Tym artykułem rozpoczynamy serię wpisów dotyczących jednego z API wchodzących w skład .NET Framework – WCF (Windows Communication Foundation). Dowiesz się czym jest WCF i „z czym się go je”. Seria artykułów o WCF pomoże Ci się przygotować do egzaminu 70-503. Wpisy będą doskonałym materiałem do powtórki i przypomnienia sobie zagadnień – więc zapraszam do śledzenia kodzimy.net WCF? WTF! WCF (Windows Communication Foundation) – jest to jedno z API .NET Framework. Dzięki WCF będziesz w stanie p...
Strona głównaUżytkownik
kodzimy-net | użytkownik
Gdy już kończymy pisać program na którym zarobimy pierwszy milion większość z nas chciałaby stworzyć do niego własny instalator. Oczywiście możesz spakować aplikację i pozwalać użytkownikom ściągać gotowy plik wykonywalny, ale co gdy zajdzie potrzeba wprowadzenia np. Klucza sprawdzającego oryginalność nabytego programu lub zwykłej rejestracji użytkownika w serwisie?Setup Wizard Zacznijmy więc od stworzenie prostego instalatora aplikacji. W Solution Explorer dodajemy nowy projekt: Add -> New Pr...
Sztuka programowania 4524 dni, 8 godzin, 31 minut temu 147 źrodło rozwiń
Dzisiejszy wpis będzie poświęcony opisowi programu z zajęć „baza hoteli”. Co prawda z bazą ma on nie wiele wspólnego, bardziej miał nam przybliżyć ideologię tworzenia aplikacji z więcej niż jednym okienkiem. Specyfikacja Napisz program służący do przechowywania danych o różnych hotelach. Program miał się składać z dwóch okienek. Pierwsze służące do prezentacji danych z możliwością usuwania. Drugie okienko – dodawanie/edycja danych. Do zaprojektowania okienka i nad innymi elementami musieliśm...
Większość aplikacji Windows Forms, kojarzą nam się z prostokątną formą koloru szarego z naniesionymi kontrolkami i tytułowym paskiem. Nie jest to jednak reguła. Nasze aplikacje mogą mieć nieregularny kształt (chmurka, serduszko, etc). Dzięki temu można uzyskać bardzo ciekawie wyglądający program, a odpowiednie skonfigurowanie formy opiera się na kilku prostych krokach. Właśnie to opiszę w dzisiejszym artykule. Całość będę oprogramowywał w C#. Przygotowanie kształtu formu Przygotowanie musimy ...
W tym wpisie opiszę od A do Z jak zrobić grę kółko krzyżyk w postaci graficznej aplikacji. Użytkownik będzie miał możliwość gry z komputerem na różnych poziomach „inteligencji”. Całość opakujemy w ładne GUI, użytkownik będzie mógł sterować grą za pomocą myszki. Taki program może być dobrym ćwiczeniem dla początkujących koderów – których serdecznie zapraszam do lektury. GUI Na początek wstawię screeny napisanego przeze mnie programu. Ma to wam przybliżyć efekt, do którego będziemy dąż...
Programując, wcześniej czy później będziemy zmuszeni nauczyć się obsługi zdarzeń (events). Opisując program z laborek wyjaśnię jak korzystać ze zdarzeń według wzorca .NETu. Zdarzenia Początkujący programiści mogą nie wiedzieć czym są zdarzenia, ale zapewne ich używają. Bo czy nie zdarzyło się komuś wpisać fragmentu kodu do Form1Load(…) lub button1Click(…)? Podejrzewam, że takich osób jest niewiele. Tak jak w życiu codziennym, tak i w programowaniu są pewne zdarzenia na które musimy odpow...
W kolejnym artykule chciałbym przedstawić podstawy pisania usług sieciowych w WCF (Windows Communication Foundation) oraz łączenia ich z aplikacją klienta. Wszystko omówię na przykładzie bardzo prostego przykładu. Stworzę prosty kalkulator, który będzie umożliwiał dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie dwóch liczb. Zaczynamy!
Bardzo często się zdarza, że używana przez nas wartość nie jest dogodnego dla nas typu. Co zrobić gdy chcemy dodać do siebie dwie liczby, a jedyne co mamy to ciągi znaków? W tym artykule zajmiemy się właśnie tym zagadnieniem. Istnieją cztery zasadnicze rodzaje konwersji: -konwersja niejawna(implicit) -konwersja jawna(explicit, casts) -konwersje użytkownika -konwersja poprzez klasę pomocniczą Konwersja niejawna Dla tego przypadku konwersja odbywa się bez wiedzy użytkownika. Używan...
By móc cokolwiek napisać w dowolnym języku programowania, musimy się zapoznać z typami danych na których dany język operuje. W tej części kursu postaram się przybliżyć najważniejsze z nich oraz wyjaśnić terminy z nimi związane.
Można by rzec ,,Im głębiej w las tym ciemniej”. Po zapoznaniu się ze wcześniejszymi artykułami na temat Klas w C# i Dziedziczenia przyszedł czas na klasę object, klasy abstrakcyjne, instancje i struktury. Może nie są to bardzo trudne zagadnienia ale jeżeli poznasz je i zrozumiesz będziesz mógł tworzyć programy wydajniejsze i bardziej skąplikowane. Zapraszam do lektury.
Ostatnio pisałem program do rozwiązywania sudoku. Postanowiłem, że cyfry sudoku będę wyświetlał w osobnych TextBox’ach. Nie byłoby w tym nic zastanawiającego, gdyby tych textboxów nie było 81, wyobraźcie sobie ich rysowanie poprzez przeciąganie myszką, już nie mówiąc o problematycznym odczytywaniu z nich danych. Na przykładzie tego prostego programu spróbuję zobrazować jak podejść do rozwiązywania podobnych problemów. Każda kontrolka na formie ma swoją reprezentację w postaci typu, której m...
mijagiC# W życiu każdego programisty przychodzi moment (dość szybko ), kiedy zwykłe zmienne przestają być wystarczające. Potrzebujemy „miejsca” na przechowywanie porcji danych. W rozwiązaniu tego problemu pomogą nam tablice. Najprościej mówiąc tablica to zarezerwowany obszar w pamięci (zestaw zmiennych), tego samego typu, który jest podzielony na tzw elementy.Tablice jednowymiarowe Tablice jednowymiarowe, jak sama nazwa wskazuje mają tylko jeden wymiar, a ich reprezentacje fizyczną możemy sobie wyob...
Architektura 4626 dni, 11 godzin, 23 minuty temu 200 źrodło rozwiń
Często zależy nam by pewien obiekt przechowywał w sobie wartości tylko z określonego zbioru. W takiej sytuacji z pomocą przyjdzie nam typ wyliczeniowy.
Klasy są chyba najbardziej skomplikowanym działem języka C#, a z pewnością najbardziej rozbudowanym. Każda osoba starająca nauczyć się języka będzie musiała się z nimi zapoznać. Klasy w C#, tak jak w większości języków obiektowych, są schematami na podstawie których budowane są obiekty… …I to by było na tyle jeśli chodzi o teorię, czas na trochę kodu!