I’ve just published a little project of mine on GitHub, called VsDebugFx. It’s a NuGet package which you can install into your .NET project and get more expressiveness during your debugging sessions inside Visual Studio. It’ll let you evaluate expressions that use C# features which are not normally allowed by the IDE, namely: lambda expressions, anonymous types, LINQ queries and implicitly-typed arrays. I don’t want to repeat myself (DRY anyone?), so if you’re interested in knowing more, go check out th...
Strona głównaUżytkownik
http://badamczewski.blogspot.com/ | użytkownik
If you have read about the new features in 4.0 then probably you stumbled on a SpinWait structure and a MSDN article and the example code it provides. I'm going to show you what I think it's wrong with it.
Tydzień temu w pierwszym poście poświęconym synchronizacji, przedstawiłem Wam trzy kluczowe zagadnienia związane z tym tematem. I choć lock, Monitor oraz Mutex pozwalają nam rozwiązać naprawdę dużą liczbą problemów dotyczących wielowątkowości, to warto wiedzieć, że jest to tylko część programistycznego orężu w jaki wyposażył nas Microsoft. Dziś chciałbym Wam przedstawić cztery kolejne klasy, które powinny uzupełnić temat rozpoczęty tydzień temu i zasadniczo wyczerpać kwestię synchronizacji. Bez zbędnego ...
Architektura 4464 dni, 10 godzin, 54 minuty temu 349 źrodło rozwiń
Opublikowano Bardzo ciekawy wywiad z jednym z najbardziej zasłużonych dla środowiska .net-owego człowieka – z Andersem Hejlsberg-iem. To w dużej mierze dzięki niemu c# i .net jest tam gdzie dzisiaj jest.
Lematyzacja - pojęcie to a oznacza sprowadzenie grupy wyrazów stanowiących odmianę danego zwrotu do wspólnej postaci, umożliwiającej traktowanie ich wszystkich jako te samo słowo. W artykule omówię sposoby lematyzacji słów z języka angielskiego oraz przedstawię przykładową implementację algorytmu.
Sztuka programowania 4474 dni, 23 godziny, 46 minut temu 333 źrodło rozwiń
Kilka dni temu zainicjowałem cykl postów związanych z wielowątkowością. Rozpocząłem dość standardowo, bo od wyjaśnienia istoty tego zagadnienia i przedstawienia prostych wątków. Wiedza zawarta w tamtym wpisie, powinna w wielu przypadkach okazać się wystarczająca - szczególnie jeśli w naszej aplikacji mamy tylko jeden wątek dodatkowy, który stworzony jest tylko po to by odciążyć wątek główny. Takie proste rozwiązanie nie będzie jednak zawsze do końca wystarczające. Problemy pojawią się w sytuacji gdy wąt...
Architektura 4471 dni, 8 godzin, 11 minut temu 353 źrodło rozwiń
W tym wpisie zajmę się omówieniem polecenia yield, udostępnionego w wersji 2.0 języka C#. Do czego służy ta instrukcja? Dzięki niej możemy tworzyć tzw. leniwe kolekcje, do których poszczególne elementy dodawane są dopiero w momencie zgłoszenia na nie zapotrzebowania. Żeby zaprezentować działanie polecenia yield, najpierw zobaczmy standardowy sposób tworzenia kolekcji.
W dzisiejszym temacie poruszę pewien problem na jaki można natknąć się podczas używania kolekcji obiektów typu wartościowego. Aby pokazać o co dokładnie chodzi zacznijmy od zdefiniowania przykładowej klasy opisującej prostokąt.
Sztuka programowania 4488 dni, 4 godziny, 13 minut temu 323 źrodło rozwiń
Lock free data structures are very handy for concurrent programs especially that the number of cores increases. The benefits of such data structures is that they never acquire a lock, instead they do a form of a spin lock, where a local copy of the data must be stored and exchanged or updated by an processors atomic operation (like "compare and swap" or "fetch and add") only when the global value and the local copy match, otherwise we repeat the whole procedure. Almost every lock free data structure foll...
Jak każdemu porządnemu developerowi zdarza mi się czasem napisać testy. Jak każdemu porządnemu developerowi, czasem zdarza mi się wykorzystać mechanizm metod rozszerzających (jeśli nie wiesz o czym mówię sprawdź na msdn). Jak każdy prawdziwy developer, chciałem przetestować logikę, która była wykorzystywana w jednej z takich metod. W zasadzie to nie w samej metodzie, chciałem sprawdzić czy zostanie wywołana z wartościami, które są dla mnie ważne. Zacznę od metod rozszerzających, a testowanie przyjdzie ...
Sztuka programowania 4521 dni, 17 godzin, 41 minut temu 207 źrodło rozwiń
Chciałbym poświęcić kilka postów na opisanie WeakReference oraz praktycznych przykładów wykorzystania tej klasy. W dzisiejszym wpisie strona teoretyczna i opis klasy. Referencje w środowisku .NET można podzielić na słabe (weak references) oraz silne\mocne (strong references). Silne referencje są wszystkim doskonale znane np:var sampleClass =new SampleClass(); Innymi słowy jest to standardowy typ powiązania. W momencie gdy wszystkie silne referencje zostaną usunięte wtedy GC może zacząć usuwać taki o...
Sztuka programowania 4536 dni, 22 godziny, 42 minuty temu 322 źrodło rozwiń
W dwóch poprzednich wpisach rozważałem odczyt i zapis danych, które były odzwierciedleniem (obrazem) pamięci w tzw. programach Win32 (czyli pracujących w środowisku 32 bitowych Windows, z bezpośrednim, niezarządzanym dostępem do pamięci). Wypadałoby postawić „kropkę nad i” tj. wspomnieć jeszcze o klasie Buffer oraz opisać związane z nią i klasami Encoding i BitConverter niuanse, które, gdybym umieścił je w poprzednich wpisach, niepotrzebne utrudniły by lekturę ...
Sztuka programowania 4539 dni, 5 godzin, 17 minut temu 88 źrodło rozwiń
I’m a big fan of using conventions when developing applications. I blogged about it in the past (here, here and later here). I also gave a talk about my experience with this approach and how I currently use it at NDC last week (slides are available here, video is here). One problem I faced when trying to build convention validation tests was lack of simple API that would allow me to build the validation rules for my tests. I built a spike of such library (call...
Sztuka programowania 4542 dni, 12 godzin, 40 minut temu 80 źrodło rozwiń
When working with applications that utilize lots of threads and those threads arent particularry long running we can stumble upon a problem that we may lose most of the processing time for thread context switches, so it would be desirable to do all of the processing on a limited number of threads, usualy this can be done using a queue of delegates that each thread will process, but sometimes we cannot have that and still w...
W .NET istnieje wiele sposobów synchronizacji pracy wątków. O dużej części z nich pisałem już na blogu (z ciekawszych np. klasa Barrier ). Najpopularniejszym i najłatwiejszym sposobem jest użycie słowa kluczowego lock. W wielu przypadkach jest to najlepszy i najbezpieczniejszy wybór. SpinLock to zupełnie inne podejście. W przypadku lock, wątek jest usypiany i budzony gdy przyjdzie na niego kolej. Ma to kilka poważnych wad. Wiążą się one z szeregowaniem oraz zmianą kontekstu. Zmiana kontekstu jest dość c...
WeakReference i cache Zacznijmy od tego, co to jest cache? Za Wikipedią: Pamięć podręczna (ang. cache) – mechanizm, w którym część spośród danych zgromadzonych w źródłach o długim czasie dostępu i niższej przepustowości jest dodatkowo przechowywana w pamięci o lepszych parametrach. Ma to na celu poprawę szybkości dostępu do tych informacji, które przypuszczalnie będą potrzebne w najbliższej przyszłości. Na początek trochę interfejsów (kontraktów). Dane odc...
Architektura 4606 dni, 11 godzin, 29 minut temu 223 źrodło rozwiń
Rozważmy następujący. Co jest największym problemem tego kodu? Wszystkie przykłady wymyślam na bieżąco dlatego oprócz głównego problemu, który chce zaprezentować w poście, istnieje kilka pobocznych.
W wielu publikacjach service locator podawany jest jako wzorzec projektowy, doskonale nadający się do implementacji inversion of control. W poście jednak chciałbym przedstawić drugą szkołę, która uważa, że ten wzorzec jest “brzydki” i powoduje ogromne zamieszanie. Przede wszystkim odpowiedzmy sobie kiedy używamy podejścia IoC? W aplikacjach tymczasowych? Prototypach? Raczej nie… Początkowy czas na napisanie aplikacji IoC może okazać się dłuższy a korzyści nadchodzą dopiero po kilku miesiącach implementa...
Architektura 4585 dni, 19 godzin, 41 minut temu 313 źrodło rozwiń
When working with multi threaded applications, we tend to spawn worker threads which can lead to ineffective code when not done correctly, for example threads will not get reused and will be recreated for each work items. The solution to all those problems is a ThreadPool which reuses threads and queues work items that are consumed by those threads. This sort of implementation while simple can have side effects as unless the pool Queue is immutable it will have to be locked each time an item Enqueued and...