O mnie Posted on Mon 11 February 2019 in .NET With many great features C# 7 comes with new and shiny pattern matching. I know that this feature is less usable then in other languages, but it add new possibilities to coding. In this article I want to share with you my experiments with monads.Optional I believe that some of you know that null exception is big pain in developer life. I hear that even null creator say that this was a "billion-dollar mistake" to invent null. In other hand some l...
Strona głównaUżytkownik
SzymonW | użytkownik
Sztuka programowania 2457 dni, 12 godzin, 59 minut temu 167 źrodło rozwiń
O mnie Posted on czw. 30 listopad 2017 in Inne Cześć, pod poprzednim artykułem pokazało się kilka komentarzy, które uświadomiły mi, że to co napisałem nie jest do końca kompletne i usystematyzowane. Dziś postaram się nieco uzupełnić poprzedni wpis dodając elementy, które były treścią komentarzy. Zacznijmy standardowo od aspektów związanych bezpośrednio z pracą programisty, tak bez wchodzenia w konkretną technologię. Na pewno brakowało czegoś na temat rozwiązywania problemów. Jest to umiejęt...
Cześć. Ostatnio nie mam zbyt wiele czasu pisać, ale jest jeden temat na który powinienem się wypowiedzieć. Kilku moich znajomych próbuje się przekwalifikować z jakieś innej dziedziny na programistę lub dostać prace w it, więc zadają mi pytania jak to zrobić. Jestem dość specyficzną osobą, to znaczy odnalazłem pasję w programowaniu i poza pracą prowadzę tego oto bloga, rozwijam swój autorski silnik do gier oraz narzędzia do niego, więc poświęcam ...
Cześć. Jakiś czas temu natchnęło mnie i postanowiłem ogarnąć coś, żeby 2DXnegine budował się na serwerze Continous Integration. Dla niezaznajomionych z tematem Continous Integration to taki twór, który po każdym commicie będzie pobierał do siebie nasze źródła, kompilował je i odpalał testy - po tym wszystkim możemy gdzieś naszą zbudowaną aplikacje wystawić i robić jeszcze inne cuda, o których jeszcze nie pomyślałem. Na rynku istnieje parę...
Cześć. Dużo się ostatnio naoglądałem i naczytałem o DDD i architekturze port-adapter i tak zacząłem rozmyślać jak to osiągnąć, choćby w kontekście tooli, które piszę do swojego silnika. Z tego co zauważyłem, to w projektach z którymi przyszło mi pracować, większość klas jest publiczna. Jest to zrozumiałe, chcemy mieć testy lub nie mamy testów, ale wszyscy piszą public, więc co to za problem. No niestety problem jest, wynika on z tego, że udostę...
Sztuka programowania 2595 dni, 16 godzin, 26 minut temu 181 źrodło rozwiń
Cześć. Dziś będzie trochę o narzędziach pracy. Jak wiadomo przynajmniej do niedawana, jako .NET developerzy mieliśmy jedno IDE, czyli Visual Studio ewentualnie jak ktoś chciał mógł używać MonoDevelop. Obecnie po ostatnim otwarciu się Microsoftu na świat Open Source pojawiało się masę edytorów wspierających C# i IntelliSense za pomocą OmniSharp. Dodatkowo kawałek .NET'owego tortu chce uszczknąć JetBrains za pomocą swojego IDE Rider. Jak widać w ...
Cześć. Ostatnio przedstawiłem wam zamysł mojego modułowego systemu do tworzenia tooli CLI w .NET Core. To co będę prezentował w tym poście jest to implementacja POC, więc kod momentami jest robiony na szybko. Będę pisał o tym co myślę, że można jeszcze poprawić w dalszej części artykułu. Na początku zanim pojawi się kodzik opiszę na czym opiera się całe rozwiązanie. Aplikacje CLI postanowiłem zamodelować za pomocą handlerów. To co wpisujemy do k...
Architektura 2615 dni, 15 godzin, 36 minut temu 51 źrodło rozwiń
Cześć. Ostatni post o automatycznej rejestracji komponentów w Autofac był jedynie wstępem do tego co chcę osiągnąć w narzędziach, które obecnie pisze. Co do samych narzędzi to chciałbym mieć takie oto rozwiązania:Texture packer - narzędzie do pakowanie spritesheetów i animacji, które będzie rozumiał 2DXngine,Project generator - generuje podstawowy projekt 2DXngine z odpowiednią wersją silnika. Tworzy podstawową strukturę plików, kompiluje proj...
Architektura 2619 dni, 18 godzin, 4 minuty temu 50 źrodło rozwiń
O mnie Posted on niedz. 20 sierpień 2017 in .NET Cześć. Dawno mnie nie było, ale ostatnio w większym stopniu skupiłem się na 2DXngine, więc czasu na pisanie postów automatycznie jest mniej. Ze względu na to, że obecnie implementuję narzędzia potrzebne do pracy z silnikiem (repo jest TU) chciałem nieco napisać o mechanizmach, które tam tworzę. Po pierwsze całość będzie napisana w .Net Core ze względu na to, że jest to framework multiplatformowy, a ja jeszcze Core nie próbowałem, a uważam, że ...
Sztuka programowania 2617 dni, 17 godzin, 24 minuty temu 91 źrodło rozwiń