Skip to navigationStrona głównaReturn Siemanko Ostatni mój wpis na tym blogu miał miejsce dziewięć miesięcy temu. Z jednej strony to szmat czasu, z drugiej jednak te miesiące minęły bardzo szybko. Przez ten cały czas dużo pracowałem i przygotowywałem coś co od dawna miałem w swojej liście TODO powiązanej z mojej karierą w programowaniu. Dziś mogę tę pozycję oz...
Strona głównaUżytkownik
Marcin Marcin | użytkownik
Sztuka programowania 2375 dni, 1 godzinę, 51 minut temu 50 źrodło rozwiń
Siemanko W dzisiejszym poście pragnę nieco przybliżyć temat automatycznych testów end2end i pokazać przykładowy teścik. Jak wszyscy pracujący m.in. przy webie wiemy, że ostateczne testy wykonują zazwyczaj ludzie klikając myszką i stukając w klawiaturę. Bez względu na fakt pokrycia kodu testami jednostkowymi, które przed r...
Siemanko Wykorzystując generyczne możliwości C# oraz bibliotekę AutoMapper do mapowania modeli na podstawie konwencji, można zaimplementować np. operacje CRUDowe dla wielu modeli bez potrzeby powtarzania kodu konkretnej implementacji dla konkretnego modelu. Ostatnio, implementując coś w rodzaju kolejki eventów oraz ich obs...
Sztuka programowania 2663 dni, 17 godzin, 18 minut temu 172 źrodło rozwiń
W dzisiejszym poście trzy sposoby pisania natywnej aplikacji dla androida w Xamarin.Android. Trzy zupełnie identyczne aplikacje pod względem funkcjonalnośći i UI jednak zupełnie inne pod względem architektury kodu i struktury projeku. Sama aplikacja banalnie prosta bo wpis ten traktuje o podejśc...
Mobile development 2760 dni, 56 minut temu 108 źrodło rozwiń
Siemanko. Jak już wspominałem we wcześniejszych postach od pewnego czasu staram się zgłebiać wiedzę na temat systemów rozproszonych i podejścia DDD. Im głebiej w las tym bardziej się jaram i zarazem dostrzegam ułomności standardowego monolitycznego podejścia do budowania aplikacji z pseudo warstwami abstrakcji, ...
Programowanie rozproszone 2771 dni, 1 godzinę, 1 minutę temu 305 źrodło rozwiń
Siemanko Ostatnio (dopiero?) podczas zgłębiania wiedzy o mikroserwisach usłyszałem o serverless – czyli architekturze webowej, która nie wymaga klasycznego serwera. Opiera się ona na wywoływaniu funkcji będących w chmurze. Oczywiście my te funkcje musimy napisać i wrzucić do chmury. Obsługę funkcji wg mojej wied...
Programowanie rozproszone 2795 dni, 27 minut temu 77 źrodło rozwiń
Siemanko Ostatnio zakupiłem polecaną przez kilka znanych osobistości w polskim community książkę „Microservices in .NET Core” gdyż temat mnie interesuje i postanowiłem przyjrzeć sie temu bliżej. We wstępie autor informuje iż w stacku technologicznym wykorzystywanym w przykladach w książce góruje Nancy, której au...
Siemanko W poprzedniej części poruszaliśmy trochę graczem. Jednak wtedy gracz mógł przechodzić również przez przeszkody co jest oczywiście zjawiskiem niepożądanym. Dziś temu zaradzimy.Komponent Collider2D Collider2D to komponent, który pozwala na kolizję między obiektami gry i ich obsługę. Na tę chwilę wymagane...
Daj się poznać 2017 2809 dni, 28 minut temu 29 źrodło rozwiń
Siemanko Dziś poruszamy trochę tą czerwoną kropką, tffu, graczem 🙂Klasa MonoBehaviour MonoBehaviour to klasa, która w Unity jest bazową klasą dla obiektów gry i zawiera wiele metod, które są wywoływane przez silnik Unity w trakcie wykonywanie programu. Jedną z nich jest metoda Update, która jest wywoływana prz...
Daj się poznać 2017 2810 dni, 22 godziny, 34 minuty temu 30 źrodło rozwiń
Siemanko. W dzisiejszym odcinku scena i obiekty gry. W repo jest branch „Prototype” gdzie będę wrzucał wszystkie próbne kody itp. Nie będzie to ani ładne, ani zgrabne ale od tego jest prototyp. Jak ogarnę wszystkie funkcjonalności to wtedy utworzę nowy projekt, który będę już pisał „produkcyjnie” i kod będzie lądował na ...
Daj się poznać 2017 2813 dni, 12 godzin, 20 minut temu 33 źrodło rozwiń