Font Awesome to zestaw wektorowych ikon w postaci fontów. Około 250 popularnych, darmowych, w pełni skalowalnych ikon kontrolowanych z poziomu CSS. W paczce instalacyjnej dostępnej pod tym adresem dostarczone są podstawowe pliki z definicjami klas CSS, SASS, LESS oraz ikony w postaci fontów w formatach .eot, .svg, .ttf,, .woff i .otf.
Strona głównaUżytkownik
Paweł Łukasik | użytkownik
“Ciągły rozwój” jest, zdawałoby się, charakterystyczną cechą dla naszego zawodu. Nie tylko naszego oczywiście, ale my, programiści, szczególnie lubimy myśleć o sobie jako o tych, którzy nigdy nie stoją w miejscu i ciągle poznają nowe/lepsze techniki, rozwiązania, praktyki. Warto jednak zatrzymać się czasem na chwilę i zastanowić: czy ja sam nie odstaję od tego au...
W zeszłym tygodniu internety obiegła wiadomość, jakich mało: Microsoft oficjalnie uznał przewspaniałość Gita! Może jednak przyjdzie kiedyś czas, gdy nie będę musiał się wykłócać ze zwolennikami TfuFSa i tłumaczyć po milion razy jak to narzędzie, a szczególnie jego utrata kontroli nad wersją, jest bardzo, bardzo złe, słabe i szkodliwe?
Nie, nie nawiązuje tutaj to wspaniałego meczu Polska – Irlandia gdzie Polacy pokazali po raz kolejny, że są piłkarzami… wannabe. Modern.ie to projekt ms, a, że tyczy on IE to stwierdzili, że wykupią domenę irlandzką. I tyle zależności. Kropka :)
O długu technologicznym ciąg dalszy. Tym razem będzie o managemencie czyli o wszelkich kierownikach, dyrektorach, leadach, dev leadach, pm-ach, project i product managerach i wszystkich innych, którzy mają pozycję decyzyjną. Przez to rozumiem wszystkie te osoby, które między innymi powiedzieć kiedy będzie nowa wersja i co w jej zakres wchodzi. Wydawało Ci się, że to tylko lenistwo programistów wpędza zespoły w długi? Otóż nie. Nie mały wkład w to ma management (zarząd w j. polskim ma troc...
Me z .NET tete-a-tete » Nadeszła pora na cykl publikacji: „Historia pewnej refaktoryzacji”. Część 6.
Do tej pory udało nam się wyodrębnić kod do refaktororyzacji do oddzielnego pliku i przygotować automatyczne testy, które będą zabezpieczeniem przed naruszeniem funkcjonalności kodu. W toku tych działań umknęła jednak jedna kwestia...
Sztuka programowania 4332 dni, 19 godzin, 52 minuty temu 57 źrodło rozwiń
Kolega przeprowadzał kiedyś zdalne interview z programistą. W teorii wszystko było jak należy – ziomek interesował się zagadnieniami spoza pracy czysto zawodowej, prowadził bloga, używał Resharpera… No i właśnie przy Resharperze pojawiło się pierwsze zaskoczenie: używał go za pomocą MYSZKI! WTF? Normalnie Mouse Driven Development I...
W NuGet fajne jest to, że jeżeli w firmie tworzycie paczki, których nie chcecie upubliczniać to macie taką możliwość. Ja ostatnio przekonałem częściowo firmę by z tego skorzystała, i zamiast mieć referencje po katalogach (co wymaga by każdy miał zgodną strukturę katalogów) lub referencje poprzez duplikowanie projektów, miała własny serwer NuGet do którego będziemy publikować paczki dla naszych lokalnych projektów.
W wielu zespołach jest “guru”, który decyduje o architekturze, praktykach, narzędziach itd. Reszta zespołu, prawdopodobnie mniej doświadczona, podąża wytyczonymi przez niego ścieżkami. System się buduje, każdy klepie swoje, mijają miesiące, kolejne ficzery “się dodają”… a rozwój zespołu stoi w miejscu.
Dzisiaj krótko o tym, jak poprawić wydajność pobierania danych z wykorzystaniem Entity Framework. Entity Framework ma wbudowany mechanizm śledzenia zmian na obiektach. Dzięki niemu Entity Framework wie, który obiekt jest nowy i że trzeba go dodać do bazy, co można zaktualizować, jakie referencje usunąć, zmienić, itp. Ficzer niby fajny, ale często przeszkadza – szczególnie, jeżeli dane chcemy jedynie pobrać i wiemy, że nie będziemy ich modyfikować.
Bazy danych i XML 4339 dni, 14 godzin, 13 minut temu 196 źrodło rozwiń
This post is secod part of my Back to basics: on testing series.Developers writing tests People new to software, or coming from organizations where all testing is done by dedicated people often find the idea of developers doing testing bizarre. After all, we're the highly trained, educated professionals. We get payed to do the hard bits. Clicking around the UI to see if a label is misaligned or an app crashed surely ...
Sztuka programowania 4340 dni, 12 godzin, 22 minuty temu 61 źrodło rozwiń
Dzisiaj będzie o długu technologicznym, czyli o sprytnie ukrywającym się koszcie projektu. Koszcie, który z czasem potrafi zabić najlepsze projekty a nawet firmy. „As an evolving program is continually changed, its complexity, reflecting deteriorating structure, increases unless work is done to maintain or reduce it.” Meir „Manny” Lehman 1980 Parafrazując ciągle zmieniający się program zwiększa swoją złożoność o ile nie pochylimy się nad kodem aby ją zmniejszyć. Pisanie programów jest ł...
Kilka tygodni temu na devPytaniach pojawiło się pytanie “Jak motywować programistę?“. Wtedy się nie udzieliłem, ale właśnie naszły mnie refleksje poniekąd w tym temacie. Opiszę na swoim przykładzie.
W poprzednim poście - ASP.NET MVC - zabezpieczenie przed Cross-Site Request Forgery - opisałem podstawowy mechanizm zabezpieczania się przed Cross-Site Request Forgery. Ma on jednak pewne ograniczenia. Zwykle 'AntiForgeryToken' przesyłany jest tylko razem z żądaniem typu POST - raczej nie stosuje się żądań typu GET do zatwierdzania formularzy. Typowy kontroler posiada najczęściej wiele akcji POST, jeśli więc chcielibyśmy aby w naszej aplikacji wszystkie formularze były zabezpieczone przed CSRF, musieliby...
ReadOnlyCollection jest wraperem na kolekcję zabezpieczającym ją przed modyfikacjami. Nie tworzy on ponownie elementów a jedynie przechowuje oryginalną kolekcję, dzięki czemu wszelkie wykonywane bezpośrednio na niej operacje są w nim odzwierciedlane. Zasada działania ReadOnlyCollection jest bardzo prosta: jeżeli wywołana zostanie na nim metoda modyfikująca kolekcję pojawi się wyjątek, w przeciwnym wypadku ta sama metoda zostanie wywołana na oryginalnej kolekcji.
Pod jednym z ostatnich postów wywiązała się krótka dyskusja na temat komentowania kodu i postanowiłem poczynić follow-up w postaci osobnej notki. Mam cały czas na myśli oczywiście komentarze wyjaśniające działanie kodu a nie zakomentowany kod. Zakomentowany kod powinien być usuwany na poziomie repozytorium w momencie check-ina i problem mielibyśmy z głowy. Na ten temat nawet nie będę się rozwodził.
Sztuka programowania 4352 dni, 1 godzinę, 7 minut temu 172 źrodło rozwiń
autor Git jest the best – to wie chyba każdy kto czyta tego bloga. Może niekoniecznie się z tym zgadza, ale przynajmniej wie:). Wydaje mi się, że to jedyny kawałek softu, na który nigdy nie narzekałem… Aż do niedawna. Przyszło mi pracować przy wieloletnim projekcie, którego repozytorium liczone było w gigabajtach. Za pomocą Git-TFS ściągnąłem sobie historię, a tam, jak się można domyślić, cały TfuFSowy syf. Czyli na przykła...
Jako osoba często prezentująca postanowiłem co jakiś czas dzielić się interesującym tip&trickiem usprawniającym proces prezentacji Dzisiejszy wpis będzie dotyczył prezentowania kodu, co dzieje się najczęściej w obecności Visual Studio. Problem jaki się pojawia to wielkość czcionki, którą wykorzystujemy. Na co dzień podczas pisania aplikacji pewnie mało osób wykorzystuje dużą czcionkę bo niewiele kodu zmieści się wtedy na ekranie. Jednak podczas prezentacji sytuacja ta jest zupełnie inna. Musimy zape...
W miniony weekend postanowiłem zaradzić coraz większemu zamulaniu pracowego laptopa. Wziąłem swój zakurzony, nieużywany od wielu miesięcy 120GB SSD OCZ Vertex2, wsadziłem jako główny dysk do Vostro i, dając się ponieść chwili, wrzuciłem nań Windows 8. Wszystko poszło zadziwiająco sprawnie i prawie bez problemów, i wreszcie komputer jest gotowy do pracy po 15 sekundach od wciśnięcia "on" a nie po 15 minutach. Ale ja nie do końca o tym...
Jestem zwolennikiem terminologii angielskiej, czyli wszystkie identyfikatory w kodzie są w tym właśnie języku. Dzięki temu kod rzeczywiście jest samodokumentujący się, bo nie dławi go dysonans angielskiej składni i polskiej terminologii, który nieodwołalnie prowadzi do identyfikatorów typu „ponglish„, np. BeforeZapisz, RestoreZasoby...
Sztuka programowania 4405 dni, 1 godzinę, 47 minut temu 131 źrodło rozwiń