dotnetomaniak.pl

dotnetomaniak.pl - Najnowsze artykuły o .NET - Strona 134

Opublikowano Rozmowa z pewnym developerem: ja: a tu jest ta książka ja: http://www.charlespetzold.com/phone/index.html ja: czytałeś ją ? on: mam pdfa ja: a czytałeś ją ?? on: a powiedz mi kiedy Ręce opadają.Posiadanie książki/pdf-a/ebooka nie jest równoznaczne z przyswojeniem w niej zawartej wiedzy. Niestety dyfuzja tutaj nie działaW naszym zawodzie trzeba znaleźć czas na czytanie książek. Kup kindla i czytaj choćby w toalecieNie czytam książek w pracy, czytam je po pracy (choćby patrz pu...

Źródło: www.benedykt.net
Dziel się z innymi:
Rozmowa z pewnym developerem o czytaniu książek

Inne 1549 dni, 9 godzin, 28 minut temu arek 256 rozwiń

JSON-a pełno wszędzie ale jeśli jeszcze się jakimś trafem z nim nie spotkałeś to warto poczytać co to jest json. Jeśli natomiast głowisz się jak z jsona wygenerować klasy to masz mamy kilka możliwości: klepiemy mozolnie kod lub szukamy jakiegoś generatorka który to zrobi lub….. wklejamy przykładowego jsona do Visual Studio 2012. i tak oto z przykładowego JSON-a z wikipedii (link na początku) otrzymujemy: szybko i wygodnie, szybciej się nie da.   Jeśli nie widzisz w menu Paste JS...

Źródło: www.benedykt.net
Dziel się z innymi:
Jak stworzyć obiekty na podstawie JSON-a

Narzędzia 1549 dni, 9 godzin, 28 minut temu arek 168 rozwiń

Pierwszy project MonoGame dla Windows 8 gotowy. Ale poprzednio wspomniałem, że obecna wersja MonoGame nie obsługuje XNA Content Pipeline. W tym poście podam rozwiązanie (mam nadzieję, że tylko tymczasowe) tego problemu, bo Content i assety są nam baaaardzo potrzebne. Ten post jest częścią serii poświęconej tworzeniu i portowaniu gier dla Windows Store w technologii XNA (MonoGame).

XNA Content Pipeline w MonoGame | Wojciech Poniatowski [PL]

Inne 1549 dni, 9 godzin, 28 minut temu poniat 55 rozwiń

Wiemy już czym jest MonoGame i jak je zainstalować więc czas na utworzenie pierwszego projektu. Ten post jest częścią serii poświęconej tworzeniu i portowaniu gier dla Windows Store w technologii XNA (MonoGame).

Pierwszy projekt MonoGame dla Windows 8 | Wojciech Poniatowski [PL]

Windows 1549 dni, 9 godzin, 28 minut temu poniat 48 rozwiń

Opublikowano Wczoraj pisałem o rewelacyjnej konferencji DevDay. Dzisiaj link do prezentacji: Scotta Hanselmana „It’s not what you read, it’s what you ignore” (o którym pisałem już tutaj) oraz Grega Younga „How to get productive in a project in 24h” Oczywiście nie jest to zapis z DevDay, ale prezentacje te same, więc do czasu aż organizatorzy nie opublikują filmów, możecie zobaczyć o czym mówili Ci dwaj Panowie. Miłego oglądania To też może Cię zainteresować:DevDay–konferencja na którą mogę jeź...

Tagi: dev day, video
Źródło: www.benedykt.net
Dziel się z innymi:
Wideo prawie z DevDay

Inne 1549 dni, 9 godzin, 28 minut temu arek 39 rozwiń

Opublikowano Jeden z bardziej dla mnie zaskakujących wykładów z tegorocznego ABB DevDay  to HTTP Caching 101. Zaskakujących bo nie znałem wcześniej wykładowcy a sama tematyka szczerze powiedziawszy nie należy do zbyt ciekawych. Nie sądziłem jednak, tam jest tyle TEGO. Osobiście otwało mi oczy na kilka spraw. Poniżej znajduje się zapis z wykładu HTTP Caching 101 na Oredev 2012 czyli jak we wcześniejszy wpisie, tematyka ta sama, wykład ten sam tylko zapis z innej konferencji. Mam nadzieję, że przyda się ...

Tagi: dev day, video
Źródło: www.benedykt.net
Dziel się z innymi:
HTTP Caching 101 – wideo prawie z DevDay

Web 1549 dni, 9 godzin, 28 minut temu arek 35 rozwiń

W dzisiejszym wpisie chciałbym przyjrzeć się trochę bardziej tablicom i interfejsom jakie implementują. Zaglądając do dokumentacji dowiemy się, że Array implementuje:[SerializableAttribute] [ComVisibleAttribute(true)] publicabstractclass Array : ICloneable, IList, ICollection, IEnumerable, IStructuralComparable, IStructuralEquatable IEnumerable nie powinno wydawać się dziwne ponieważ oczekujemy od tablic możliwości dostępu do elementów poprzez foreach:int[] numbers =new[] { 5, 2, 52, 5 }; foreach...

Tagi: C#, tablice
Dziel się z innymi:
Piotr Zieliński » Tablice – rzutowanie

Inne 1550 dni, 8 godzin, 57 minut temu pzielinski 106 rozwiń

We wcześniejszym wpisie pisałem już o projekcie MonoGame. Dzisiaj przyszedł na wskazówki dotyczące instalacji tego dobrodziejstwa. Normalnie bym to pominął, ale sam miałem kilka problemów więc abyś nie tracił czasu na szukanie rozwiązania, zebrałem wszystko w jednym miejscu. Poniżej znajdziesz prawidłową kolejność odpowiednich SDK wraz z linkami.

Instalacja MonoGame dla Windows 8 | Wojciech Poniatowski

Windows 1550 dni, 8 godzin, 57 minut temu poniat 34 rozwiń

Wraz z pojawieniem się nowego Visual Studio, Microsoft zaprezentował nowy język skryptowy. Z dużym zainteresowaniem przeczytałem o tym na blogu Somy Somesagar'a i postanowiłem przyjrzeć się temu tematowi trochę bliżej. Jak można przeczytać na stronie projektu - www.typescriptlang.org, jest to język skryptowy, stworzony z myślą o tworzeniu dużych aplikacji. To tak na prawdę "nakładka" na JavaSCript- pozwala na tworzenie silnie typowanego, obiektowego kodu, który następnie kompilowany jest do tradycyjnego...

Dziel się z innymi:
burczu programator - blog: TypeScript - pierwsze wrażenia

Web 1553 dni, 19 godzin, 21 minut temu burczu 167 rozwiń

Dziś mały eksperyment. Chciałbym pokazać jaki jest faktycznie spadek wydajności jeśli zachodzi potrzeba boxing’u i unboxing’u. Wiele o tym ostatnio pisałem ale nie pokazałem najważniejszego – liczb opisujących wydajność.  Na początek porównanie boxing z unboxing:privatestaticvoid TestBoxingAndUnboxing() { object boxedValue =null; // boxing Stopwatch stopwatch = Stopwatch.StartNew(); for (int i =0; i < iterations;="" i++)="" {="" int="" unboxed="(int)" boxedvalue;="" }="" stopwatch.stop();="" ...

Tagi: boxing, C#, unboxing
Dziel się z innymi:
Piotr Zieliński » Boxing, unboxing–test

Sztuka programowania 1553 dni, 19 godzin, 21 minut temu pzielinski 86 rozwiń

Witajcie! zapraszamy na dwunasty odcinek codingtv(); Dzisiaj kontynuujemy prace nad instalatorem – tworzymy mechanizm do tworzenia schematu bazy danych. Zapraszamy do oglądania i czekamy na Wasze komentarze!

12. Instalator – część 2 | codingtv - video-blog programistyczny

Web 1553 dni, 19 godzin, 21 minut temu lukaszgasior 68 rozwiń

Wreszcie znalazłem czas by zająć się MonoGame dla Windows Store apps. Ten post jest wstępem do kilku następnych wpisów poświęconych tworzeniu i portowaniu gier dla Windows Store.

MonoGame na Windows 8 | Wojciech Poniatowski [PL]

Windows 1553 dni, 19 godzin, 21 minut temu poniat 104 rozwiń

SQL Serwer umożliwia zdefiniowanie procedury składowanej, której dowolny parametr (lub parametry) może służyć do zwracania jakichś informacji w ramach tej procedury uzyskanych. Oprócz tego procedura może zwracać także jakiś zestaw wyników w postaci tabelarycznej (wystarczy w jej treści wykonać select), co więcej takich zestawów może być więcej niż jeden. Połączenie tych dwóch cech pozwala tworzyć rozbudowane procedury, które mogą zwracać wiele zestawów wyników i dodatkowo jakieś informacje w parametrach ...

Me z .NET tete-a-tete » Pan Hilary rwie włos z głowy – gdzie parametr jest wyjściowy!

Bazy danych i XML 1555 dni, 22 godziny, 23 minuty temu PaSkol 96 rozwiń

W poprzednim poście napisałem kilka słów o dwóch sposobach wywoływania konstruktorów statycznych. Dziś chciałbym pokazać, że faktycznie ma to wpływ na wydajność. Rozważmy następujący przykład:publicclass BeforeInitSementics { publicstaticint Value =10; } publicclass PreciseSemantics { publicstaticint Value; static PreciseSemantics() { Value =20; } } internalclass Program { privateconstint Iterations =100000000; privatestaticvoid Test1() { // Precise ...

Dziel się z innymi:
Piotr Zieliński » Statyczne konstruktory–wydajność część II

Sztuka programowania 1556 dni, 2 godziny, 29 minut temu pzielinski 87 rozwiń

Jeśli ktoś (tak jak ja) pierwsze kroki z XNA stawiał w Windows Phone, to możliwe, na w swoich projektach założył dość sztywne reguły, np: rozdzielczość urządzenia to 800×480 pikseli. Tak właśnie zrobiłem ja. Na jakiś czas (około 1 rok) było to ok, bo wszystkie telefony z Windows Phone pracowały właśnie w tej rozdzielczości. Ale czasy się zmieniły...

XNA – skalowanie i centrowanie | Wojciech Poniatowski [PL]

Inne 1556 dni, 6 godzin, 2 minuty temu poniat 49 rozwiń

Zaczniemy znów od kawałka kodu. Przeanalizujmy w jaki sposób wykonywana jest powyższa metod...

Tagi: .Net, async, await, C#
Dziel się z innymi:
Programowanie w .NET: async, await - przetwarzanie metody asynchronicznej

Inne 1556 dni, 20 godzin, 43 minuty temu psz750 194 rozwiń

Łapanie wyjątków w metodzie asynchronicznej nie jest niczym skomplikowanym. Należy tylko pamiętać o tym, iż mamy do czynienia z różnymi możliwymi scenariuszami wyjątków. Metoda oznaczona słowem kluczowym async zawiera przeważnie jedną lub więcej wywołań metod ze słowem kluczowym await. Await stoi przed metodą zwracającą typ Task. Pierwsza zasada to ta, iż await nie może się pojawić się w bloku catch lub finally.

Tagi: .Net, async, await, C#
Dziel się z innymi:
Programowanie w .NET: async, await - przechwytywanie wyjątków

Inne 1556 dni, 23 godziny, 38 minut temu psz750 129 rozwiń

Nietypowo, na początek trochę kodu. Co czyni powyższą metodę asynchroniczną? Sygnatura metody zawiera słowo kluczowe async, nazwa metody zawiera przyrostek Async, typ zwracany to: Task(TResult), Task lub void, metoda zawiera przynajmniej jedno słowo kluczowe await.

Tagi: .Net, async, await, C#
Dziel się z innymi:
Programowanie w .NET: await, async - konwencje i fakty

Inne 1559 dni, 1 godzinę, 22 minuty temu psz750 263 rozwiń

Konstruktory statyczne zwykłe służą do inicjalizowania pól statycznych lub walidacji typów generycznych np.:class Generic

Dziel się z innymi:
Piotr Zieliński » Statyczne konstruktory–wydajność

Sztuka programowania 1559 dni, 1 godzinę, 22 minuty temu pzielinski 109 rozwiń

Zamrażanie interfejsu użytkownika podczas wykonywania skomplikowanej czynności nie jest dobrym pomysłem. Aplikacja, która "zamiera" nie zachęca do dalszego wykorzystywania przez użytkownika. Programowanie asynchroniczne z drugiej strony wiąże się z większym nakładem pracy oraz bardziej skomplikowanym kodem wynikowym. Na pomoc przychodzi .NET 4.5 wraz z nowymi słowami kluczowymi: async, await. Jak je stosować i w jaki sposób pomagają nam tworzyć aplikacje asynchroniczne zobaczymy w poniższym przykładzie...

Tagi: .Net, async, await, C#
Dziel się z innymi:
Programowanie w .NET: Asynch await - asynchroniczność w .NET 4.5

Inne 1561 dni, 1 godzinę, 33 minuty temu psz750 160 rozwiń

1 2... 132 133 134 135 136 137... 292 293
Szkolenia SecurITum

marzec

03.
Wroc#
Wrocław

kwiecień

03.
4developers
Warszawa

maj

17.
InfoShare
Gdańsk
Zobacz wszystkie

.NET Developer Days 2015

W tym roku ponownie jak w poprzednim jesteśmy jednym z patronów medialnych konferencji .NET Developer Days. W tym roku jednym z prelegentów będzie Scott Hanselman.  czytaj więcej
2015-07-22

Najaktywniejsi

1

macko (32 816,53)

2

http://pawlos.blo... (31 520,45)

3

pzielinski (27 178,29)

4

gordon_shumway (21 178,87)

5

paduda (20 336,33)

6

psz750 (13 018,14)

7

rroszczyk (10 383,88)

8

Damian (9 011,08)

9

danielplawgo (7 235,99)

10

arek (6 727,86)

11

burczu (6 214,22)

12

PaSkol (5 393,84)

13

lukaszgasior (4 097,38)

14

jj09 (3 418,06)

15

jedmac (3 283,38)

16

http://jakub-flor... (3 224,66)

17

CaMeL (2 954,87)

18

mnikolajuk (2 596,93)

19

lkurzyniec (2 539,28)

20

spetz (2 533,07)