.NET pozwala na tworzenie aplikacji na wiele platform. To pierwszym z serii artykułów, w których pokażę swój pomysł na ożenienie WPF, Silverlight i Windows Phone. W tym znajdziecie trochę ogólnej teorii oraz informację o sposobach współdzielenia plików.
Strona głównaUżytkownik
Arvangen | użytkownik
Architektura 4661 dni, 23 godziny, 23 minuty temu 115 źrodło rozwiń
Tworząc aplikację, która operuje na jakichkolwiek danych, które mają być dostępne również w przyszłości, szybko dochodzimy do momentu, kiedy to musimy wybrać odpowiedni sposób składowania tych danych. Po szybkim namyśle, przyjdzie Wam z pewnością kilka propozycji: Tekstowy plik danych o określonej strukturze Plik XML (można korzystać z serializacji) Baza danych Każde z tych rozwiązań ma swoje określone wady i zalety, a wszystko zależy również od skali projektu. W moim przypadku miałem właśnie do czy...
Bazy danych i XML 4650 dni, 17 godzin, 21 minut temu 349 źrodło rozwiń
Z biegiem lat, mam nieodparte wrażenie, że doba staje się coraz bardziej krótsza. Brakuje mi czasu na wiele różnych rzeczy. Obojętnie czy jest to pisanie kodu, czytanie książek, czy też nauka. Problem ten dotyczy również bloga, dlatego też spróbuję rozwiązać go w pewien sposób, wprowadzając nowy rodzaj tekstów oznaczonych tagiem Szybkie porady. Głównym zadaniem wpisów oznaczonych takim znacznikiem, będzie rozwiązanie pewnych, jasno określonych problemów. Teksty tego typu mogą pojawić się właściwie w każd...
Architektura 4644 dni, 12 godzin, 47 minut temu 165 źrodło rozwiń
Z serii: artykuły dla zielonych, może komuś pomoże zrozumieć czym są interfejsy w technologii .NET
Czasami potrzeba dodać atrybuty do właściwości/metod klasy, która została stworzona automatycznie przez jakiś designer (na przykład przez ORM). Modyfikowanie klasy bezpośrednio nie ma sensu, ponieważ może ona zostać nadpisana i nasze zmiany zostaną niestety utracone. Atrybuty takie można określić w oddzielnym pliku. Czyli na przykład zamiast:using System; using System.ComponentModel.DataAnnotations; using System.Web.Mvc; public class Product { [HiddenInput(DisplayValue=false)] public i...
Artykuł ten w przystępny sposób przedstawia tytułowe zagadnienia osobie, która nie miała z nimi styczności.
Proces tworzenia prostej gry. Jeżeli jesteś początkującym programistą i chcesz napisać pseudoużyteczny program z wykożystaniem Visual Studio i Windows Forms – ten wpis jest właśnie dla Ciebie. Jeżeli jesteś bardziej doświadczonym programistą, chcesz się trochę pośmiać / przeczytać dzienną normę kiepskiego kodu / powytykać kilka błędów i z wielką satysfakcją wyszydzić autora, bądź też pomóc zrozumieć autorowi jego błędy (niepotrzebne skreślić) – też możesz przeczytać ;-)
Omówienie zasad tworzenia płytkich i głębokich kopii obiektów w języku C#.
Artykuł napisany przez początkującego programistę przedstawia opis krok po kroku tworzenia aplikacji wyświetlającej nazwy krain na mapie Śródziemia. Młody autor ma nadzieję nauczyć się czegoś od doświadczonej społeczności .net i pomóc jej mniej zaawansowanym członkom.