Strona głównaUżytkownik

http://jakub-florczyk.myopenid.com/ | użytkownik

http://jakub-florczyk.myopenid.com/
http://jakub-florczyk.myopenid.com/
3 224,66
4306 dni, 15 godzin, 50 minut temu
18 marca, 2009
dotnetomaniak.pl

Na rynku wydawniczym pojawiła się ciekawa pozycja związana z programowaniem gier na platformę Windows Mobile: “Windows Mobile Game Development”. Choć książek o samej platformie WM jest dość sporo, to jednak o programowaniu gier jest jak na lekarstwo. Mimo, iż nadchodzi Windows Mobile 7 trzeba pamiętać, że Microsoft przez jeszcze nie określony czas będzie wspierał niższe platformy przez co książka jest wciąż na czasie. A muszę przyznać, że dawno nie czytałem tak dobrej książki.

Jakub Florczyk » “Windows Mobile Game Development”

API kamery w narzędziach CTP dla Windows Phone 7 Series nie zostało oficjalnie opublikowane i jeszcze nie możemy z niego korzystać. Jednakże przeglądając dump-a emulatora WP7S znalazłem plik o nazwie GACCaptureApiManagedv1000cneutral_1.dll (znajduje się w ścieżce \SYS\MediaApps).

Jakub Florczyk » Windows Phone 7 Series – API kamery

A właściwie już nadeszło. Okazuje się, że gigant z Redmond słucha i zmienia na lepsze. Lista ostatnich zmian robi wrażenie.

Jakub Florczyk » Windows Marketplace dla mobilnych urządzeń – Idzie lepsze!

Może pamiętacie jak kilka dni temu Mirosoft udostępnił Windows Mobile 6.5.3 Developer Tool Kit po czym instalator zniknął. Szczęśliwcy ci, którzy nie zdążyli go ściągnąć (ja się do nich nie zaliczam) i go nie zainstalowali.

Jakub Florczyk » Windows Mobile 6.5.3 Developer Tool Kit ponownie udostępniony

Książek o programowaniu na platformę Windows Mobile w języku polskim nie uświadczymy. W języku angielskim jest natomiast w czym wybierać. Na samym Amazon-ie jest co najmniej kilka pozycji wartych polecenia. Jedną z nich jest właśnie "Mobile Development Handbook".

Jakub Florczyk » “Mobile Development Handbook”

A propos artykułu RilNET – Radio Interface Layer (RIL) .NET wrapper należy się drobne sprostowanie działania biblioteki a przede wszystkim obsługi lokalizacji.

Jakub Florczyk » RilNET – Radio Interface Layer (RIL) .NET wrapper – sprostowanie

Żeby nie było, iż jestem jednostronny to dla odmiany dziś o firmie Samsung. I o jego w moim mniemaniu cudownym dziecku Samsung Windows Mobile SDK.

Jakub Florczyk » SamsungMobileSDKNET

W kilku krokach i słowach, postaram się wyjaśnić zasadę lokalizacji aplikacji .NET Compact Framework. Wszystko przy uwzględnieniu certyfikowania aplikacji dla Windows Marketplace for Mobile.

Jakub Florczyk – Blog o programowaniu .NET » Lokalizacja aplikacji w .NET Compact Framework

Ostatnim krokiem rejestracji w Windows Marketplace for Mobile w przypadku kiedy mamy zamiar zarabiać na naszych aplikacjach (i tylko w takim) jest wypełnienie i wysłanie formularza W-8. Ponieważ tak jak całą serię piszę w oparciu o swój przypadek, dlatego będziemy wypełniać wersję W-8BEN, która jest przeznaczona dla osób nie będących obywatelami albo rezydentami Stanów Zjednoczonych.

Jakub Florczyk » Windows Marketplace dla mobilnych urządzeń – Formularz W-8BEN

Na początek przyznam się, że zawsze miałem problemy z projektami instalacyjnymi. Dlatego chciałbym w kilku krokach przybliżyć wam mój sposób tworzenia poprawnego CAB-a dla Compact Framework, do którego doszedłem po wielu testach i próbach.

Jakub Florczyk » Poprawny .NET Compact Framework CAB w kilku krokach

Koszty w Windows Marketplace to niestety jeden z bardziej smutnych tematów nowego dzieła Microsoft. Ale zacznijmy od początku...

Źródło: jakubflorczyk.pl
Dziel się z innymi:
Jakub Florczyk » Windows Marketplace – Ile to kosztuje?

Windows Marketplace wystartował. Każdy kto zaktualizuje swój ROM do wersji 6.5 Windows Mobile będzie go miał automatycznie zainstalowanego. Reszta na obecną chwilę może użyć CAB-a opublikowanego na XDA. W skróconym cyklu wpisów chciałbym się podzielić swoimi doświadczeniami i przygodami z Marketplace od strony developera. Serię otwiera rejestracja developera.

Źródło: jakubflorczyk.pl
Dziel się z innymi:
Jakub Florczyk » Windows Marketplace – Rejestracja developera

Ostatnio w wolnych chwilach pracuje nad protokołem OAuth dla Pocket Blip-a wraz z Filipem Tepperem z Blip.pl, który był tak miły i udostępnił mi jedno konto testowe. Problemy pojawiły się już na początku bo w bibliotekach Compact Framework brakuje implementacji HMAC-SHA1. Chciałem sprawę rozwiązać przez użycie OPENNETCF, które mają ten algorytm zaimplementowany, ale niestety pojawiały się błędy których nijak nie mogłem rozwiązać, bo sypały je biblioteki CF-a.

Jakub Florczyk » HMACSHA1 (HMAC-SHA1) w Compact Framework

Jedną z największych bolączek w programowaniu w Compact Framework jest brak implementacji PointF dla platformy Windows Mobile. Mimo braku obsługi w rysowaniu obiektów przy użyciu float Point-a, sama struktura przydaje się w przekształceniach aby uniknąć w nich strat.

Źródło: jakubflorczyk.pl
Dziel się z innymi:
Jakub Florczyk » PointF w Compact Framework

W jednym z poprzednich wpisów opisywałem identyfikację rozdzielczości VGA na urządzeniach Windows Mobile. Pisałem, że kontrolki .NET CE same dopasowują się do aktualnej wartości CurrentAutoScaleDimensions. Tak też działa PictureBox, jednak zawartość kontrolki nie skaluje się automatycznie. A więc jak rozwiązać ten problem?

Źródło: jakubflorczyk.pl
Dziel się z innymi:
Jakub Florczyk » .NET Compact Framework PictureBox w rozdzielczości VGA

Coraz więcej urządzeń Windows Mobile dostępnych na rynku posiada ekrany o wysokich rozdzielczościach (VGA i więcej). Jeżeli właściwość AutoScaleMode na formie jest ustawiona na Dpi, twoje kontrolki zostaną dopasowane automatycznie do aktualnej rozdzielczości. Jednakże jeżeli pewne elementy rysujesz ręcznie jak np. grafiki albo używasz ImageList nie zostaną one dopasowane. A więc jak rozwiązać ten problem?

Źródło: jakubflorczyk.pl
Dziel się z innymi:
Jakub Florczyk » Identyfikacja rozdzielczości VGA na urządzeniach Windows Mobile

Pisząc programy pod .NET Compact Framework Microsoft dostarcza z Windows Mobile SDK zestaw emulatora urządzenia i skórek pod różne rozdzielczości. Znudzony trochę nieciekawym wyglądem postanowiłem stworzyć własną skórkę. A skoro firma HTC udostępniła HTC Touch Pro2 do testów, wybór był oczywisty.

Jakub Florczyk » HTC Touch Pro2 – skórka emulatora

Popełniłem wpis o półprzezroczystych grafikach w .NET Compact Framework. Czas na opis realizacji rysowania grafik z pełnym wsparciem kanału alfa dla każdego pixla z osobna.

Jakub Florczyk » Przezroczyste grafiki w .NET Compact Framework

Po opublikowaniu Microsoft Surface SDK postanowiłem się z nim zaznajomić i popełnić jakąś aplikację. Po obejrzeniu aplikacji do obsługi Twittera - Surface Twitter oczywisty wybór padł znowu na Blipa. Ale po kolei…

Surface Blip 1.0 – wstęp do programowania Microsoft Surface

Inne 5591 dni, 18 godzin, 30 minut temu http://jakub-florczyk.myope... 67 źrodło rozwiń

Treść tego wpisu mógłbym zawrzeć w jednej sentencji: “nie używaj DrawString” i zasadniczo mógłbym zakończyć, ale postaram się udowodnić dlaczego...

Wydajność GDI w .NET Compact Framework – rysowanie napisów
1 2 3