Strona głównaUżytkownik

luki | użytkownik

luki
luki
1 372,06
2519 dni, 6 godzin, 26 minut temu
18 sierpnia, 2016
dotnetomaniak.pl

Zastanawialiście się kiedyś, jak dostać się do szczegółowych informacji na temat komputera przy użyciu .NET’a? Do tego celu służy WMI  (Windows Management Instrumentation). Czym konkretnie jest WMI? Jak mówi polska Wikipedia, jest to: „zestaw protokołów i rozszerzeń systemu Windows umożliwiających zarządzanie i dostęp do zasobów komputera, takich jak adaptery sieciowe, aktualnie otwarte programy, lista procesów, odczyty z wbudowanych czujników temperatury, odczytów woltomierzy ...

Tagi: WMI
Źródło: csharp-dev.pl
Dziel się z innymi:
Odczytywanie informacji o zasobach komputera – WMI i C# – Blog CSharp-Dev.pl

Windows 2666 dni, 15 godzin, 44 minuty temu luki 123 źrodło rozwiń

Myślę, że o czymś takim jak dekompilacja wiele osób już słyszało. Jednak na wstępie przypomnę jeszcze czym właściwie ona jest. Jak wskazuje sama nazwa, jest to proces odwrotny do procesu kompilacji programu. Polega ona, więc na zamianie kodu maszynowego z powrotem na język wyższego poziomu. Należy przy tym zaznaczyć, że dekompiler podczas dekompilacji nie odtwarza oryginalnego kodu, jaki istniał przed kompilacją. Jednak odtwarza kod o takim samym działaniu jak ten źródłowy. W przypadku C# dekompilacja je...

Tagi: Dekompilacja
Źródło: csharp-dev.pl
Dziel się z innymi:
Dekompilacja aplikacji pisanych w .NET – Blog CSharp-Dev.pl

Inne 2675 dni, 12 godzin, 1 minutę temu luki 216 źrodło rozwiń

Biblioteki łączone dynamiczne, czy też po prostu biblioteki klas każdy z nas raczej zna. Są to pliki, z którymi stykamy się na co dzień podczas pracy z systemem Windows. Jednak jakie jest ich zastosowanie? Jak je tworzyć i jak ich używać? Dzisiaj przybliżę trochę ten temat 😉 Pliki dll można nazwać swoistymi kontenerami dla kodu/zasobów. Trzeba jednak  zaznaczyć, że nie są one samodzielnymi aplikacjami. Co to oznacza? Kodu w nich zawartego nie da się wykonać inaczej, jak poprzez wywołanie go w standardo...

Tagi: BIBLIOTEKI, DLL
Źródło: csharp-dev.pl
Dziel się z innymi:
Biblioteki łączone dynamicznie (DLL) – Blog CSharp-Dev.pl

Windows 2686 dni, 16 godzin temu luki 178 źrodło rozwiń

Wszystkie bardziej rozbudowane aplikacje mają to do siebie, że przechowują wprowadzone przez użytkownika dane. Chyba nikt nie wyobraża sobie ustawiania swoich indywidualnych preferencji np. w przeglądarce internetowej, czy w grach po każdym ich restarcie. Byłoby to bardzo niewygodne i denerwujące. Rozwiązać problem zapisu ustawień aplikacji można na różne sposoby. Po co jednak się trudzić, skoro .NET daje nam to „za darmo” 😉 Tak jak już wspomniałem .NET oferuje nam bardzo przyjemną formę zapisywania us...

Źródło: csharp-dev.pl
Dziel się z innymi:
Ustawienia aplikacji w C# – Blog CSharp-Dev.pl

Windows 2689 dni, 6 godzin, 7 minut temu luki 278 źrodło rozwiń

Chyba każdy zgodzi się z tym, że ogromna część oprogramowania przeznaczona jest do użytku przez osoby z różnych części świata – a co za tym idzie posługującymi się różnymi językami. Oczywiście istnieją również aplikacje przeznaczone na „rynek lokalny”, jednak to raczej nisza. Jak zatem w łatwy i przyjemny sposób sprawić, aby nasza aplikacja obsługiwała wiele języków jednocześnie? Sposobów znajdzie się wiele, jednak na szczęście w przypadku .NET’a ta sprawa jest naprawdę prosta 😉 Właściwie do każdego p...

Tagi: Windows, WPF
Źródło: csharp-dev.pl
Dziel się z innymi:
WPF i aplikacje wielojęzyczne – Blog CSharp-Dev.pl

Windows 2700 dni, 15 godzin, 17 minut temu luki 105 źrodło rozwiń

Ten wpis jest skierowany do osób, które chciałyby napisać swój własny plugin do opisywanego przeze mnie wczoraj Cleanera 😉 Zaczynajmy więc! Pierwszą rzeczą, jaką należy zrobić, jest oczywiście stworzenie nowego pustego projektu. Musi być to projekt typu Class Library, a więc biblioteka klas. Po jego kompilacji otrzymamy plik *.dll, który po dodaniu do folderu plugins zostanie załadowany przez Cleanera. Oczywiście pod warunkiem, że zachowamy pewien wzorzec podczas pisania naszego pluginu 😉 Po utworzen...

Tagi: projekty
Źródło: csharp-dev.pl
Dziel się z innymi:
Cleaner .NET – jak pisać własne pluginy? – Blog CSharp-Dev.pl

Windows 2696 dni, 10 godzin, 14 minut temu luki 98 źrodło rozwiń

W końcu po dłuższej przerwie udało mi się przysiąść do pisania tutaj 😉 Przez ostatnie dwa tygodnie (prawie)każdą wolną chwilę poświęcałem programowaniu. Postanowiłem napisać od nowa mój dosyć stary projekt. Poprzednia wersja była napisana w code-behind i generalnie rzecz biorąc… Jej kod był po prostu straszny, jednak nie ma co się dziwić – w końcu był to mój pierwszy pełnoprawny program napisany w c#. O jakim projekcie mowa? Konkretnie o programie do czyszczenia zbędnych w systemie plików. Takich jak pl...

Tagi: projekty
Źródło: csharp-dev.pl
Dziel się z innymi:
Cleaner .NET – krótka prezentacja – Blog CSharp-Dev.pl

Windows 2701 dni, 5 godzin, 20 minut temu luki 245 źrodło rozwiń

Wpadłem dzisiaj na pomysł, że całkiem fajnie byłoby, gdyby przy każdej kompilacji projektu w Visual Studio numerek jego wersji sam się powiększał. Szukałem rozwiązania w internecie – niestety bezskutecznie. Może robiłem to zbyt niewnikliwie, jednak zamiast marnować czas na dalsze poszukiwania postanowiłem… W jakiś sposób sam rozwiązać ten problem. Jak powszechnie wiadomo oprogramowanie zazwyczaj oznacza się dwoma numerami. Są to numer wersji oraz kompilacji. O ile numer wersji zmienia się zwykle tylko w...

Tagi: C# .NET
Źródło: csharp-dev.pl
Dziel się z innymi:
Automatyczne zwiększanie numeru kompilacji (wersji) programu – Blog CSharp-Dev.pl

Inne 2711 dni, 13 godzin, 2 minuty temu luki 208 źrodło rozwiń

Windows tray’a na pewno każdy zna. Jest to ten obszar paska zadań, w którym widoczne są ikony programów działających w tle. Klikając na nie, możemy łatwo wyświetlić okno danego programu. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby klikając na tę samą ikonkę PPM zmienić podstawowe ustawienia programu bez wyświetlania jego okna. Niektóre aplikacje wyświetlają też od czasu do czasu powiadomienia w postaci dymków. Całkiem fajna rzecz. Jak w takim razie się do niej dobrać przy pomocy C#? Pisząc aplikację w technologii...

Źródło: csharp-dev.pl
Dziel się z innymi:
Aplikacja WPF i ikona w systemowym tray’u – Blog CSharp-Dev.pl

Windows 2722 dni, 9 godzin, 32 minuty temu luki 124 źrodło rozwiń

Zacznijmy może od tego, że XML to skrót od od angielskich słów „Extensible Markup Language”, które można przetłumaczyć jako „Rozszerzalny Język Znaczników”. Do czego służy ów język? Jego zadaniem jest przechowywanie w sposób uporządkowany różnych danych. Nie należy jednak mylić go z bazą danych, bo po prostu nią nie jest. Dokumenty XML ze względu na swoją specyfikę, nie są uzależnione od żadnej konkretnej platformy. Można ich używać właściwie wszędzie, od komputera PC, aż do różnych innych dziwnych tworó...

Tagi: C#, xml
Źródło: csharp-dev.pl
Dziel się z innymi:
Odczytywanie dokumentu XML w C# – Blog CSharp-Dev.pl

Bazy danych i XML 2725 dni, 6 godzin, 9 minut temu luki 239 źrodło rozwiń

Dawno nie dodawałem żadnego wpisu na blogu. Dlaczego? Dlatego, że wraz z kolegami postanowiliśmy wziąć udział w konkursie Hackathon Hack Heroes, organizowanym przez apki.org. Przez to nie miałem już czasu, żeby tutaj pisać 😉 Streszczając: jest to konkurs skierowany do uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Pracą konkursową ma być aplikacja lub prototyp aplikacji, która poprawi komfort życia mieszkańców naszego miasta. Technologia, w jakiej tworzony będzie projekt jest dowolna. Co więc my wymyśliliśmy? Jako,...

Źródło: csharp-dev.pl
Dziel się z innymi:
Hackathon Hack Heroes! – Blog CSharp-Dev.pl

Inne 2733 dni, 7 godzin, 12 minut temu luki 58 źrodło rozwiń

Twoim workspace jest katalog w którym uruchomisz Visual Studio Code, za pomocą konsoli, pisząc code . Taki workspace może mieć własny plik konfiguracyjny, możesz go utworzyć przez File->Preferences->Workspace settings. w poście znajdują się ustawienia, które mogą zależeć od rodzaju projektu na którym pracujesz.

Źródło: blog.soltysiak.it
Dziel się z innymi:
Konfiguracja środowiska pracy w Visual Studio Code – Soltys Blog

Narzędzia 2751 dni, 17 godzin, 25 minut temu Paweł Sołtysiak 280 źrodło rozwiń

Szyfry towarzyszą ludzkości już od dawien dawna. Przez wieki powstała ich cała masa. Jednym było bliżej, a innym dalej do doskonałości. Jednak rzeczą, która je łączy jest chęć przekazywania poufnych informacji w taki sposób, aby odczytać mogła je tylko osoba, dla której ta informacja jest przeznaczona. Dobre szyfrowanie ważnych informacji mogło często decydować np. o przegranej bitwie, lub wojnie. Jednak jakie zastosowanie ma szyfrowanie w naszym obecnym codziennym życiu? Zastosowań jest cała masa. Szyfr...

Źródło: csharp-dev.pl
Dziel się z innymi:
Szyfrowanie symetryczne – Blog CSharp-Dev.pl

Inne 2743 dni, 9 godzin, 43 minuty temu luki 183 źrodło rozwiń

Większość aplikacji pisanych w .NET, korzysta z funkcji udostępnianych przez ten framework od wersji 4.0, lub starszej. Dlaczego? Zapewne dlatego, że wersja ta zawiera właściwie 90% rzeczy, które są nam do szczęścia potrzebne. Dodatkowym atutem pisania aplikacji w wersji 4.0 tego frameworka, jest fakt, że to ostatnia wersja dostępna dla Windowsa XP. Jednak co w przypadku, kiedy zdecydujemy się porzucić starego XP’ka  i skorzystać z nowych funkcji, jakie wnosi .NET 4.5? Okazuje się, że napotkamy na mały p...

Tagi: .Net, .NET 4.5, 4.0, C#
Źródło: csharp-dev.pl
Dziel się z innymi:
Jak sprawdzić obecną w systemie wersję .NET’a? – Blog CSharp-Dev.pl

Windows 2749 dni, 17 godzin, 26 minut temu luki 280 źrodło rozwiń

W MonoGame możemy pisać nie tylko gry desktopowe, lecz także gry na platformy mobilne. Co najlepsze, niemal cały kod dowolnej gry napisanej w tym frameworku, możemy po prostu skopiować do nowego projektu przeznaczonego np. dla Androida i skompilować. Ten zabieg powinien wystarczyć, aby móc uruchomić naszą grę na telefonie/tablecie. Oczywiście są rzeczy, na które należy zwrócić szczególną uwagę… O czym przekonałem się na własnej skórze 😉 Na początku chciałem pokazać jak przenieść naszego Snake’a na tele...

Tagi: Android, C#, MonoGame
Źródło: csharp-dev.pl
Dziel się z innymi:
MonoGame – Gry na Androidzie! – Blog CSharp-Dev.pl

Inne 2755 dni, 10 godzin, 46 minut temu luki 44 źrodło rozwiń

W tej części w końcu zajmiemy się stworzeniem tego co najważniejsze – gracza – czyli węża, oraz planszy po której będzie się poruszał. Gra w końcu stanie się grywalna 😉 Zapraszam do czytania! Tą część serii zacząłem pisać w poniedziałek. Wyglądała ona zupełnie inaczej niż wersja, którą za chwilę przeczytasz. Dlaczego w ogóle o tym piszę? Dlatego, że dzisiejszy wpis, będzie napisany trochę w innym stylu. Początkowo chciałem napisać go w taki sam sposób jak poprzednie, czyli co robimy z naszym kodem krok...

Tagi: C#, MonoGame, XNA
Źródło: csharp-dev.pl
Dziel się z innymi:
MonoGame – Tworzymy grę Snake od podstaw! | Część 4 – ostatnia – Blog CSharp-Dev.pl

Inne 2760 dni, 18 godzin, 30 minut temu luki 74 źrodło rozwiń

Korzystając z (późnego)piątkowego popołudnia postanowiłem dodać ten wpis przed czasem. Co prawda jestem trochę śpiący, ale mam nadzieję że nie wpłynie to na jakość dalszej części tego wpisu :P. Tak, więc bez zbędnego przedłużania – zaczynajmy! W tym wpisie zajmiemy się stworzeniem szkieletu kodu naszej gry. Pierwszą rzeczą jaką należy zrobić, to oczywiście utworzenie pustego projektu MonoGame – dokładniej Cross Platform Desktop Project. W poprzednim wpisie tłumaczyłem mniej, więcej co jest od czego, w ...

Tagi: C#, MonoGame, XNA
Źródło: csharp-dev.pl
Dziel się z innymi:
MonoGame – Tworzymy grę Snake od podstaw! | Część 2 – Blog CSharp-Dev.pl

Inne 2767 dni, 16 godzin, 35 minut temu luki 83 źrodło rozwiń

Wakacje się skończyły, z czasem więc jest już trochę gorzej. Jednak udało mi się go trochę wygospodarować, a co najważniejsze znalazły się też chęci. Zaczynam, więc w końcu serię pt. „Tworzymy grę Snake w Monogame” 😉 No właśnie, zanim zacznę serię chcę, żeby było jasne jak będzie ona wyglądać. Wymyśliłem to sobie tak, że podzielę ją (na co wskazuje sama nazwa) na kilka części. Każda z części będzie dokładała do naszej gry jakąś cegiełkę. Dzięki temu będę mógł dokładnie omówić wszystkie kwestie. Muszę ...

Tagi: C#, gry, MonoGame, XNA
Źródło: csharp-dev.pl
Dziel się z innymi:
MonoGame – Tworzymy grę Snake od podstaw! | Część 1 – Blog CSharp-Dev.pl

Inne 2769 dni, 19 godzin, 13 minut temu luki 117 źrodło rozwiń

Niedługo minie miesiąc od tego jak dodałem na tym blogu swój pierwszy wpis. Z tejże okazji postanowiłem przekazać Wam moje przemyślenia z tego, jakże krótkiego okresu. Jednak dla mnie dosyć przełomowego 😉 Przy okazji chciałbym zachęcić wszystkich programistów do prowadzenia własnego bloga – nie ważne czy jesteś początkujący, czy nie. Nie ważne nawet czy potrafisz dobrze pisać. Sam uważam, że do pisarza wiele mi brakuje… Niby już o tym wspominałem w pierwszym poście na tym blogu. Jednak opisałem temat n...

Źródło: csharp-dev.pl
Dziel się z innymi:
Pierwszy miesiąc blogowania – moje przemyślenia – Blog CSharp-Dev.pl

Inne 2774 dni, 18 godzin, 37 minut temu luki 167 źrodło rozwiń

Jest to chyba rzecz najbardziej podstawowa podczas tworzenia jakiejkolwiek gry. Problem w tym, że MonoGame nie udostępnia nam czegoś takiego jak najprostsze przyciski. W takim razie jak rozwiązać problem z MENU w grze? Jeżeli chcesz dowiedzieć się jak ja rozwiązałem ten problem, czytaj dalej ;)

Tagi: C#, MonoGame
Źródło: csharp-dev.pl
Dziel się z innymi:
MonoGame – Jak stworzyć menu gry?

Inne 2781 dni, 14 godzin, 28 minut temu luki 146 źrodło rozwiń

1 2 3

Najaktywniejsi w tym miesiącu