.ctor() L000e: nop L_000f: ret } Na...

Tagi: C#, konstruktor, pola
Dziel się z innymi:
Piotr Zieliński » Inicjalizacja pól a konstruktory

Sztuka programowania 2857 dni, 2 godziny, 39 minut temu pzielinski 63 źrodło rozwiń

Załóżmy, że posiadamy tabelę, która może być w relacji jeden do jednego do innej tabeli lub tej relacji nie posiadać. [...] Dobrze byłoby narzucić odpowiednie ograniczenia na tego typu tabelę, czyli zabezpieczyć przed możliwością przyporządkowania do dwóch wierszy tego samego wiersza z tabeli przyporządkowywanej...

Źródło: paskol.robi.to
Dziel się z innymi:
Me z .NET tete-a-tete » Mieć unikalne wartości w nieunikalnej nicości

Bazy danych i XML 2857 dni, 2 godziny, 39 minut temu PaSkol 81 źrodło rozwiń

Tworząc na platformę Windows Embedded Compact (Windows CE) oraz Windows Embedded Handheld (Windows Mobile) programista .NET nie ma zbyt dużego wyboru. Komplet Visual Studio 2008 i .NET 2/3.5 CF jest standardem. Co prawda VS2008 to całkiem solidny kombajn z którym można żyć w zgodzi (zresztą robię to codziennie :)). Nie zmienia to jednak faktu, że nowsze wersje są po prostu lepsze.

Dziel się z innymi:
.NET Adventure with reVis: VS2012 w świecie Embedded i .NET 3.9 CF

Narzędzia 2857 dni, 2 godziny, 39 minut temu psz750 25 źrodło rozwiń

Jestem zwolennikiem terminologii angielskiej, czyli wszystkie identyfikatory w kodzie są w tym właśnie języku. Dzięki temu kod rzeczywiście jest samodokumentujący się, bo nie dławi go dysonans angielskiej składni i polskiej terminologii, który nieodwołalnie prowadzi do identyfikatorów typu „ponglish„, np. BeforeZapisz, RestoreZasoby...

Me z .NET tete-a-tete » Wymóg angielskiej terminologii uderza rykoszetem w dialogi

Sztuka programowania 2857 dni, 16 godzin, 48 minut temu PaSkol 131 źrodło rozwiń

Opublikowano Rozmowa z pewnym developerem: ja: a tu jest ta książka ja: http://www.charlespetzold.com/phone/index.html ja: czytałeś ją ? on: mam pdfa ja: a czytałeś ją ?? on: a powiedz mi kiedy Ręce opadają.Posiadanie książki/pdf-a/ebooka nie jest równoznaczne z przyswojeniem w niej zawartej wiedzy. Niestety dyfuzja tutaj nie działaW naszym zawodzie trzeba znaleźć czas na czytanie książek. Kup kindla i czytaj choćby w toalecieNie czytam książek w pracy, czytam je po pracy (choćby patrz pu...

Źródło: www.benedykt.net
Dziel się z innymi:
Rozmowa z pewnym developerem o czytaniu książek

Inne 2859 dni, 3 godziny, 38 minut temu arek 258 źrodło rozwiń

JSON-a pełno wszędzie ale jeśli jeszcze się jakimś trafem z nim nie spotkałeś to warto poczytać co to jest json. Jeśli natomiast głowisz się jak z jsona wygenerować klasy to masz mamy kilka możliwości: klepiemy mozolnie kod lub szukamy jakiegoś generatorka który to zrobi lub….. wklejamy przykładowego jsona do Visual Studio 2012. i tak oto z przykładowego JSON-a z wikipedii (link na początku) otrzymujemy: szybko i wygodnie, szybciej się nie da.   Jeśli nie widzisz w menu Paste JS...

Źródło: www.benedykt.net
Dziel się z innymi:
Jak stworzyć obiekty na podstawie JSON-a

Narzędzia 2859 dni, 3 godziny, 38 minut temu arek 173 źrodło rozwiń

Pierwszy project MonoGame dla Windows 8 gotowy. Ale poprzednio wspomniałem, że obecna wersja MonoGame nie obsługuje XNA Content Pipeline. W tym poście podam rozwiązanie (mam nadzieję, że tylko tymczasowe) tego problemu, bo Content i assety są nam baaaardzo potrzebne. Ten post jest częścią serii poświęconej tworzeniu i portowaniu gier dla Windows Store w technologii XNA (MonoGame).

XNA Content Pipeline w MonoGame | Wojciech Poniatowski [PL]

Inne 2859 dni, 3 godziny, 38 minut temu poniat 57 źrodło rozwiń

Wiemy już czym jest MonoGame i jak je zainstalować więc czas na utworzenie pierwszego projektu. Ten post jest częścią serii poświęconej tworzeniu i portowaniu gier dla Windows Store w technologii XNA (MonoGame).

Pierwszy projekt MonoGame dla Windows 8 | Wojciech Poniatowski [PL]

Windows 2859 dni, 3 godziny, 38 minut temu poniat 49 źrodło rozwiń

Opublikowano Wczoraj pisałem o rewelacyjnej konferencji DevDay. Dzisiaj link do prezentacji: Scotta Hanselmana „It’s not what you read, it’s what you ignore” (o którym pisałem już tutaj) oraz Grega Younga „How to get productive in a project in 24h” Oczywiście nie jest to zapis z DevDay, ale prezentacje te same, więc do czasu aż organizatorzy nie opublikują filmów, możecie zobaczyć o czym mówili Ci dwaj Panowie. Miłego oglądania To też może Cię zainteresować:DevDay–konferencja na którą mogę jeź...

Tagi: dev day, video
Źródło: www.benedykt.net
Dziel się z innymi:
Wideo prawie z DevDay

Inne 2859 dni, 3 godziny, 38 minut temu arek 39 źrodło rozwiń

Opublikowano Jeden z bardziej dla mnie zaskakujących wykładów z tegorocznego ABB DevDay  to HTTP Caching 101. Zaskakujących bo nie znałem wcześniej wykładowcy a sama tematyka szczerze powiedziawszy nie należy do zbyt ciekawych. Nie sądziłem jednak, tam jest tyle TEGO. Osobiście otwało mi oczy na kilka spraw. Poniżej znajduje się zapis z wykładu HTTP Caching 101 na Oredev 2012 czyli jak we wcześniejszy wpisie, tematyka ta sama, wykład ten sam tylko zapis z innej konferencji. Mam nadzieję, że przyda się ...

Tagi: dev day, video
Źródło: www.benedykt.net
Dziel się z innymi:
HTTP Caching 101 – wideo prawie z DevDay

Web 2859 dni, 3 godziny, 38 minut temu arek 35 źrodło rozwiń

W dzisiejszym wpisie chciałbym przyjrzeć się trochę bardziej tablicom i interfejsom jakie implementują. Zaglądając do dokumentacji dowiemy się, że Array implementuje:[SerializableAttribute] [ComVisibleAttribute(true)] publicabstractclass Array : ICloneable, IList, ICollection, IEnumerable, IStructuralComparable, IStructuralEquatable IEnumerable nie powinno wydawać się dziwne ponieważ oczekujemy od tablic możliwości dostępu do elementów poprzez foreach:int[] numbers =new[] { 5, 2, 52, 5 }; foreach...

Tagi: C#, tablice
Dziel się z innymi:
Piotr Zieliński » Tablice – rzutowanie

Inne 2860 dni, 3 godziny, 6 minut temu pzielinski 106 źrodło rozwiń

We wcześniejszym wpisie pisałem już o projekcie MonoGame. Dzisiaj przyszedł na wskazówki dotyczące instalacji tego dobrodziejstwa. Normalnie bym to pominął, ale sam miałem kilka problemów więc abyś nie tracił czasu na szukanie rozwiązania, zebrałem wszystko w jednym miejscu. Poniżej znajdziesz prawidłową kolejność odpowiednich SDK wraz z linkami.

Instalacja MonoGame dla Windows 8 | Wojciech Poniatowski

Windows 2860 dni, 3 godziny, 6 minut temu poniat 38 źrodło rozwiń

1 2... 271 272 273 274 275 276... 432 433

Najaktywniejsi

1
(32 895,6)
2
(32 816,53)
3
(27 178,29)
4
(21 178,88)
5
(20 336,33)
6
(13 018,14)
7
(10 512,54)
8
(9 775,28)
9
(8 433,28)
10
(6 822,96)
11
(6 214,22)
12
(5 393,84)
13
(4 157,41)
14
(4 026,73)
15
(3 908,07)
16
(3 599,64)
17
(3 448,35)
18
(3 318,39)
19
(3 224,66)
20
(3 188,43)