Każdy z nas uczy się cały życie, ja zaś nauczyłem się czegoś dzisiaj ;) było to na tyle ciekawe dla mnie, że stwierdziłem iż to opiszę :) A morał całej historii podam na końcu ;) Większość z nas zna wyrażenie w C# using, które powoduje wywołanie metody Dispose na obiekcie implementującym interfejs IDisposable. Przykład prostego wykorzystania using, podczas tworzenia pliku i go odczytywania:
Strona głównaUżytkownik
Damian | użytkownik
Chyba każda (nie trywialna) aplikacja potrzebuje przechowywać swoje ustawienia. Niektórzy, aby to osiągnąć tworzą bardzo skomplikowane rozwiązania, które są później trudne do zrozumienia i jeszcze trudniejsze do modyfikacji, czy utrzymania, a przecież jeśli piszemy aplikację na platformie .NET jest to takie proste. W tym krótkim artykule pokazany zostanie właśnie bardzo prosty sposób opisujący jak można przechowywać te ustawienia i jeszcze prostszy sposób jak je zmieniać.
Tworzenie gier zarówno komputerowych jak i konsolowych to skomplikowany proces. Pomijając jego aspekty związane z marketingiem, produkcją, testami, tworzeniem grafiki, dźwięków, muzyki itp., a skupiając się jedynie na pracy programistów, nadal zostaje bardzo duża liczba rzeczy, którymi należy się zająć. Grafika 2D i 3D, fizyka, sztuczna inteligencja, audio, obsługa sieci, wyspecjalizowane narzędzia. Wszystkie te elementy składające się na całość gry muszą zostać...
Autor opisuje podstawowe zagadnienia związane z programowaniem pod Windows Mobile.
Mobile development 5719 dni, 1 minutę temu 109 źrodło rozwiń
Wzorzec ten służy do tworzenia obiektów, które istnieją w rodzinach (są jakoś ze sobą powiązane) i powinny być tworzone razem. Odizolowuje on definicje obiektów, które mają być stworzone i nazwy konkretnych klas od klienta (ponieważ fabryka pośredniczy w tworzeniu tych obiektów). Klient działa jedynie na interfejsach lub klasach abstrakcyjnych.
Architektura 5721 dni, 7 godzin, 26 minut temu 79 źrodło rozwiń
Gutek o CodeContracts w .NET 4.0.