Jakiś czas temu postanowiłem rozpocząć moją przygodę grafiką 3D generowaną za pomocą Windows Presentation Foundation (WPF). Muszę przyznać, że biorąc pod uwagę prostotę z jaką można tworzyć grafikę 3D jest to na prawdę dobre narzędzie. Bez większych problemów opanowałem generowaną przy pomocy trójkątów w przestrzeni grafikę, tym bardziej, że bardzo wiele artykułów opisuje właśnie te elementy. Schody pojawiły się w momencie, gdy postanowiłem dodać do moich grafik 3D jakieś napisy. Dlatego właśnie tworzeni...
Strona głównaUżytkownik
kombain | użytkownik
Okazuje się, że użycie skinned model processora stworzonego w samplu Microsoftu, może przysparzać pewne problemy. Jakie? W zależności od karty graficznej meshe, które nie posiadają tekstury (a np. mają kolor zlinkowany do modelu w programie do grafiki 3d), renderowane są na czarno lub biało. Mimo, iż w przypadku BasicEffecta wszystko wyświetla się prawidłowo.Nie wyglądało to za ciekawie, dlatego postanowiłem p...
Wraz ze wzrostem popularności platformy .NET oczywistym stał się fakt, że zaczną powstawać i rozwijać się narzędzia służące do tworzenia aplikacji multimedialnych, a przede wszystkim gier. Wspierany przez Microsoft zarządzany DirectX został jakiś czas temu zastąpiony przez XNA – narzędzie umożliwiające łatwe i szybkie tworzenie tego typu aplikacji dla Windows oraz konsoli Xbox360. W ramach Mono został uruchomiony projekt...
W prawie wszystkich językach obiektowych istnieją tak zwane specyfikatory dostępu, przykładem których jest choćby public czy private. Pozwalają one ustalać, jak szeroko dostępne są poszczególne składniki klas w stosunku do reszty kodu. Modyfikatory te występują m.in. w trzech najpopularniejszych, kompilowalnych językach obiektowych: C++, C# i Javie.
Dynamicznie rozwijający się XNA, może się pochwalić naprawdę niezłymi produkcjami. Pomyśleć tylko, że przyszłe rozwiązania Microsoftu podniosą znaczenie i wartość tego, bądź co bądź frameworka, mowa tutaj o Project Nathal (Video), czy Surface (Video z przykłądem aplikacji XNA). Perspektywa ta sprawia, iż wypadałoby pozytywnie spoglądać w przyszłość tego produktu.Jednak XNA to głównie gry. Postanowiłem osobom, które zaczynają...
Na wstępie “krótkie” wprowadzenie – opis książki, którą męczyłem przez ostatnie ładnych “kilka” dni ;) Co uważniejsi z czytelników zauważyli malutki widget po prawej stronie – “Obecnie czytam”. Właśnie wymieniła się w niej książka. Skończyłem czytać “CLR VIA C#” Richtera, zabieram się za “VISUAL C# 2005: THE BASE CLASS LIBRARY” Balena. Z tą książką powinno pójść łatwiej i szybciej niż z Richterem (takie mam wrażenie).
Często korzystając z komputera mamy swoje szybkie metody dostępu do aplikacji, danych lub innych rzeczy których używamy na co dzień. Zainspirowany książką autorstwa Deborah Kurata ".NET Najpilniej strzeżone tajemnice" postanowiłem spisać triki, które stosuje.
Nie spodziewajcie się długiego postu, krótko i na temat. Ostatnio w moje ręce wpadł projekt, którego jak kod zobaczyłem to nap oczątku złapałem się za głowę a potem przez pół dnia się z niego śmiałem. Nawet nie chodzi o to, że design był zły, choć do najlepszych on nie należy ale ten temat pominę. Chodzi raczej o nazewnictwo użyte w projekcie.
Architektura 5541 dni, 9 godzin, 51 minut temu 212 źrodło rozwiń
Tutaj znajdziecie krótki ale ciekawy wpis o tym jak zacząć zabawę ze sztuczną inteligencją w XNA. Autor tekstu udostępnił również bardzo prostą bibliotekę AI którą możecie się pobawić na początek.
Każdy dobry programista wie, że po skończeniu pracy z obiektem klasy implementującej interfejs IDisposable należy wywołać metodę Dispose (jawnie bądź nie jawnie). Dlatego kiedy ostatnio zobaczyłem kod, w którym programista beztrosko raz po raz tworzy ikonę, a następnie radośnie o niej zapomina powodując wzrost liczby obiektów GDI przez usta przeszły mi dość niecenzuralne słowa.
Jamie Zawinski to taki typ programisty, który ja nazywam programistą-MacGyverem. I mówię to z całym szacunkiem. Jamie jest ciężko pracującym programistą, tworzącym przyszłościowe, użyteczne narzędzia, które pozwalają innym ludziom wykonywać ich pracę. Takiego właśnie gościa chcesz mieć w swoim zespole budującym gokarty, ponieważ jego ulubionymi narzędziami są: taśma klejąca i WD-40. I będzie je dzierżył niewzruszenie, dumnie i z gracją, nawet ...
Pewnie nie raz staliście przed sytuacją, w której jakaś z funkcji spowodować może powstanie wyjątku, którego wystąpienie trzeba zalogować i przerzucić go dalej (re-throw), aby aplikacja zajęła się nim jak należy. Jednocześnie idealnie, gdy wyjątek zawierał będzie jak najwięcej informacji. Zalicza się do nich przyjaciel każdego programisty – StackTrace.
Architektura 5545 dni, 15 godzin, 39 minut temu 75 źrodło rozwiń
Cykl autorstwa Macieja Aniserowicza omawiający pisanie testów jednostkowych z wykorzystaniem mocków przy użyciu biblioteki Rhino Mocks.
Architektura 5545 dni, 15 godzin, 39 minut temu 96 źrodło rozwiń
7 rozdziałów z książki "Wstęp do programowania w języku C#" autorstwa Adama Boducha. Przyda się wszystkim początkującym programistom C# :)
Autor: Przypadkiem trafiłem na fajny cheetsheet zawierający zestawienie podstawowych wzorców projektowych, może się komuś przyda :)
Architektura 5547 dni, 7 godzin, 43 minuty temu 366 źrodło rozwiń
* Generate constructor from properties (VS)* Od dłuższego czasu bardzo brakowało mi pewnej funkcjonalności w Visual Studio 2008. Kto korzystał z open sourcowego Eclipse wie, że mamy tam dosyć rozbudowane możliwości automatycznego generowania kodu - wśród nich właśnie generowanie kodu konstruktora klasy na podstawie jej składowych. Niezwykle przydatne narzędzie - nie musimy mozolnie wstukiwać argumentów konstruktora, którymi nastepnie zostaną zainicjowane...
Oryginalny post: Coding: It's Just WritingAutor: Jeff Atwood W swoim artykule Programistyczne aforyzmy Strunka i Whitea, James Devlin jak zwykle znakomicie opisuje coś, co sam zacząłem coraz częściej dostrzegać w ciągu ostatnich pięciu lat, a mianowicie: Niespodziewany związek pomiędzy pisaniem kodu, a pisarstwem. Prawdopodobnie nie ma na świecie lepszego opracowania na temat pisarstwa niż książka The Elements of Style (w wolnym tłumaczeniu: "Składowe stylu") autorstwa Strunka i Whitea. Jest to je...
Dzisiejszy wpis to praktycznie dokończenie dwóch poprzednich, stanowiące jakieś ich uzupełnienie, lub też swojsko rzecz ujmując ‘dobicie’. Do zbadania na dziś przygotowałem klasy Timer i BackgroundWorker. Ta druga trochę nietypowo, ponieważ wykorzystana zostanie w ‘aplikacji’ konsolowej, a głównym(tak mi się zdaje) jej zastosowaniem są aplikacje okienkowe i puszczanie złożonych czasowo operacji w tle, by GUI nie zostało ‘zawieszone’. Timer(System.Threading) Tutaj prosto i przyjemnie: jeśli chcemy odpala...
« Coś tam robięLoggery, mono, C++ i C#. I Ubuntu… »Wykorzystanie kodu C++ w C# Opublikował/a Kurak w dniu styczeń 10, 2008 Przymierzam się do stworzenia edytora poziomów do Shadow Clones. Zamierzam użyć C# i Windows.Forms – wybór taki głównie z powodu szybkości i wygody pisania, ale także z chęci zdobycia większego doświadczenia w pisaniu na tę platformę. Na razie jednak czynię pewne przygotowania (niewiele ich jest – bo i niewiele ostatnio chce mi się robić) – między innymi uczę się Ale po kolei: zamó...
Mityczne 100% pokrycia W środowisku deweloperskim wciąż żywy jest mit 100% pokrycia kodu testami jednostkowymi. Co gorsza, mit ten ma się równie dobrze (a może nawet lepiej?) wśród decydentów (kierowników, dyrektorów itp.). Celem poniższej notki jest pokazanie, jak bardzo naiwne jest podejście "100% pokrycia". Popatrzmy na następujący trywialny kod: