Krótka lekcja na temat tworzenia imperatywnych pętli oraz konstrukcjach warunkowych czyli ifach. Przedstawiłem także metodę przekształcania imperatywnych pętli w funkcje rekurencyjne. Do postu dołączam dwa przykładowe programy (rozwiązanie dwóch zadań ze strony projecteuler.net).
Strona głównaUżytkownik
sebastian | użytkownik
Ostatnio pracuje nad programem do symulacji. Mój edytor symulacji złożony jest z tysięcy kwadratów (System.Windows.Shapes.Rectangle). Potrzebowałem wypełnić niektóre kwadraty tekstem. Rozwiązaniem było użycie VisualBrush. Użyłem kodu który znalazłem w dokumentacji VisualBrush na MSDN. Nie mogłem sobie jednak poradzić z dodaniem marginesu do tekstu, tak aby tekst nie przylegał do obramowania kwadratu.
Jeden artykuł tutorialu nie czyni, dwa może też nie, ale cieszę się, że pomysł nie upadł, dziś kolejna odsłona wstępu do F#. Postanowiłem urozmaicić moje wpisy i na końcu każdego artykułu postaram się zamieścić jakąś ciekawą funkcję w F# używającą (lub nie :) ) opisywanych elementów języka. W tej części tutorialu F# przedstawię: -opowiem więcej o wykorzystaniu funkcji -słowo kluczowe use -dopasowywanie wzorców -przedstawię jak tworzyć funkcje rekurencyjne> -napiszę o operatorach Zgodnie z zapowiedz...